karen Jespersen
Fra : Henrik Woer

Dato : 29-10-07 09:32

I gårsdagens TV-avis var en debat mel. Karen Jespersen og Mete Frederiksen.
Heri var et indslag om en bistandsklient. I den efterfølgende diskussion
kunne Karen Jespersen meddele at den pågældende havde en større gæld og at
hun i øvrigt betalte 7100 i husleje. Oplysninger KJ utvivlsomt har fået fra
en sagsbehandler: Må KJ overhovedet udtale sig så konkret om en enkelt
person?

Henrik

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-10-07 10:45

"Henrik Woer" <henrik@Xwoer.dk> wrote in message
> [...]
>hun i øvrigt betalte 7100 i husleje. Oplysninger KJ utvivlsomt har fået fra

Kan det udelukkes, at den pågældende selv har fremlagt oplysningerne
andetsteds i medierne?

Fra : Henrik Woer

Dato : 29-10-07 10:48

> Kan det udelukkes, at den pågældende selv har fremlagt oplysningerne
> andetsteds i medierne?

nej - men det kan vel undersøges. Men hvis man antager at KJ har fået
oplysningerne fra en sagsbehandler - Hvad så?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-10-07 10:55

> nej - men det kan vel undersøges. Men hvis man antager at KJ har fået
> oplysningerne fra en sagsbehandler - Hvad så?

Så mener jeg, hun har et problem ift. sin tavshedspligt som ansat i den
offentlige forvaltning.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-10-07 11:07

> "Henrik Woer" <henrik@Xwoer.dk> wrote in message
>
> Så mener jeg, hun har et problem ift. sin tavshedspligt som ansat i den
> offentlige forvaltning.

En lignende sag:

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 15:50

Mener der blev sagt "så må hun have..." og ikke "hun har..."

mvh. Per.

Fra : Wilstrup

Dato : 29-10-07 15:59

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev i
meddelelsen
> Mener der blev sagt "så må hun have..." og ikke "hun har..."
>
> mvh. Per.

Pas på! Du topciterer - det varer sikkert ikke længe førend du
får en af netpolitierne på halsen af den grund.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-07 10:47

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> skrev:

> Mener der blev sagt "så må hun have..." og ikke "hun har..."

Hun sagde noget i stil med (ikke ordret): "så må hun have gæld -
og det har hun også. Og hendes husleje må være høj, og hun
betaler 7000 kr. om måneden".

Beløbet blev angivet helt præcist, men jeg husker det ikke.

--
Bertel

Fra : Thomas

Dato : 29-10-07 17:35

On 29 Okt., 09:31, "Henrik Woer" <hen...@Xwoer.dk> wrote:
> [...]
> en sagsbehandler: Må KJ overhovedet udtale sig så konkret om en enkelt

Svaret på dit spørgsmål er at såfremt hun havde fået oplysningerne fra
kvindens sagsbehandler ja så havde såvel Kommune og Karen Jespersen
handlet ulovligt.

Men mon ikke det er oplysninger som kvinden selv har lagt frem. Det er
meget sjældent at kommunen i socialforvaltningen sidder med et
overblik over borgernes gæld.

Fra : urlex

Dato : 29-10-07 18:19

On 29 Okt., 11:55, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Henrik Woer" <hen...@Xwoer.dk> wrote in message

> Så mener jeg, hun har et problem ift. sin tavshedspligt som ansat i den
> offentlige forvaltning.

KJ er ikke ansat i nogen offentlig forvaltning !
Jeg antager at det er DR´s journalist der har oplyst fakta forinden
udsendelsen.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 30-10-07 09:01

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
On 29 Okt., 11:55, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Henrik Woer" <hen...@Xwoer.dk> wrote in message

Det kan m,an selvfølgelig diskutere, når hun nu er minister, men der kan
næppe herske tvivl om, at også ministre er underlagt straffelovens
bestemmeler om tavshedspligt i offentlige hverv.

/Per

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-10-07 13:19

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Det kan m,an selvfølgelig diskutere, når hun nu er minister,

Hun er helt sikkert ansat i den offentlige forvaltning, når hun er minister.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-10-07 14:56

Per Christoffersen wrote:

> Det kan m,an selvfølgelig diskutere, når hun nu er minister, men der
> kan næppe herske tvivl om, at også ministre er underlagt straffelovens
> bestemmeler om tavshedspligt i offentlige hverv.

Men mon de gælder, hvis Karen Jespersen har fået oplysningerne
fra DR og ikke i forbindelse med sit virke som minister?

Og spørgsmålet er, om viderebringelsen af oplysningerne er
uberettiget. Hvis man stiller op i tv og medvirker i et indslag
omhandlende ens private økonomi, specifikt ens rådighedsbeløb,
kan man næppe forvente hemmeligholdelse af oplysninger så
som huslejens størrelse og eventuel gæld.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Wilstrup

Dato : 30-10-07 20:27

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i meddelelsen

> [...]
> rådighedsbeløb,
> kan man næppe forvente hemmeligholdelse af oplysninger så
> som huslejens størrelse og eventuel gæld.

Så hvis en kvinde stiller sig op i TV og siger: jeg har 1000
kr. at lave for når mine udgifter er betalt, så betyder det
pr. automatik at man kan afsløre alt om vedkommendes liv i
øvrigt: straffesager, seksuel orientering, antallet af børn,
mænd der frekventerer hjemmet etc.?

Det er der vist ikke nogen jurist, der ved sine sansers fulde
brug vil sige ja til -eller?

Fra : Jens

Dato : 30-10-07 20:47

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> mænd der frekventerer hjemmet etc.?
>
> Det er der vist ikke nogen jurist, der ved sine sansers fulde

Hvordan bedømmer du forholdet i den situation at oplysningerne er givet
af DR som optakt til diskussionen?
--

Jens

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 30-10-07 21:11

Wilstrup wrote:
> [...]
> pr. automatik at man kan afsløre alt om vedkommendes liv i
> øvrigt: straffesager, seksuel orientering, antallet af børn,

Nej.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-10-07 13:18

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> wrote in message
> KJ er ikke ansat i nogen offentlig forvaltning !

Det er hun da - hun er minister.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 30-10-07 14:10