Dual Layer brænding
Fra : Allan

Dato : 31-10-07 21:51

Hej Gruppe,

Jeg har en powerbook g4,15´´ 1.66 ghz, med Superdrive. Er det muligt
at brænde dual layer dvder med sådan en krabat?

mvh
Allan

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-07 07:03

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Jeg har en powerbook g4,15´´ 1.66 ghz, med Superdrive. Er det muligt
> at brænde dual layer dvder med sådan en krabat?

Tjae, min G4/867 kunne kun brænde single layer, indtil brænderen gik i
stykker, og jeg satte en ny i - som kunne.

Du må kigge efter i specifikationerne, og hvis du ikke kan, så kan du
altid anskaffe dig en ekstern brænder. Det er nok billigere når det
drejer sig om en laptop.

Ellers nærmer tiden sig måske for en opgradering? Hvad med en desktop,
en iMac så du også har kamera i den store skærm? Og så synkronisering af
dine dokumenter mellem de to maskiner; PowerBooken har du vel så kun
brug for, når du skal ud af huset ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 01-11-07 09:48

> [...]

> Jeg har en powerbook g4,15´´ 1.66 ghz, med Superdrive. Er det muligt
> at brænde dual layer dvder med sådan en krabat?

Kammer an på om du har Double-layer-modellen(!) fra efter oktober 2005
med den høje skærmopløsning. Ellers skal du bruge et eksternt drev.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 11:38

On 2007-10-31 21:50:57 +0100, Allan <minkonto@gmail.com> said:

> [...]
>
> Jeg har en powerbook g4,15´´ 1.66 ghz, med Superdrive. Er det muligt
> at brænde dual layer dvder med sådan en krabat?

jeg har læst at hvis man fjerner printerdriverne og sprogmulighederne
fra Leoparden kan den brændes på en alm. dvd. Har dog ikke selv prøvet.

Ole

Fra : Jesper

Dato : 02-11-07 12:39

> [...]

> Jeg har en powerbook g4,15´´ 1.66 ghz, med Superdrive. Er det muligt
> at brænde dual layer dvder med sådan en krabat?

tast: drutil info
i terminalen og tast retur, så kan du se hvad superdrevet kan.
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Michael Holm

Dato : 03-11-07 15:04

> tast: drutil info
> i terminalen og tast retur, så kan du se hvad superdrevet kan.

jeg får flg:

HL-DT-ST DVDRW GWA4080MA AE39

Device Is Busy

hvordan kan det være den siger at device is busy, når der ikke er noget
i?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper

Dato : 03-11-07 15:14

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> jeg får flg:
>
> HL-DT-ST DVDRW GWA4080MA AE39
>
> Device Is Busy
>

> hvordan kan det være den siger at device is busy, når der ikke er noget
> i?

Prøv at genstart i sikker tilstand (med skift nede) og se om du så ikke
kan få drevet i tale.

Fra : Allan

Dato : 07-11-07 21:41

On 3 Nov., 15:13, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> --
> Jesper
> - Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Tak for hjælpen :) Og har sgu ikke råd til en ny computer lige for
tiden :)