Domsmand?
Fra : Towli

Dato : 24-10-07 14:28

Hej

Jeg er blevet udpeget til domsmand.
Jeg har en alvorlig kronisk sygdom, så jeg tror godt jeg kunne slippe hvis
jeg forsøgte, men umiddelbart mener jeg det lyder spændende.
Imidlertid bor jeg på Nørrebro ved grænsen til Nordvest og jeg er 100%
sikker på at der vil forekomme mange retssager/retsmøder med specielt
kriminelle indvandrere, der bor i umiddelabr nærhed af mig (jeg bor ved
siden af Mjølnerparken), med deraf følgende store mulighed for at rende ind
i kommende klienter til hverdag.
Jeg ved at kriminelle indvandrer-bander ofte ikke har respekt for noget som
helst og jeg frygter lidt at det inkluderer respekten for domstolene
/retsvæsenet.
Jeg har kort fortalt en lidt kujonagtig angst for at kommende "kunder" vil
"komme efter" mig eller min familie.
Har i nogen fornemmelse af om denne angst er velbegrundet? Hvordan er synet
på domsmænd og nævninge hos de allerværste af de kriminelle? -Respekterer de
domstolene og er de klar over at vi er blevet pålagt hvervet ufrivilligt?
Kan man erklære sig inhabil som domsmand hvis det drejer sig om en person
der bor i umiddelbar nærhed af en selv?

Tak for jeres tanker.

/T

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-10-07 18:44

Towli> Hej Jeg er blevet udpeget til domsmand. Jeg har en

Må jeg spørge hvordan? Er det ikke noget med at man skal være medlem
af et politisk parti og så tager de nogen tilfældige folk derfra og
disse folk havde på forhånd ønsket det?

Towli> alvorlig kronisk sygdom, så jeg tror godt jeg kunne slippe
Towli> hvis jeg forsøgte, men umiddelbart mener jeg det lyder
Towli> spændende. Imidlertid bor jeg på Nørrebro ved grænsen til

Hvis jeg havde tid, ville jeg også syntes det var interessant tror
jeg.

Towli> Nordvest og jeg er 100% sikker på at der vil forekomme
Towli> mange retssager/retsmøder med specielt kriminelle
Towli> indvandrere, der bor i umiddelabr nærhed af mig (jeg bor
Towli> ved siden af Mjølnerparken), med deraf følgende store
Towli> mulighed for at rende ind i kommende klienter til hverdag.
Towli> Jeg ved at kriminelle indvandrer-bander ofte ikke har
Towli> respekt for noget som helst og jeg frygter lidt at det
Towli> inkluderer respekten for domstolene /retsvæsenet. Jeg har

Hvis vi alle frygtede det, hvor var vi så henne i dag? Det tror jeg
iøvrigt bliver taget utroligt seriøst af politiet i modsætning til så
mange andre ting...

Towli> kort fortalt en lidt kujonagtig angst for at kommende
Towli> "kunder" vil "komme efter" mig eller min familie. Har i
Towli> nogen fornemmelse af om denne angst er velbegrundet?

Den er ikke velbegrundet.

Towli> Hvordan er synet på domsmænd og nævninge hos de allerværste
Towli> af de kriminelle? -Respekterer de domstolene og er de klar
Towli> over at vi er blevet pålagt hvervet ufrivilligt? Kan man

Jeg har (aldrig) ikke hørt nogen være så utilfreds over en dommer
eller en domsmand, at de bagefter har troppet op hos vedkommende
privat og gjort noget ved "utilfredsheden".

Towli> erklære sig inhabil som domsmand hvis det drejer sig om en
Towli> person der bor i umiddelbar nærhed af en selv?

Det skal nok være en du kender, for at det kan ske. Hvis ikke du
kender vedkommende så kan jeg ikke se problemet.

Towli> Tak for jeres tanker.

Der bor mange på Nørrebro.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-10-07 19:01

On Wed, 24 Oct 2007 19:43:46 +0200, megafedt@hotmail.com (Martin
Jørgensen) wrote:

>Der bor mange på Nørrebro

Og for nogle af dem kniber det med at finde ud af, hvor på
Nørrebro
mvh Ebbe

Fra : S. Hansen

Dato : 25-10-07 12:35

>Det skal nok være en du kender, for at det kan ske. Hvis ikke du
>kender vedkommende så kan jeg ikke se problemet.

Hvis du kender gerningsmanden er du på forhånd inhabil, så det er vel
ikke det store problem.

Steen