FM-sender
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 15:36

Hvilken fm-sender til en i-Pod Classic er god til at give lyd over
fm-radioen i en stationcar med en vis afstand fra førersædet til
antennen, som sidder bagest på taget?

Venlig hilsen
Hindsholm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-07 15:35

Søren Hindsholm <hindsholm@mail1.stofanetREMOVEXXX.dk> wrote:

> Hvilken fm-sender til en i-Pod Classic er god til at give lyd over
> fm-radioen i en stationcar med en vis afstand fra førersædet til
> antennen, som sidder bagest på taget?

Alt fra Griffin kan jeg anbefale. har haft en gammel iTrip og nu en
iTrip Auto som samtidgit lader iPod'en op.

Lyden er lige god, eller lige ringe næsten uanset hvad du vælger,
kunsten er at finde en frekvens der ikke er benyttet og hvor nabo
frekvenserne heller ikke er benyttet. Det går ok i Jylland, men jeg er
bange for i kbh bliver det svært efterhånden.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-10-07 18:38

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Lyden er lige god, eller lige ringe næsten uanset hvad du vælger,

Enig. Har du mulighed for direkte ind, så brug det.

Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-10-07 17:01

> [...]

> Hvilken fm-sender til en i-Pod Classic er god til at give lyd over
> fm-radioen i en stationcar med en vis afstand fra førersædet til

Hvis du gider bøvle med en fm-sender så værs'go. Jeg gad ikke og
anskaffede i stedet en ny autoradio med mini-jack indgang. FM-signalet
var alt for ustabilt - og det endda i Jylland

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-10-07 18:19

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvis du gider bøvle med en fm-sender så værs'go. Jeg gad ikke og
> anskaffede i stedet en ny autoradio med mini-jack indgang. FM-signalet
> var alt for ustabilt - og det endda i Jylland

Det kræver man har en ældre bil eller i det mindste en bil hvor
autoradio passer til DIN mål .. :)

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-10-07 18:48

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Det kræver man har en ældre bil eller i det mindste en bil hvor
> autoradio passer til DIN mål .. :)

Jeg har aldrig tænkt på den som "en ældre bil", men det er vel lige
præcis hvad en Toyota Carina fra ´94 er

Jeg har bemærket de smarte indbyggede autoradioer i de nye biler, men de
er åbenbart ikke så smarte alligevel!? (Med mindre man køber en "ipod
ready" bil.) Og her gik man og troede at udviklingen altid var af det
gode...

--
Mvh Martin