Lang opstartstid med 10.5
Fra : Henrik

Dato : 15-11-07 19:11

Hej

Så har jeg fået Leopard på min iBook 1,42 G4. Det tog tid men det
spiller.. Men Men Men før i tiden bootet den op på 40 sec. men nu tager
det jo Windows tid næsten 2 min, er det bare sådan det skal være eller??

Henrik

Fra : TT

Dato : 15-11-07 19:39

Henrik skrev:
er det bare sådan det skal være eller??

> Henrik

Måske kan det hjælpe at nulstille pram'en.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238

Det har ændret på opstartstiden for min MBP.

Fra : Henrik

Dato : 15-11-07 22:57

On 2007-11-15 19:38:42 +0100, TT <nomail@nomail.dk> said:

> Henrik skrev:
> er det bare sådan det skal være eller??

> Måske kan det hjælpe at nulstille pram'en.
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238
>
> Det har ændret på opstartstiden for min MBP.

Ingen forskel 1.15 min nu før 40-45 sec kan det skyldes at jeg ikke har
lavet en ren installation, men blot en opdatering?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-11-07 00:37

Henrik wrote:
> [...]

Jeg har ikke en iBook, men det kan jeg bestemt ikke tro.

> Ingen forskel 1.15 min nu før 40-45 sec kan det skyldes at jeg ikke har
> lavet en ren installation, men blot en opdatering?

Jeg kunne godt tro, at en ren installation kunne hjælpe på det. Nogen
beretter at opgradering virker fint, men jeg har nu i tre tilfælde
oplevet, at det giver nogle mærkelige følgeeffekter som langsomme
systemer og underlige crashes. I alle tre tilfælde er problemerne løst
med en 'ren installation'.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-07 01:23

Henrik wrote:

> Ingen forskel 1.15 min nu før 40-45 sec kan det skyldes at jeg ikke har
> lavet en ren installation, men blot en opdatering?

Det tror jeg ikke. Jeg har ligeledes opgraderet oveni en bestående
10.4.10, og min lille QuickSilver Dual 1ghz, som nok er den, der nærmest
kan sammenlignes med din, er blevet væsentlig hurtigere med en
opstartstid på ca. 25 sek....

Men prøv at slette disse emner fra username/library/preferences
ByHost*)
com.apple.AppleShareClient.plist
com.apple.BezelServices.plist
com.apple.CharPaletteServer.plist
com.apple.CoreGraphics.plist
com.apple.finder.plist
com.apple.frontrow.plist
com.apple.LaunchServices.plist
com.apple.loginitems.plist**)

De par gange, hvor jeg har oplevet en nedgang i både opstart og nogle
gange også visse procesydelser, har det hjulpet gevaldigt at slette de
emner.

') Er en mappe, der automatisk gendannes med det nødvendige indhold
**) Du skal nok igen tilføje de forskellige log-in emner, du har tilføjet.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-07 11:55

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> opstartstid på ca. 25 sek....
>
> Men prøv at slette disse emner fra username/library/preferences

Hvad skulle det hjælpe på?

Fra : Lyrik

Dato : 16-11-07 00:01

On Thu, 15 Nov 2007 22:57:18 +0100, Henrik <dykRE@movemil.dk> wrote:

> Ingen forskel 1.15 min nu før 40-45 sec kan det skyldes at jeg ikke har
> lavet en ren installation, men blot en opdatering?
Nej det skyldes naturligvis at du har udskiftet et system skræddersyet til
din maskines ressourcer med et system der kræver mere ram og en hurtigere
maskine.
"Det er en ommer-capice?!"))

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Jesper

Dato : 16-11-07 00:15

Lyrik <lyrik@fakeheaven.dk> wrote:

> [...]
> din maskines ressourcer med et system der kræver mere ram og en hurtigere

Den bare skriger på en hustandsomdeling!
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-07 01:44

Jesper wrote:

> Den bare skriger på en hustandsomdeling!

Julebryg.?

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 16-11-07 15:32

> Julebryg.?
>
> mvh. Erik Richard

Nejda, MacOS X 10.5 Leopard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-11-07 16:27

Jesper wrote:

> Nejda, MacOS X 10.5 Leopard

Kan den drikkes.? - jeg har hørt om 'tigerbryg' men aldrig om
'leopardbryg'.

mvh. Erik Richard