iPhone i Frankrig
Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-07 08:00

På:

<http://www.apple.com/hotnews/>

ser jeg netop følgende:

> iPhone to debut in France with Orange as exclusive carrier

> Orange, the leading wireless carrier in France, will be the exclusive
> French carrier partner for iPhone when it debuts in France on Thursday,
> November 29, Apple today announced. "The iPhone is a marvelous product and
> will change how people think about mobile. I'm delighted that it is
> launching in France through Orange, and I'm sure that our customers share
> my excitement." said Didier Lombard, CEO, France Telecom. [Oct 16, 2007]

Det synes jeg strider mod hvad der tidligre har kunnet læses her i
gruppen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-07 08:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> På:
>
> <http://www.apple.com/hotnews/>
>
> ser jeg netop følgende:

> Det synes jeg strider mod hvad der tidligre har kunnet læses her i
> gruppen ...

På hvilke punkter ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-07 17:20

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> På hvilke punkter ?

At Apple skulle have opgivet at en eksklusiv mobil-partnr i Frankrig -
som følge af fransk lovgivning.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-10-07 19:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> At Apple skulle have opgivet at en eksklusiv mobil-partnr i Frankrig - som
> følge af fransk lovgivning.

Næh, de har en eklsusiv mobil partner, men fransk lov går at de bliver
nødt til at sælge ulåste iPhones og at de låste skal kunne låses op.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-10-07 10:07

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

Det har vi aldrig sagt

> Næh, de har en eklsusiv mobil partner, men fransk lov går at de bliver
> nødt til at sælge ulåste iPhones og at de låste skal kunne låses op.

Netop. Man vil kunne købe både låste og ulåste iPhone hos Orange.
Priserne bliver forskellige, og vi venter naturligvis spændte på at
høre, hvor forskellige de bliver.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-07 10:32

> Det har vi aldrig sagt

> Netop. Man vil kunne købe både låste og ulåste iPhone hos Orange.
> Priserne bliver forskellige, og vi venter naturligvis spændte på at
> høre, hvor forskellige de bliver.

Det bliver _dyrt_ ... meget dyrt hvis jeg skal tro hvad jeg hører rundt
omkring.

/thomas

Fra : P. Rongsted

Dato : 22-10-07 11:03

On Mon, 22 Oct 2007 11:07:20 +0200, news@muenster.dk (Henrik Münster)
wrote:

>Det har vi aldrig sagt

>Netop. Man vil kunne købe både låste og ulåste iPhone hos Orange.
>Priserne bliver forskellige, og vi venter naturligvis spændte på at
>høre, hvor forskellige de bliver.

Det bliver også spændende i Danmark. Kunderne må kun bindes til en
kontrakt i 6 måneder. I den periode koster det et gebyr at få låst
telefonen op. Gebyret må max være 500 kr og udbyderen må ikke afslå at
låse den op. Efter de 6 måneder skal det være gratis at låse telefonen
op.

De få det også sjovt i Finland. Der er det forbudt for operatøren at
give tilskud til en mobil.

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-10-07 12:04

P. Rongsted <null@rongsted.dk> wrote:

> De få det også sjovt i Finland. Der er det forbudt for operatøren at
> give tilskud til en mobil.

Det er måske mig, der husker forkert, men jeg mener, jeg har læst, at
operatøren ikke giver tilskud til iPhone. Det ville Apple ikke have.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-07 12:20

> Det er måske mig, der husker forkert, men jeg mener, jeg har læst, at
> operatøren ikke giver tilskud til iPhone. Det ville Apple ikke have.

ikke i købprisen, men formodentlig får apple en tid af kagen mht.
minutter, sms'er og trafik

/thomas