Netbank.. igen.. igen. hos Nordea
Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 16-11-07 11:28

Så er den gal igen ....igen ...

Jeg _troede_ at netbank til Mac også var understøttet hos Nordea..

men nej! officielt findes Nordea netbank til Mac.. men den supporteres ikke!
viser en samtale til support-gruppen idag....

Mit problem er når man vil betale med MasterCard (med SecureCode),
som henviser til at man skal logge ind hos sin bank(Nordea)
hvilket går ok.. men derefter skal retur-koden
vise leverandøren at der er penge på kontoen
og at man ikke er en forbryder(!) .. men ..
man er måske en forbryder .. da det foregår på en Mac!

vrisse! vrisse!

Er der nogen andre som kan betale med MasterCard SecureCode ??
og i så fald.. hvilken bank?

niels

Fra : BirgerB.

Dato : 16-11-07 11:38

In article <473d70b4$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Niels S. Eliasen" <nse_remove_this@delfi-konsult.com> wrote:

> vrisse! vrisse!
>

> Er der nogen andre som kan betale med MasterCard SecureCode ??
> og i så fald.. hvilken bank?

Prøv at skifte browser. Jeg havde det samme problem med DanskeBank og
osX10.3.9 engang. Det er noget med at browseren skal forstå det rigtigt
og der er variationer i forståelsen ;)

--
BirgerB.
http://www.webfoto-interaktiv.dk/

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 16-11-07 12:07

BirgerB. <usenet_xpam@webfoto-interaktiv.invalid> skrev 2007-11-16:

> Prøv at skifte browser. Jeg havde det samme problem med DanskeBank og
> osX10.3.9 engang. Det er noget med at browseren skal forstå det rigtigt
> og der er variationer i forståelsen ;)
Har prøvet.. både med Camino/Firefox selv gamle IE 5.5 .... nogo!

og har snakket med support hos Nordea...
"nå.. du kører på en Mac.. så virker det ikke.. og vi supporterer det ikke"

niels

Fra : BirgerB.

Dato : 16-11-07 12:24

In article <473d79d7$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> Har prøvet.. både med Camino/Firefox selv gamle IE 5.5 .... nogo!
>
> og har snakket med support hos Nordea...
> "nå.. du kører på en Mac.. så virker det ikke.. og vi supporterer det ikke"

Med andre ord. Du er en besværlig kunde og du må lære at tilpasse dig
til banken, ikke?
Det er bare personlig service og måske til en firmakonto. De kan være
svære at danse med....

Nå, DanskeBank virker med kodegenerator.
Jyskebank virker med tilsendt engangskode.

Det er ærgeligt, jeg ikke kan hjælpe med råd....

Fra : Jesper

Dato : 16-11-07 15:41

> [...]

> vrisse! vrisse!
>

> Er der nogen andre som kan betale med MasterCard SecureCode ??

Alle aspekter af Netbank, incl. Online Investering, virker perfekt i Mac
under Safari.

Det du taler om her hedder 3D-Secure, det virker ganske enkelt ikke i
Mac! Det er en anden teknologi end Nordeas Netbank.

http://en.wikipedia.org/wiki/3-D_Secure
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 16-11-07 19:28

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> skrev 2007-11-16:

> [...]
>
> Det du taler om her hedder 3D-Secure, det virker ganske enkelt ikke i
> Mac! Det er en anden teknologi end Nordeas Netbank.
Ja.. helt rigtigt.... _men_ da 3D-Secure virker i det store udland..
Mac-inklusive så må der nødvendigvis være "noget" som mangler på
kommunikationen mellem Nordea/MasterCard Secure/Mac .. ellers ville det
jo ikke virke på en Windoze maskine...
Virker denne kombination hos Danske Bank ??

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-11-07 17:24

Niels S. Eliasen <nse_remove_this@delfi-konsult.com> skrev 2007-11-16:
> [...]
>
> men nej! officielt findes Nordea netbank til Mac.. men den supporteres ikke!
> viser en samtale til support-gruppen idag....

NEtbanken virker fint med safari, også når man skal verificere visa køb

I firefox virker det ikke så godt.

Men hvis du er så utilfreds med at de ikke giver support på mac, hvorfor
skifter du så ikke til en bank der gør?

Martin
med mindre andet er angivet.