Den spinnende kat.:-)
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-07 21:13

Det må siges, der er kommet skub på selv en halvgammel QuickSilver Dual
1ghz.

Det tog ca. halvanden time at opgradere fra 10.4.10, men nu er det også
et lidt langsomt DVD drev, jeg kører med...

Én ting, jeg bare virkelig mangler nu, er muligheden for at have uret på
skrivebordet som et lille vindue forneden med ur, ugedag og dato. - Den
mulighed er væk....

Et par ting, jeg er overrasket over, stadig virker perfekt...
- Der er fuld kompatibilitet med iMate + Apple Extendend II ISO tastaturet.
- VolumensMenu - en lille kontrolpane, der giver hierakisk adgang til
filer og mapper på diske/partitioner, virker perfekt
- Zephyr, kontrolpane, der viser åbne programmer, og hvor man kan
'bladre' mellem de åbne programmer, virker også 100%
...Og det selvom både VolumesMenu og Zephyr er skrevet til Mac OS 10.1.x!!
- Kensington Mouseworks 3.x virker fint og alle funktioner på min
ExpertMouse Pro er kuldt kontrollerbare og programmerbare.
- Palm Desktop 4.1 virker forbavsende nok også uden problemer...

Et par ting, jeg er ked af ikke virker endnu---
- Unsanity ClearDock og ShapeShifter virker ikke på Leoparden, men der
kommer formentlig meget snart opdateringer.

Sidebar
Genialt! Nu kan man have forskellige søgekriterier direkte i
søgesystemet i sidebaren. Desuden er den nu forsynet med
åbne-/lukkeknapper, så der er plads til meget mere.

Dock
Udover, at jeg mangler brugen af ClearDock, så har docken nu fået en
finesse, der er særdeles velegnet for svagtseende. Skyggen på navnet,
når man fører pilen henover rækken, er væk. Istedet for er navnet nu
skrevet med sort på lysegrå baggrund, hvilket kør det lettere for os at se.

Generelt indtryk
Hele computeren er blevet hurtigere. Opstart efter installering tog kun
ca. 15 sek.. Vinduer, mapper og andre Finder dele reagerer også
væsentlig hurtigere. De programmer, jeg har nået at afprøve indtil nu,
er også hurtigere i åbning til nyt dokument...

- OG - så kan jeg trøste Filemaker brugere med, at ver. 7.x fungerer
perfekt!!! Problemet med de nye ver. 9.x og 9.x Advanced er kendt og
Apple arbejder sammen med Filemaker på at få det rettet....

Mit generelle indtryk er, at min lille Dual 1ghz er blevet ca. 20-25%
hurtigere overall end med 10.4.10... - I morgen bliver det så MacPro'en,
der står for tur...

Mere har jeg altså ikke nået siden kl. 20:00.

mvh. Erik Richard