Kan det virkelig passe? (service?)
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-10-07 21:19

I en gammel tråd om en "besynderlig batteriviser" klagede jeg min nød
over, at min MB 13" ikke kunne se batteriet og derfor heller ikke lade.
Jeg fik et nyt batteri, men det dutter heller ikke. Som bl. a. Thomas
var inde på er der sikkert tale om en løs forbindelse i selve maskinen.
Talte i dag med 70 10 20 07 (efter næsten 30 minutters ventetid). Han
mente, at de måtte have maskinen ind til et (godkendt) værksted.
OK, tænkte jeg. Men det nærmeste værksted ligger i Vejle og jeg bor i
Esbjerg. På forespørgsel oplyste han, at Apple _ikke_ hentede maskinen
med UPS eller hvem det nu er de bruger. Jeg skal selv bringe den.
Det betyder mindst 2 x 91 km. Ringer i morgen til værkstedet og spørger
om de kan fikse maskinen mens jeg venter, _så_ kører jeg. Men skal de
beholde maskinen betyder det jo 4 x 91 km = 364. Plus altså ca. 4 timer
i bilen til (næsten) ingen nytte.
Jeg forstår ikke Apples politik. Det er en garantireparation (og
tidligere har jeg oplevet, at en defekt tiBook blev hentet hos mig,
bragt til Holland for rep. og bragt hjem igen).

Hvis værkstedet ikke kan klare garantirep'en mens jeg venter, må jeg jo
ned i butikken, hvor maskinen er købt. Det er jo deres (og Apples)
problem.

Eller har jeg misforstået noget? Har andre oplevet det samme?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-07 22:40

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> problem.
>
> Eller har jeg misforstået noget? Har andre oplevet det samme?

tja, apple har "drop in" garanti, dvs. enten så sender du til service
værksted, afleverer hos en forhandler som f.eks. fona, eller afleverer
selv. Det er ved at være noget tid siden de tilbød af afhente.

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-10-07 22:02

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> tja, apple har "drop in" garanti, dvs. enten så sender du til service
> værksted, afleverer hos en forhandler som f.eks. fona, eller afleverer
> selv. Det er ved at være noget tid siden de tilbød af afhente.

Tak, Thomas.
1) drop in har jeg ikke læst om, men på den anden side læser jeg
sjældent manualer og sådan noget. Så det er helt min egen skyld, at jeg
lever i uvidenhed. På dette punkt
2) jo, forhandleren har vel pligt iflg. købeloven. Men det tager jo nok
meget, meget længere tid. Øv.
3) jo, længe siden, men jeg har jo osse været med siden ca. 1990 på
Mac-siden

Sætter min lid til, at værkstedet i Vejle kan fikse (en lodning på?)
maskinen, men s jeg venter. Har du nogen erfaringer i den retning? (jeg
fornemmer at du arbejder prof med mac'er)

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-07 23:08

> [...]

> maskinen, men s jeg venter. Har du nogen erfaringer i den retning? (jeg
> fornemmer at du arbejder prof med mac'er)

Jeg gætter på det er Service Partner Danmark du er blevet henvist til ?
.... lad os bare sige at de ikke kan blive værre end InfoCare ;)

Nej, de er ok, og det er InfoCare som sådan også, vi må bare leve med
Apple i sidste ende og hvis de ikke kan levere f.eks. reservedele jammen
så må vi jo bare vente.

/thomas