At redde data når Invalid B-tree node s
Fra : Thomas

Dato : 06-11-07 14:25

Hey

Har en firewire-disk som pludselig ikke vil mounte. DiskUtility siger:
'Invalid B-tree node size'.

Efter lidt googling m.m. ser det ud til at DiskWarrior måske kan redde mig.

Hvad er jeres erfaring med 'Invalid B-tree node size'?
Nogle I Aarhus-området som har DiskWarrior? Så kommer jeg evt. gerne
forbi med disken og en præmie hvis mine data bliver reddet.

Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-11-07 14:42

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> [...]
> Nogle I Aarhus-området som har DiskWarrior? Så kommer jeg evt. gerne
> forbi med disken og en præmie hvis mine data bliver reddet.

DW kan løse det mest så længe disken ikke har "fysiske" skader.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-11-07 16:30

Hej Thomas

Har sendt dig en mail...
mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 06-11-07 16:56

> [...]

> Nogle I Aarhus-området som har DiskWarrior? Så kommer jeg evt. gerne
> forbi med disken og en præmie hvis mine data bliver reddet.

Jeg har repareret en lignende "skade" fra
installationsDVD´en.(Diskværktøj).

Det er nogle år siden, og der har intet været siden. Om man kan gøre det
på en ekstern disk, ved jeg dog ikke, men mon ikke?

M.

Fra : Thomas

Dato : 06-11-07 17:45

Nå ja - det skulle jeg måske have nævnt. DiskUtilities er prøvet. Det
var i den forbindelse jeg fik oplyst fejlen.

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-11-07 21:31

Thomas <neumann@studjur.dk> writes:

> Nå ja - det skulle jeg måske have nævnt. DiskUtilities er prøvet. Det
> var i den forbindelse jeg fik oplyst fejlen.

Tilbyder den ikke at gøre noget ved det?

I min verden skal man altid bruge leverandørens egne værktøjer længst
muligt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-11-07 22:00

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Tilbyder den ikke at gøre noget ved det?
>
> I min verden skal man altid bruge leverandørens egne værktøjer længst
> muligt.

Nej, det gør den ikke. Diskværktøj siger, at der er en fejl på disken,
den ikke kan reparere. - Thomas har lige været her, - og Diskværktøj
giver samme fejl her. Diskwarrior ksn dog se disken, men kræver, at man
starter den fra CD'en for at kunne reparere, så han har lånt min...

såvidt jeg har kunnet finde ud af, så ligger fejlen i, at der ligger et
par filer oveni samme node, hvor diskens driver ligger...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-11-07 19:18

Morten Lind wrote:

> Jeg har repareret en lignende "skade" fra
> installationsDVD´en.(Diskværktøj).
>
> Det er nogle år siden, og der har intet været siden. Om man kan gøre det
> på en ekstern disk, ved jeg dog ikke, men mon ikke?

Det er ikke altid, Diskværktøj/Diskutlities kan klare det. Det kommer
helt an på, hvor i B-tree strukturen er defekt. Ligger den fx. mellem
B-tree Leaves 0 til 16 Node 1 til 32, kan DV/DU ikke gøre noget, da det
er her drivere til disken ligger. Diskværktøj skal bruge driveren for at
kunne klare det.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas

Dato : 07-11-07 09:59

Hey folkens.

Har i samarbejde med Erik fået fat i de data der var vigtige på disken.
Wuhu! Kanon.

Så altså - DiskWarrior kan godt finde data igen med den her fejl, men
disken har en eller anden fysisk defekt skyder jeg på. Den lyder grimt
når den kører.

Tak for jeres input - især til dig Erik!

Thomas