Musik DVD?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-11-07 00:59

Som nok de fleste véd, så arbejder jeg ikke med DVD og film og den slags
pga. mit manglende syn... Men...

Jeg har alligevel nogle musik DVD'ere, hvor jeg gerne vil kunne
extrahere selve musikken og overføre til alm. CD format.

- Jeg véd godt, hvordan selve musikken trækkes ud, men problemet er, at
tilsyneladende forsvinder alle former for indexering og opmærkning af
det enkelte musiknummer.

Jeg har prøvet med forskellige programmer som BIAS Peak, Cubase og
amadeus Pro, men tilsyneladende er der ingen af dem, der bibeholder
indexering....

Findes der et program, der kan extrahere musikken _med_ indexmarkeringer
bevaret?

Et andet problem, - og det er et reelt problem på Leopard... Når man
starter en sådan musik DVD (og film), går skærmen automatisk på full
screen. OK, så lang, så godt. Men bliver man af en eller anden grund til
at sætte den på pause (mellemrumstangent), ryger skærmen tilbage til
std. str. - ca. en fjerdedel af fx. en 192 og en sjettedel af en 24".
Afspilnng starter godt nok igen, næste gang man trykker på
mellemrumstangenten, men skærm går ikke tilbage til fuld skærm. Den
eneste måde, hvorpå man igen kan få den til at vise fuld skærm er ved at
dobbeltklikke et sted i afspillevinduet.

Indstillinger er sat til at vise fuld skærm som std.. - Findes deer en
måde, så man kan bevare fuld skærm hele tiden - også i 'pause'? - Med
mit dårlige syn har jeg utroligt svært ved at se pilen, når skærmen er
zoomet helt ud...

mvh. Erik Richard