iCab 3.x og Leopard...:-(
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-07 21:36

Suk! - Jeg har den sidste times tid siddet og leget med iCab 3.0.3
(Universal binary) på MacPro'en i booted Leopard.....

Det er noget af et snegletempo, den leverer, og så er den ustabil som
bare det. Quitter for et godt ord. Langsom til at åbne selv meget
hurtige websider, Lange søgetider (modsat på en PPC Mac). Visning af nye
faner er sløv, Opdatering af bestående webside langsommere end selv en
iberisk skovsnegl.

I indstillinger er der store problemer med at få den til at vise
brugerdefinerede skrifter korrekt, hvis skriftstr. er over 11p.
Håndtering af Java, JavaScript og JScript (Windows kompatibilitet) er
noget af en prøvelse.

iCab 3.x's 'evne' til at kunne 'snyde' MSIE websider er nu stort set lig
et stort rundt '0'...

Modsat fungerer det udmærket på MacPro med Tiger 10.4.10 og på en
QuickSilver - faktisk både med Tiger og Leopard....

Hvornår h.... får de der browser-udviklere - og ikke midst de der
såkaldte webdesignere - taget sig sammen til at få bare _ET_ program til
at kunne snyde MSIE-only websider? - iCab kan ikke, - Opera kan ikke, -
Safari kan heller ikke, - Camino, Mozilla, SeaMonkey, Firefox, Lynx... -
Ingen kan.!

Det er hamrende irriterende, hver gang man besøger bestemte webshops,
hvor man ellers gerne vil kunne handle, at man får besked om, at "Du har
ikke adgang til denne webshop, da du ikke bruger Internet Explorer...".

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper

Dato : 19-11-07 00:42

> [...]
> hvor man ellers gerne vil kunne handle, at man får besked om, at "Du har
> ikke adgang til denne webshop, da du ikke bruger Internet Explorer...".

iCab? Den bruger man da i OS 9 eller en OS X maskine med jaguar eller
panther og 128 MB RAM. Ikke i Leopard.
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Lyrik

Dato : 24-11-07 00:11

Den 11.11.2007 kl. 21:35 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>:

> [...]
> hvor man ellers gerne vil kunne handle, at man får besked om, at "Du har
> ikke adgang til denne webshop, da du ikke bruger Internet Explorer...".

Kunne du ikke komme med et par eksempler på websider du ikke kan bruge?
Jeg har en alternativ browser jeg gerne vil prøve.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 24-11-07 14:19

Lyrik wrote:

> Kunne du ikke komme med et par eksempler på websider du ikke kan bruge?
> Jeg har en alternativ browser jeg gerne vil prøve.

Det mest nærligggende for mig at nævne er Telias webshop. - Jeg er i
forvejen Telia kunde og ville godt have mulighed for at købe produkter
direkte. - Jeg skrev til Telias webmaster og fik et lidt uforskammet
svar tilbage, at så kunne jeg jo bare købe en ordentlig compuuter, og at
han ihvertfald ikke gad gøre noget ved det...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-11-07 14:45

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> svar tilbage, at så kunne jeg jo bare købe en ordentlig compuuter, og at
> han ihvertfald ikke gad gøre noget ved det...

Kan du ikke prøve at give et direkte link? Her virker
http://telia.dk/privat/webshop/ fint i både Firefox og Safari. Det er
naturligvis ikke iCab, men...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 24-11-07 15:19

Peter Farsinsen wrote:

> Kan du ikke prøve at give et direkte link? Her virker
> http://telia.dk/privat/webshop/ fint i både Firefox og Safari. Det er
> naturligvis ikke iCab, men...

Så langt kan jeg også komme i alle browsere, men prøv at vælge en mobil
og tryk på 'Køb', - så sker der noget....

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-11-07 15:36

> Så langt kan jeg også komme i alle browsere, men prøv at vælge en mobil
> og tryk på 'Køb', - så sker der noget....

Arh ja - det kan jeg godt se.

Med User Agent Switcher installeret i Firefox, kan man 'snyde'
programmøren, men det ser ud til, at megen af den anvendte Javascript er
skrevet specifikt til IE, så sitet virker ikke perfekt. Det ser dog ud
til, at man kan gennemføre en bestilling. Jeg har dog ik' prøvet - Telia
vil jeg ik' have noget med at gøre ;)

User Agent Switcher kan være en god hjælp, men det afhænger helt af om
programmøren har skrevet sitet specifikt til IE eller bare ikke har
gidet teste i andre browsere, og derfor formener brugere af andre
browsere adgang for at holde sin ryg fri...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 24-11-07 16:09

Peter Farsinsen wrote:

> [...]
> gidet teste i andre browsere, og derfor formener brugere af andre
> browsere adgang for at holde sin ryg fri...

User Agent Switcher virker som skrevet ikke i SeaMonkey...

Svjh., da jeg åbnede websitet for at se, hvordan den var opbygget, var
der brugt Jscript til Java-delen, og både icab og Opera understøtter
JScript fuldt ud... - Og en W3C validering afslører hundredvis af fejl
på sitet...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-11-07 16:26

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Svjh., da jeg åbnede websitet for at se, hvordan den var opbygget, var
> der brugt Jscript til Java-delen, og både icab og Opera understøtter

JScript er Microsofts navn for JavaScript, og har ikke noget med Java
at gøre.

Det er garanteret noget med sære Javascript-dimser på knapper.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-11-07 17:02

Erik Richard Sørensen wrote:

> User Agent Switcher virker som skrevet ikke i SeaMonkey...

Okay. Nu nævner du altså stort set alle browsere på markedet i dit
oprindelige indlæg, så at det skulle virke i SeaMonkey fremgik ikke
specielt klart.

> [...]
> der brugt Jscript til Java-delen, og både icab og Opera understøtter
> JScript fuldt ud... - Og en W3C validering afslører hundredvis af fejl

Ja det er jo netop sagens kerne. IE's understøttelse af JS er alternativ
og det kræver derfor at der udvikles til IE OG andre browsere. Det er
ikke specielt svært med de mange frameworks der er tilfængelig i dag,
men det har Telia altså tydeligvis fravalgt. Det kunne forstås som en
opfordring til at fravælge dem...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 24-11-07 17:32

Peter Farsinsen wrote:

> Okay. Nu nævner du altså stort set alle browsere på markedet i dit
> oprindelige indlæg, så at det skulle virke i SeaMonkey fremgik ikke
> specielt klart.

Måske ikke, men SeaMonkey er trods alt også Mozilla.

> [...]
> ikke specielt svært med de mange frameworks der er tilfængelig i dag,
> men det har Telia altså tydeligvis fravalgt. Det kunne forstås som en

Ihvertfald ved køb over nettet... Men de har nu nogle rimeligt gode
abonnementsformer på mobilområdet....

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-11-07 15:28

> [...]
> at kunne snyde MSIE-only websider? - iCab kan ikke, - Opera kan ikke, -
> Safari kan heller ikke, - Camino, Mozilla, SeaMonkey, Firefox, Lynx... -

Det kan firefox da godt klare. Det kræver bare en udvidelse:

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/59

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-11-07 16:02

Martin Bredthauer wrote:

> Det kan firefox da godt klare. Det kræver bare en udvidelse:
>
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/59

Virker ikke med SeaMonkey... - Og jeg tvivler stærkt på, at man kan
tilføje noget til 'Kurv' ved at klikke på 'Køb'/'Køb nu'...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-11-07 16:14

> Virker ikke med SeaMonkey...

Så snup en Firefox - den gør godt!

> - Og jeg tvivler stærkt på, at man kan
> tilføje noget til 'Kurv' ved at klikke på 'Køb'/'Køb nu'...

Nu ikke så negativ. Prøv det nu af. Det er gratis og ganske
interessant... med mindre det ender med at du får købt en mobiltlf

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-11-07 16:53

Martin Bredthauer wrote:

> Så snup en Firefox - den gør godt!

Jeg _har_ prøvet Firefox - både på den lille dual 1ghz og den store dual
1,8ghz, - og jeg foretrækker klart SeaMonkey istedet for.

> Nu ikke så negativ. Prøv det nu af. Det er gratis og ganske
> interessant... med mindre det ender med at du får købt en mobiltlf

Jeg har købt min 'reservemobil' andetsteds, - en SE W660i til 1,00kr.,
og jeg kan godt vente de 6 mdr., inden jeg kan bruge den, hvor jeg vil.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 25-11-07 19:21

Den 24.11.2007 kl. 16:01 skrev Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk>:

> Virker ikke med SeaMonkey... - Og jeg tvivler stærkt på, at man kan
> tilføje noget til 'Kurv' ved at klikke på 'Køb'/'Køb nu'...
>
> mvh. Erik Richard
Bestillingen virker med Firefox og den tilføjelse Martin Bredthauer kom
med. Under funktioner indstilles til IE7 i Windows Vista.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Carl Drud

Dato : 25-11-07 19:35

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Virker ikke med SeaMonkey... - Og jeg tvivler stærkt på, at man kan
> tilføje noget til 'Kurv' ved at klikke på 'Køb'/'Køb nu'...

Iflg. udviklernes hjemmeside gør den.

http://chrispederick.com/work/user-agent-switcher/

--
Carl

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-11-07 01:43

Carl Drud wrote:

> Iflg. udviklernes hjemmeside gør den.
>
> http://chrispederick.com/work/user-agent-switcher/

Hm, så må jeg jo prøve igen, når jeg kan få lov at downloade den. - Lige
nu er linket dødt...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-11-07 04:14

Erik Richard Sørensen wrote:

> Hm, så må jeg jo prøve igen, når jeg kan få lov at downloade den. - Lige
> nu er linket dødt...

Hm, kan ikke få den til at virke i SeaMonkey 1.1.6. Har fulgt
installeringsinstrukser, - intet resultat - heller ikke efter genstart
af hverken browser eller computer + browser.

så - i hvilken af resourcemapperne i SeaMonkey skal den ligge?

Havde det været en af de ældre Mozilla eller WaMCom X var det bare at
placere filen i mappen 'chrone', men det er ikke 'xpi' - kun 'xpt'
filer, der ligger i den nu...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-11-07 17:04

> [...]
> af hverken browser eller computer + browser.
>
> så - i hvilken af resourcemapperne i SeaMonkey skal den ligge?

SeaMonkey kan vel selv finde ud af at installere udvidelsen li'som
Firefox kan!?

Klik på ikonet af seamonkey
http://chrispederick.com/work/user-agent-switcher/ og svar ja til at den
godt må installeres.

--
Mvh Martin

Fra : Carl Drud

Dato : 26-11-07 17:41

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Klik på ikonet af seamonkey
> http://chrispederick.com/work/user-agent-switcher/ og svar ja til at den
> godt må installeres.

Eller installer den fra Mozilla siden.

https://addons.mozilla.org/da/seamonkey/addon/59

--
Carl

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-11-07 18:23

Carl Drud wrote:

> Eller installer den fra Mozilla siden.
> https://addons.mozilla.org/da/seamonkey/addon/59

Er selvfølgelig også afprøvet. - Stadig intet... Har også prøvet på både
min MacPro og den QuickSilver, der er på net. - Ingen af stederne kan
den installeres. - Har også prøvet at følge vejledningen i den
hjælpemenu, der popper op, - ingen resultat. Har prøvet med en frisk
kopi af SeaMonkey 1.1.6, - stadig intet resultat....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-11-07 21:38

Problemet løst.

Det viste sig, at problemet er Leopard 10.5.x og ikke hverken SeaMonkey
1.1.6 eller min MacPro og QuickSilver.

Jeg kunne installere både UserAgent Switcher + div. Dictionaries ved at
starte op i Tiger 10.4.11 og installere til den SeaMonkey 1.1.6, der
også ligger dér.

Det eneste 'problem', der er nu, er, at jeg bliver nødt til at gentage
installationen ved næste ver. af SeaMonkey, da jeg kom til at vælge
forkert modtagermappe. - Jeg skulle have valgt 'Profiles' og ikke
'Application'.

Og ved at sætte den til MSIE 7.x fungerer Telias indkøbsside perfekt -
helt indtil, jeg skal til at betale...

Sikke dog et bøvl....

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-11-07 18:11

Martin Bredthauer wrote:

> SeaMonkey kan vel selv finde ud af at installere udvidelsen li'som
> [...]

Jep, og der skeer absolut INTET....

mvh. Erik Richard