macsoup langsom i Leopard
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-10-07 21:28

Hvorfor??

På min MBP m Leopard er MacSoup bare blevet sååå langsom til at hente.
Min iBook m Tiger kører langt hurtigere...

er der en eller anden .plist fil der skal slettes? Eller?

Nogen bud?

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-10-07 21:32

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> [...]
> Min iBook m Tiger kører langt hurtigere...
>
> er der en eller anden .plist fil der skal slettes? Eller?

Followup: Hastighed på MBP: 1167, på iBook 63K

det er da en forskel der er til at tale om!

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-10-07 22:05

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Followup: Hastighed på MBP: 1167, på iBook 63K
>
> det er da en forskel der er til at tale om!

Det ser ud til at du ikke har opgraderet til seneste version af MacSOUP
på din MBP.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-10-07 22:14

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Det ser ud til at du ikke har opgraderet til seneste version af MacSOUP
> på din MBP.

Det har jeg nu - stadigt samme langsommelighed

desværre - tak for hintet...

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-07 22:22

> [...]

> Min iBook m Tiger kører langt hurtigere...
>
> er der en eller anden .plist fil der skal slettes? Eller?

Leoparden danner et nyt indeks til Spotlight. Det tager nogen tid, og
foregår i baggrunden. Så længe denne proces er i gang, kører Leoparden
langsommere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-10-07 22:24

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Leoparden danner et nyt indeks til Spotlight. Det tager nogen tid, og
> foregår i baggrunden. Så længe denne proces er i gang, kører Leoparden
> langsommere.

???
(Dels er det MacSoups hastighed der er dårlig, dels er Spotlight færdig
med at indeksere (fik Leoparden lørdag))

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-07 22:36

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> ???
> (Dels er det MacSoups hastighed der er dårlig, dels er Spotlight færdig
> med at indeksere (fik Leoparden lørdag))

Ja, jeg har ikke haft lejlighed til at prøve den af. Lige nu er jeg på
Tiger på den maskine, der har fået installeret Leopard Server, mens jeg
laver backup af MacSOUPen, inden Leopard Client installeres ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-07 04:15

> [...]

> Tiger på den maskine, der har fået installeret Leopard Server, mens jeg
> laver backup af MacSOUPen, inden Leopard Client installeres ...

Nu kører jeg på Leopard på min MacBook. Den kører da ganske udmærket ...
fuldt ud lige så hurtigt som med Tiger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-10-07 22:22

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> er der en eller anden .plist fil der skal slettes? Eller?

Hjalp ikke: Slettede både MacSoup Prefs + .plist

Fra : Michael Holm

Dato : 30-10-07 00:01

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Hjalp ikke: Slettede både MacSoup Prefs + .plist

jeg har samme problem men troede det var et eller andet hos mig, men det
er nok noget generelt?!
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Lyrik

Dato : 30-10-07 01:12

On Mon, 29 Oct 2007 21:27:49 +0100, Martin Ammentorp
> [...]

> Min iBook m Tiger kører langt hurtigere...
>
> er der en eller anden .plist fil der skal slettes? Eller?

Mit bud er: Kør news og e-mail for den sags skyld med Opera 9.50 Beta. Det
er noget der rykker!

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 12:05

Lyrik <lyrik@fakeheaven.dk> wrote:

> Mit bud er: Kør news og e-mail for den sags skyld med Opera 9.50 Beta. Det
> er noget der rykker!

sorry man dropper ikke lige 9 års bagkatalog og en velkendt
brugerflade....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-10-07 15:16

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> sorry man dropper ikke lige 9 års bagkatalog og en velkendt
> brugerflade....

Nope - helt enig selvom suppens hastighed nu minder mig om de glade
modem-tider i de tidlige 90'ere

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 15:28

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Nope - helt enig selvom suppens hastighed nu minder mig om de glade
> modem-tider i de tidlige 90'ere

Andre glade Suppedrikkere!

Håber nogen gør udvikleren opmærksom på det og der snart kommer en
update...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-10-07 19:02

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Håber nogen gør udvikleren opmærksom på det og der snart kommer en
> update...

Det har jeg gjort med flg. svar:
I had a similar report from a user a couple of weeks ago (with a Leopard
pre-release), but back then the problem went away after the next reboot.

I haven't had a chance to test this myself yet; I'll look into this as
soon as I can.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-10-07 19:24

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> I had a similar report from a user a couple of weeks ago (with a Leopard
> pre-release), but back then the problem went away after the next reboot.

Jeg gjorde det, at jeg reparerede disktilladelser (det tog tid!! Meget
længere end under Tiger), genstartede - og vupti. Nu fiser det af
sted...

så min henvendelse til Stefan Haller har ikke været forgæves. Håber
andre kan få glæde af oplysningen.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-07 15:24

> [...]

> Min iBook m Tiger kører langt hurtigere...
>
> er der en eller anden .plist fil der skal slettes? Eller?

Efter at jeg har opgraderet til Leopard kører MacSOUP med uændret
hastighed. Jeg har dog tidligere oplevet at MacSOUP pludselig begynder
at køre langsomt, så årsagen til at din pludselig kører langsomt skal
nok søges et andet sted end i Leoparden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 30-10-07 17:01

On Tue, 30 Oct 2007 12:05:19 +0100, Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> sorry man dropper ikke lige 9 års bagkatalog og en velkendt
> brugerflade....
>
> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad
Nej det kan jeg da godt forstå, men de kan leve i et multikulturelt
fællesskab, "negeren" Macsoup og "den hvide mand" Opera. Når man først har
prøvet "NASA" vender man ryggen til "bomuldsmarken."))

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-10-07 09:16

> [...]

> fællesskab, "negeren" Macsoup og "den hvide mand" Opera. Når man først har
> prøvet "NASA" vender man ryggen til "bomuldsmarken."))

Sådan noget smårascistisk nonsense er en af de få ting der kan få mig
til at overveje at udvide mit meget korte killfilter ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 31-10-07 09:57

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Sådan noget smårascistisk nonsense er en af de få ting der kan få mig
> til at overveje at udvide mit meget korte killfilter ...

yeps!

VH
Esben

Fra : Jon

Dato : 01-11-07 12:53

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Hvorfor??
>
> På min MBP m Leopard er MacSoup bare blevet sååå langsom til at hente.
> Min iBook m Tiger kører langt hurtigere...

Samme erfaring på en PowerBook G4. Alt annet kjører meget pent og i alle
fall ikke langsommerenn under Tiger.

--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Jon

Dato : 01-11-07 22:53

Jeg skrev til Stefan Haller og fikk flg. to svar:

> In the Scandinavian usenet groups a few of us have noticed what seems
> to be a substantial slowdown when fetching and posting articles inn
> MacSOUP after upgrading to Leopard.

1. svar:

Yes, I'm seeing this myself, but only sometimes. I'm investigating.

As a crude workaround, you can hold down whatever key is used on your
keyboord layout to cycle through windows (it's command-< on a german
keyboard, I think it's command-~ on US layouts); this will continuously
toggle between the main window and the progress window, and this will
speed it up somewhat. You need to set your key repeat rate to the
fastest setting to make it work well.

2. svar:

Right now I can't seem to reproduce it any more, which makes it a bit
hard for me to do something about it. If you have any ideas about how
to make it happen, that would be very helpful.

Hvis andre kan se det samme, evt. kan identifisere noe hendelsesforløp
som ser ut til å bevirke det, så skriv mao. til Stefan.