Mich. Ottosen wrote:
> Jeg har afleveret min MacBook 13" til reparation. Den kunne ikke se
> batteriet (se tråden 'besynderlig batteriviser').
>
> Fik anvist et autoriseret værksted af Apple, men det ligger cirka 100 km
> væk, så jeg valgte at aflevere computeren i butikken, hvor den er købt.
>
> Beskeden i butikken var, der nok ville gå fjorten dage. Det er er så
> også nu. Tiden er bl.a. gået med, at butikken sendte maskinen til sit
> eget (uatoriserede) værksted, hvor den så stod i fem dagen, inden de
> sendte den videre til "importørens værksted"
2-3 uger er ikke unormal, men kommer det derover, bør du give dem en
røffel...
> På sælgerens hjemmeside er det muligt a få en status over reparationer.
> Der står; "Reparationen er sendt til importørens værksted.
> Reparationstiden kendes endnu ikke." Og det har der så stået længe. På
> foresprøgsel hos butikkens "servicecenter" om, hvilken reparatør, der
> var tale om, fik jeg en meget kortfattet mail:
> "HEJ DET OPLYSER VI IKKE."
> Og nej, det er ikke mig, der råber, det er bare copy paste fra mailen.
> Efterfølgende ringede jeg til dem tre gange, men blev hver gang smidt af
> efter en lang ventetid.
> Mærkelig form for service, synes jeg. Min computer er til rep., men jeg
> kan ikke få at vide, hvor den er og dermed ikke noget om, hvad der måtte
> være i vejen.
Butikken skal faktisk oplyse reparatørens navn...
Jeg véd ikke, hvor du har købt den, men ovenstående kunne tyde på Fona
eller Merlin. - Hvis det er Fona, så er deres værksted Elektronikcentret
her i Egå, og de er berygtede for at trække tiden på alt, hvad de
overhovedet kan trække i.
Hvis det er merlin, så er det et uafhængigt værksted, de bruger. Hvis de
bruger den samme, de plejer at gøre, er det et værksted i Kolding. - Jeg
kan ikke huske navnet på det...
> Som jeg kan forstå det, er der vist tale om en banal fejl (svigtende
> kontakt/løs forbindelse), men jeg er altså ikke teknikker.
>
> Har andre herinde erfaringer med reparationstider på (hvad jeg tror er)
> banale fejl?
Hos fona ja, og de er laaaangsomme - værre end den sløveste iberiske
skovsnegl, der har forædt sig. - Og Merlin, - hm, de har et dårligt ry
nu mht. reparationer - både for langsommelighed og manglende reparation.
Jeg har købt flere ting hos Merlin, og har heldigvis aldrig haft brug
for at få noget repareret under garanti/reklamationsret.
Du burde nok have ringet til Apple Support og fået en RMA kasse
tilsendt, så du selv kunne have sendt den direkte til hovedværkstedet i
Holland. - Efter rep. ville du ganske enkelt have fået den leveret lige
til døren...
mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <
http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~