/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Er Apple ved at sælge ud?!?!
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-07 14:20

Jeg troed Apple var noget specielt, som krævede lidt af deres
forhandlere. I denne weekend så jeg en reklame fra Harald Nyborg(!?!?)
som reklamerede med at de solgte Apple Ipod Nano. Er det en fejl, eller
kan hvem som helst forhandle Apple?


--
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com


 
 
Henrik Münster (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-11-07 14:25

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Jeg troed Apple var noget specielt, som krævede lidt af deres
> forhandlere. I denne weekend så jeg en reklame fra Harald Nyborg(!?!?)
> som reklamerede med at de solgte Apple Ipod Nano. Er det en fejl, eller
> kan hvem som helst forhandle Apple?

Jeg kender ikke reglerne i detaljer, men det er vist ikke tilladt for et
firma at forbyde en forhandler at sælge deres produkter. De skal i hvert
fald have en begrundelse. For nogle år siden var der en frygtelig
ballade, fordi B&O ikke ville sælge fjernsyn til Bilka.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Ukendt (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-07 15:20

On 2007-11-19 14:24:32 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:
>
>> Jeg troed Apple var noget specielt, som krævede lidt af deres
>> forhandlere. I denne weekend så jeg en reklame fra Harald Nyborg(!?!?)
>> som reklamerede med at de solgte Apple Ipod Nano. Er det en fejl, eller
>> kan hvem som helst forhandle Apple?
>
> Jeg kender ikke reglerne i detaljer, men det er vist ikke tilladt for et
> firma at forbyde en forhandler at sælge deres produkter. De skal i hvert
> fald have en begrundelse.

Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
at de kan sælge iPod også.

> For nogle år siden var der en frygtelig
> ballade, fordi B&O ikke ville sælge fjernsyn til Bilka.

Det forstår jeg så udemærket. B&O sælger en livsstil og et image. Bente
og Bjarne i ens joggingsæt kan købe et pap-sonic TV i Bilka, men det
ville ødelægge helhedsoplevelsen for køb af et B&O TV, hvis de stod ved
siden af mig synes jeg. Kald mig snoppet, men jeg synes det er ok B&O
kun sælger hos deres egne forhandlere. Bedre service og bedre oplevelse.

--
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com


Niels Riis Ebbesen (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 19-11-07 16:10


Thomas Schreiber wrote:

> Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
> noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
> at de kan sælge iPod også.


Ipods er produkt der sælges i store antal, og derfor er der mange
forretninger som er interesseret i at forhandle dem.

Merlin sælger også iPods, men de forhandler ikke Apples øvrige produkter.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Henrik Palshøj (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 19-11-07 17:07

On 2007-11-19 16:10:23 +0100, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> said:

>
> Thomas Schreiber wrote:
>
>> Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
>> noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
>> at de kan sælge iPod også.
>
>
> Ipods er produkt der sælges i store antal, og derfor er der mange
> forretninger som er interesseret i at forhandle dem.
>
> Merlin sælger også iPods, men de forhandler ikke Apples øvrige produkter.

AJ kan det være rigtig? Mindes at have set Macbook og MacBook Pro i
store Merlin butikker...


Erik Richard Sørense~ (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-11-07 17:46


Niels Riis Ebbesen wrote:
> Thomas Schreiber wrote:
>> Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
>> noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
>> at de kan sælge iPod også.
>
> Ipods er produkt der sælges i store antal, og derfor er der mange
> forretninger som er interesseret i at forhandle dem.

Præcis!

> Merlin sælger også iPods, men de forhandler ikke Apples øvrige produkter.

Jowda, Merlin sælger da Apples MacBook og MacBook Pro udstyr... Men
deres såkaldte 'service' er elendig...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-11-07 17:18

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
> noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
> at de kan sælge iPod også.

En gang imellem får de trods alt et parti hjem af en eller anden
mærkevare. Et hurtig kig på deres hjemmeside viser f.eks. en Sony
autoradio. De har også den Lenco USB-pladespiller, jeg omtalte forleden.
Jeg har set den flere andre steder til kr. 4-500,- mere, så det er jo
også et produkt, man kan få i "almindelige" butikker.

> Det forstår jeg så udemærket. B&O sælger en livsstil og et image. Bente
> og Bjarne i ens joggingsæt kan købe et pap-sonic TV i Bilka, men det
> ville ødelægge helhedsoplevelsen for køb af et B&O TV, hvis de stod ved
> siden af mig synes jeg. Kald mig snoppet, men jeg synes det er ok B&O
> kun sælger hos deres egne forhandlere. Bedre service og bedre oplevelse.

Sjovt nok sagde min kone det samme dengang. Vi havde faktisk selv købt
et B&O fjernsyn kort inden. Det var før fladskærmene. Sjovt nok vil min
kone ellers gerne have tingene så billigt som muligt, når det drejer sig
om andre produkter. Selv om det er lækkert med den gode service hos en
radiohandler, så ville det nu også være rart at kunne få et B&O til kr.
21.995,-, som koster kr. 29.995,- andre steder. Jeg kunne nok godt selv
finde ud af at transportere det hjem og sætte det op. Fladskærme er
trods alt mindre og lettere end gammeldags fjernsyn. Og så kan der jo
også være en vis glæde ved selv at pakke et lækkert produkt ud. Ligesom
når man får en ny Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-11-07 17:32

Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> writes:

> Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
> noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
> at de kan sælge iPod også.

Der er jo ikke noget eksklusivt og dyrt over iPod som sådan, og Apple
er vist bare interesseret i - så længe prisen holder - at sælge meget
og holde de andre ude. Jeg har fx købt min iPod i Bilka (af
logistiske grunde).

Jeg har i øvrigt en fornemmelse af at der er et usædvanligt stort
restlager af den gamle Nano, og det er dem der bliver outlettet på
denne måde.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Niels Jørgen Kruse (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 19-11-07 18:30

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> writes:
>
> > Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
> > noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
> > at de kan sælge iPod også.
>
> Der er jo ikke noget eksklusivt og dyrt over iPod som sådan, og Apple
> er vist bare interesseret i - så længe prisen holder - at sælge meget
> og holde de andre ude. Jeg har fx købt min iPod i Bilka (af
> logistiske grunde).
>
> Jeg har i øvrigt en fornemmelse af at der er et usædvanligt stort
> restlager af den gamle Nano, og det er dem der bliver outlettet på
> denne måde.

Det er den nye Nano som HN reklamerer med. De tjener formodentlig deres
penge på den USB lader de også sælger.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Thorbjørn Ravn Ander~ (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 19-11-07 22:41

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Det er den nye Nano som HN reklamerer med. De tjener formodentlig deres
> penge på den USB lader de også sælger.

Det har jeg også set nu. Til 999, dvs 100 kroner under prisen alle
andre steder.

Det er egentligt ikke så galt med for en 4Gb disk der også kan
afspille mp3 :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Erik Richard Sørense~ (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-11-07 17:42


Thomas Schreiber wrote:
> Henrik Münster said:
>> Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:
>>> Jeg troed Apple var noget specielt, som krævede lidt af deres
>>> forhandlere. I denne weekend så jeg en reklame fra Harald Nyborg(!?!?)
>>> som reklamerede med at de solgte Apple Ipod Nano. Er det en fejl, eller
>>> kan hvem som helst forhandle Apple?
>>
>> Jeg kender ikke reglerne i detaljer, men det er vist ikke tilladt for et
>> firma at forbyde en forhandler at sælge deres produkter. De skal i hvert
>> fald have en begrundelse.
>
> Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
> noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
> at de kan sælge iPod også.

Nå nå... - HN har nu indimellem også mærkevareprodukter som fx.
Blaupunkt, Pioneeer og Sansui, - det kan da vist ikke just kaldes for
'pap-skrammel'..-)

>> For nogle år siden var der en frygtelig
>> ballade, fordi B&O ikke ville sælge fjernsyn til Bilka.
>
> Det forstår jeg så udemærket. B&O sælger en livsstil og et image. Bente
> og Bjarne i ens joggingsæt kan købe et pap-sonic TV i Bilka, men det
> ville ødelægge helhedsoplevelsen for køb af et B&O TV, hvis de stod ved
> siden af mig synes jeg. Kald mig snoppet, men jeg synes det er ok B&O
> kun sælger hos deres egne forhandlere. Bedre service og bedre oplevelse.

Set i det lys kan man vel også kalde Apple for en 'livsstil'. Men som
jeg har svaret Henrik, så må HN have fået en certificeret
serviceordning, - sllers havde de garanteret aldrig fået lov til det.

Det er da også rigtig, at det meste radiogrej, HN sælger er til brug i
biler m.v., - og set i den udvikling, så får flere og flere producenter
af autoradioer mulighed for direkte tilslutning af fx. iPod. - Fx.
leverer VW flere mdeller med Blaupunkt anlæg med indbygget iPod dock, og
selvfølgelig følger der en iPod med. - Det gælder fx. Beagle, Golf og
turan...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-11-07 00:55

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Det gælder fx. Beagle, Golf og turan...

Det hedder en Beetle (bille). På dansk blev den kaldt boble, og på
tysk Käfer. En beagle er en hund. Vi havde en, da jeg var barn. Beagle
var også navnet på det skib, Charles Darwin rejste med, da han
indsamlede data til "Arternes oprindelse".
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-11-07 01:20


Henrik Münster wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Det gælder fx. Beagle, Golf og turan...
>
> Det hedder en Beetle (bille). På dansk blev den kaldt boble, og på
> tysk Käfer. En beagle er en hund. Vi havde en, da jeg var barn. Beagle
> var også navnet på det skib, Charles Darwin rejste med, da han
> indsamlede data til "Arternes oprindelse".

Det véd jeg godt. - grunden til, jeg skrev 'beagle' er en lidt sjov
artikel jeg læste om et nyt Apple produkt - en 'iBeagle' - en meget -
hm, 'sophistikeret' udgave af den nye boble. - en toptunet 2,8l
turboladet med masser af ekstra udstyr - inkl. en 80gb iPod med hele 8
højttalere på hver 1,5" i instrumentbrædtet + et par basser bagi. Det
hele styret via en specialbygget computer + en Nakamichi autoradio..-) -
Jeg kan desværre ikke finde linket igen...

- Og så hedder den anden ikke 'turan' men 'Touran'...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-11-07 01:30

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Det véd jeg godt. - grunden til, jeg skrev 'beagle' er en lidt sjov
> artikel jeg læste om et nyt Apple produkt - en 'iBeagle' - en meget -
> hm, 'sophistikeret' udgave af den nye boble. - en toptunet 2,8l
> turboladet med masser af ekstra udstyr - inkl. en 80gb iPod med hele 8
> højttalere på hver 1,5" i instrumentbrædtet + et par basser bagi. Det
> hele styret via en specialbygget computer + en Nakamichi autoradio..-) -
> Jeg kan desværre ikke finde linket igen...

Du er sikker på, at den ikke hedder iBeetle? Der har i hvert fald være
nogle designforslag af New Beetle i Apple-farver, som er blevet kaldt
det. Hvor officielle de har været, ved jeg ikke.

> - Og så hedder den anden ikke 'turan' men 'Touran'...

Jeg ved det. Min lillesøster og hendes mand har en. Jeg ville bare ikke
virke som en kværulant og rette de mindste slagfejl Når jeg læser
min egne indlæg, jeg har sendt, finder jeg også mange fejl. Det sker jo
i farten.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-11-07 13:08


Henrik Münster wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Det véd jeg godt. - grunden til, jeg skrev 'beagle' er en lidt sjov
>> artikel jeg læste om et nyt Apple produkt - en 'iBeagle' - en meget -
>> hm, 'sophistikeret' udgave af den nye boble. - en toptunet 2,8l
>> turboladet med masser af ekstra udstyr - inkl. en 80gb iPod med hele 8
>> højttalere på hver 1,5" i instrumentbrædtet + et par basser bagi. Det
>> hele styret via en specialbygget computer + en Nakamichi autoradio..-) -
>> Jeg kan desværre ikke finde linket igen...
>
> Du er sikker på, at den ikke hedder iBeetle? Der har i hvert fald være
> nogle designforslag af New Beetle i Apple-farver, som er blevet kaldt
> det. Hvor officielle de har været, ved jeg ikke.

Fuldstændig sikker. Jeg gemte billedet med 'save image' i SeaMonkey,
fordi jeg ville lave det til en icon. Den er gemt som 'ibeagle.jpg'.

>> - Og så hedder den anden ikke 'turan' men 'Touran'...
>
> Jeg ved det. Min lillesøster og hendes mand har en. Jeg ville bare ikke
> virke som en kværulant og rette de mindste slagfejl Når jeg læser
> min egne indlæg, jeg har sendt, finder jeg også mange fejl. Det sker jo
> i farten.

Nåja, jeg skal faktisk til at vænne mig til at skrive lidt langsommere
på det her tastatur. - Det er ikke så hurtig som det gamle Extended ISO...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Kiil (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 20-11-07 13:26

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 20/11/07 13.08 wrote:

> Fuldstændig sikker. Jeg gemte billedet med 'save image' i SeaMonkey,
> fordi jeg ville lave det til en icon. Den er gemt som 'ibeagle.jpg'.

Kan du ikke maile mig det billede? Den vil jeg da gerne se...
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.


Erik Richard Sørense~ (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-11-07 13:39


Peter Kiil wrote:
> Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 20/11/07 13.08 wrote:
>> Fuldstændig sikker. Jeg gemte billedet med 'save image' i SeaMonkey,
>> fordi jeg ville lave det til en icon. Den er gemt som 'ibeagle.jpg'.
>
> Kan du ikke maile mig det billede? Den vil jeg da gerne se...

Først lige en korrektion. Det er mig, der har givet det navnet 'ibeagle'
i mit billedarkiv. Originaltitlen er "apple_beagle_obj.phpi.jpeg"

Det skulle nu gerne være på vej...
mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

henrik hyre (19-11-2007)
Kommentar
Fra : henrik hyre


Dato : 19-11-07 09:07

On 19 Nov., 16:10, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:
> Thomas Schreiber wrote:
> > Ok. Harald Nyborg sælger normalt ikke noget der minder om iPods, kun
> > noname skrammel anlæg til biler og campingvogne. Derfor undrer det mig
> > at de kan sælge iPod også.
>
> Ipods er produkt der sælges i store antal, og derfor er der mange
> forretninger som er interesseret i at forhandle dem.
>
> Merlin sælger også iPods, men de forhandler ikke Apples øvrige produkter.
>
Hej.

Det er vist ikke helt korrekt. Jeg har set Merlin forhandle både iMac,
Macbook, Macbook Pro og minien. Det er tilfældet både i Kolding og
Fredericia.

Mvh.
Henrik

Henrik Münster (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-11-07 17:20

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> On 19 Nov., 16:10, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:
> >
> > Merlin sælger også iPods, men de forhandler ikke Apples øvrige produkter.
>
> Det er vist ikke helt korrekt. Jeg har set Merlin forhandle både iMac,
> Macbook, Macbook Pro og minien. Det er tilfældet både i Kolding og
> Fredericia.

Det vil jeg nok også sige. Både Mich. og jeg købte en sort MacBook hos
Merlin i januar. Derimod sælger Fona her i Esbjerg ikke Mac. De har kun
iPod.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (19-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 19-11-07 17:31


Henrik Münster wrote:
> Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:
>> Jeg troed Apple var noget specielt, som krævede lidt af deres
>> forhandlere. I denne weekend så jeg en reklame fra Harald Nyborg(!?!?)
>> som reklamerede med at de solgte Apple Ipod Nano. Er det en fejl, eller
>> kan hvem som helst forhandle Apple?
>
> Jeg kender ikke reglerne i detaljer, men det er vist ikke tilladt for et
> firma at forbyde en forhandler at sælge deres produkter. De skal i hvert
> fald have en begrundelse. For nogle år siden var der en frygtelig
> ballade, fordi B&O ikke ville sælge fjernsyn til Bilka.

Jo, man kan godt forbyde bestemte firmaer at sælge fx. Apple og B&O,
hvis de firmaer, der ønsker at sælge, ikke har en certificeret
serviceordning/-værksted. - Det var faktisk det, der var årsagen til, at
B&O forbød Bilka at sælge B&O...

Afgørelsen i den voldgiftssag, der kom ud af hele balladen, var ikke
entydig. Men resultatet blev ihvertfald, at Bilka kunne få lov at sælge
B&O, såsnart de havde de tekniske færdigheder på reparations- og
serviceområdet. - Og jeg vil umiddelbart tro, at noget lignende gør sig
gældende for HN, - de kan fx. have allieret sig med et godkendt værksted.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-11-07 00:55

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jo, man kan godt forbyde bestemte firmaer at sælge fx. Apple og B&O,
> hvis de firmaer, der ønsker at sælge, ikke har en certificeret
> serviceordning/-værksted. - Det var faktisk det, der var årsagen til, at
> B&O forbød Bilka at sælge B&O...
>
> Afgørelsen i den voldgiftssag, der kom ud af hele balladen, var ikke
> entydig. Men resultatet blev ihvertfald, at Bilka kunne få lov at sælge
> B&O, såsnart de havde de tekniske færdigheder på reparations- og
> serviceområdet. - Og jeg vil umiddelbart tro, at noget lignende gør sig
> gældende for HN, - de kan fx. have allieret sig med et godkendt værksted.

Tak for præciseringen. Jeg huskede ikke, hvad der helt nøjagtig skete. I
princippet kan man altså ikke nægte at sælge til nogen, for de kan jo
bare sørge for at have en serviceordning.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Hanne Hertzog (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 20-11-07 14:37

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:
>
>Det er den nye Nano som HN reklamerer med. De tjener formodentlig deres
>penge på den USB lader de også sælger.
>
>--
>Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Ja, jeg var inde og tjekke Apple's sider af samme grund. Apple tager lidt
mere for sin, og jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der er i deres pakke.
Men der følger en ledning med til dokken står der. I øvrigt kan man jo
lade den via computeren, så....
Men det med laderen ved siden af, gør den i alle tilfælde samlet dyrere
hos HN
hilsen Hanne

MacSnak i morgen aften d.21.11.07

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark




Henrik Münster (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-11-07 15:39

Hanne Hertzog <Hanne@enterpol.dk> wrote:

> Ja, jeg var inde og tjekke Apple's sider af samme grund. Apple tager lidt
> mere for sin, og jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der er i deres pakke.
> Men der følger en ledning med til dokken står der. I øvrigt kan man jo
> lade den via computeren, så....
> Men det med laderen ved siden af, gør den i alle tilfælde samlet dyrere
> hos HN

Jeg vil vædde på, at pakkerne er nøjagtig de samme. Der følger heller
ikke en oplader med hos Apple. Det blev sparet væk for flere år siden.
De fleste kan jo lade op via computeren. Endelig har mange fået købt
adskillige iPod til husholdningen, og derfor er der allerede opladere i
mange hjem.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste