iSync og Nokia 6300 ?
Fra : Karen Seiersen

Dato : 19-10-07 21:22

Hej,

Jeg påtænker at investere i en ny mobil, i den forbindelse har jeg et
spørgsmål som jeg håber nogen har et bud på, jeg kan ikke umiddelbart
selv finde svaret på dette, har set på Apples hjemmeside samt Nokias,
der er ingen bud ;-(

Kan Mac og Nokia spille sammen med iSync eller skal der en tredie parts
program til ???

Bedste hilsen

Karen Seiersen

--
Venligst slet GIRAF i mailadr. ved svar

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-10-07 21:52

> Kan Mac og Nokia spille sammen med iSync eller skal der en tredie parts
> program til ???

Pt. skal der mig bekendt et plugin til.

http://klauskjeldsen.dk/2007/06/08/free-nokia-6300-isync-plugin/

Men det er muligt med næste opdatering af isync, at det er inkluderet.

Jeg har selv lige måtte ofre heeeeele 16,50 dkk for, at få et plugin til
min W610i. Det virker bare perfekt - jeg er sikker på det er samme
solstråle historie med din 6300 når den lige får et skud plugin

/Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-07 22:01

Martin Johansen [6000] wrote:

> Pt. skal der mig bekendt et plugin til.
>
> http://klauskjeldsen.dk/2007/06/08/free-nokia-6300-isync-plugin/

Hm, Nokia skulle efter sigende være igang med at lave iSync og ical
plugins til en del af deres nyere modeller, men de får dårlige
anmeldelser på bl.a. versiontracker.com...

> [...]
> min W610i. Det virker bare perfekt - jeg er sikker på det er samme
> solstråle historie med din 6300 når den lige får et skud plugin

Mystisk... Min Z600 kobler fint til både Adressebog, iSync og iCal uden
ekstra plug-in via BlutTooth 2.0 adapter fra Bilka til 99kr....

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-10-07 22:22

> Hm, Nokia skulle efter sigende være igang med at lave iSync og ical
> plugins til en del af deres nyere modeller, men de får dårlige
> anmeldelser på bl.a. versiontracker.com...

Anmeldelser hvordan? Nåede aldrig at prøve min 6300 af før den var solgt
igen..

> Mystisk... Min Z600 kobler fint til både Adressebog, iSync og iCal uden
> ekstra plug-in via BlutTooth 2.0 adapter fra Bilka til 99kr....

Det er heller ikke samme model

Min gamle K510i måtte der også ekstra plugin til, men havde jeg ventet
lidt så var det native i isync.

Tror også min W610i bliver native - måske den er i Leopard?

En ting jeg dog er træt af med SE... hvorfor fatter den ikke, at
heldagsbegivenheder i iCal ikke skal lægges i telefonen med klokkeslet?
Den kan ikke finde ud af, at lave dem til heldags selvom telefonen har
muligheden i kalenderen? Og lader jeg en heldag på telefonen og syncer
så kommer den med klokkeslet i iCal istedet for, at lave det til en
heldag.. godt nok er jeg ikke en computer men jeg kan ikke se de logiske
:-/

Bortset fra det så spiller det perfekt..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-07 23:48

Martin Johansen [6000] wrote:

> Anmeldelser hvordan? Nåede aldrig at prøve min 6300 af før den var solgt
> igen..

customer reviews... Nokias egen software fik kun 2 stjerner hos
versiontracker/MacWorld... - Og nu kan jeg slet ikke finde den.

Til gengæld er NovaMedia kommet med en plug-in, der virker på mere end
73 forskellige modeller fra Nokia. - Den får til gengæld 4 stjerner.
http://www.novamedia.de/plugins/

> [...]
> :-/
>
> Bortset fra det så spiller det perfekt..

så intensiv bruger jeg ikke min Z600, så her må jeg blive dig svar
skyldig.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-10-07 23:54

> så intensiv bruger jeg ikke min Z600, så her må jeg blive dig svar
> skyldig.

Helt ok :)

Jeg tror også jeg har fået løst problemet i mellemtiden, men det er dog
ikke helt perfekt. Jeg er ude over alle problemer hvis jeg undgår
heldagsevents..

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-10-07 08:23

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> :-/
>
> Bortset fra det så spiller det perfekt..

Jeg har ikke fulgt med i denne tråd fra begyndelsen, men ser lige nu
omtalen af dette sammenspilsproblem. I en anden tråd forleden har jeg
bemærket, at der ikke er fuld overensstemmelse mellem Mac-ens adressebog
og Palms. Det viser sig bl.a. ved, at punktet webadresser ikke
synkroniseres.
Jeg krydser også fingre for, at det må være blevet forbedret i
Leoparden.
--
Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 20-10-07 08:04

> [...]
> min W610i. Det virker bare perfekt - jeg er sikker på det er samme
> solstråle historie med din 6300 når den lige får et skud plugin

Tusinde tak Martin, jeg har nu hentet dette plugin, og vil så investere
i en 6300. Ja det var da et formidabelt beløb du har måttet ofre )

Mange hilsner Karen Seiersen

--
Venligst slet GIRAF i mailadr. ved svar

Fra : Mikkel Westh

Dato : 20-10-07 18:49

On 2007-10-20 09:04:25 +0200, SolsortGIRAF@seiersens.dk (Karen Seiersen) said:

> Tusinde tak Martin, jeg har nu hentet dette plugin, og vil så investere
> i en 6300. Ja det var da et formidabelt beløb du har måttet ofre )

Jeg synkroniserer fint min 6300 med iSync.. Om jeg har installeret et
plugin kan jeg faktisk ikke rigtigt huske (har rodet så meget med iSync
tidligere, at min hukommelse er lidt tåget :), men det fungerer i hvert
fald uden problemer både under 10.4.10 og Leopa
rd 9A559.

og du kan trygt købe mobilen - den er fantastisk.. Har to af dem (én i
reserve) :D
Mvh. Mikkel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-10-07 19:20

> og du kan trygt købe mobilen - den er fantastisk.. Har to af dem (én i
> reserve) :D

Jep enig.. fed mobil. Men jeg synes den har elendig batteritid.. jeg kan
dræne den på 24 timer "uden problemer".

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-07 23:33

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jep enig.. fed mobil. Men jeg synes den har elendig batteritid.. jeg kan
> dræne den på 24 timer "uden problemer".

Hvor 'fed' en Nokia i det hele taget er, vil jeg lade være op til den
enkelte at afgøre, men det er generelt set noget af det værste bras rent
teknisk. Det er samlet set det mobilmærke, der suverænt har det største
antal tekniske fejl, og Nokia er lige så suveræn det firma, det er
sværest til at få til at reparere telefoner under garanti, og Nokia er
absolut spitzenreiter, når det gælder klager hos Forbrugerstyrelsen.

Batterierne på Nokia er - hm... noget nær en katastrofe. For nogle
måneder siden kaldte de over 1 million batterier tilbage pga.
'konstruktionsfejl', - der - citat: "...under visse omstændigheder kan
forårsage, at telefonen selvantænder..." - Fint nok, men folk kom
sandelig til at betale for porto både frem og tilbage, når de fik et nyt
batteri....

Så jeg forstår udmærket, hvorfor du kan dræne et batteri på et døgn. Der
er reelt set kun ca. 1/4 af den beskrevne kapacitet i visse modellers
batterier.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-10-07 11:08

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev 2007-10-20:

> [...]
> enkelte at afgøre, men det er generelt set noget af det værste bras rent
> teknisk. Det er samlet set det mobilmærke, der suverænt har det største
også i forhold til markedsandelen?

, og Nokia er lige så suveræn det firma, det er
> sværest til at få til at reparere telefoner under garanti, og Nokia er
> absolut spitzenreiter, når det gælder klager hos Forbrugerstyrelsen.
Dokumentation tak.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Mikkel Westh

Dato : 21-10-07 15:45

On 2007-10-21 00:33:00 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> sværest til at få til at reparere telefoner under garanti, og Nokia e r
> absolut spitzenreiter, når det gælder klager hos Forbrugerstyrelsen.

Og dette har du.. hvorfra?
Nu er Nokia jo en af verdens største, hvis ikke den største, producent
af mobiltelefoner, så det er jo naturligt, at der dermed følger
tilsvarende flere fejl.
Og hvor svært er det lige at få repareret sin telefon under garanti?
De gange jeg har skulle have repareret min telefon under garanti, Nokia
eller ej, har jeg indleveret den til Telecare (som nu har skiftet navn,
vist nok), vist dem kvitteringen, og så har jeg alle gange kunne hente
den repareret inden for en uge. Hvor svært var det lige?

> [...]
> forårsage, at telefonen selvantænder..." - Fint nok, men folk kom
> sandelig til at betale for porto både frem og tilbage, når de fik et

Igen, hvad bygger du denne "katastrofe" på? De kaldte et batteri
tilbage, ja.. Problemet havde vist sig på 2 eksemplarer af det
pågældende batteri, og så valgte de at tilbagekalde batteriet.
Det kan jo ske for enhver producent, som har sendt x antal millioner
batterier ud på markedet.
Det med portoen er jo så bare dårlig service, ingen tvivl om det. Hvis
det da er sandt. Har ikke selv hørt om nogen, der har benyttet sig af
servicen.

> Så jeg forstår udmærket, hvorfor du kan dræne et batteri på et døgn.
> Der er reelt set kun ca. 1/4 af den beskrevne kapacitet i visse
> modellers batterier.

Sådan er det med alle telefonproducenter. Den angivne batteritid er
totalt ubrugelig. Det har den været på alle de Samsung, Motorola,
Sony-Ericsson og Nokia, som jeg har haft gennem de sidste 7-8 år.

Lige som en sidenote - jeg er ikke Nokia fanboy. Jeg købte først min
første Nokia for 1,5 år siden, men jeg var simpelthen så imponeret over
dens ease-of-use og den design-mæssige kvalitet, at jeg siden har købt
2 andre.

Mvh. Mikkel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-10-07 16:08

> Sådan er det med alle telefonproducenter. Den angivne batteritid er
> totalt ubrugelig. Det har den været på alle de Samsung, Motorola,
> Sony-Ericsson og Nokia, som jeg har haft gennem de sidste 7-8 år.

Ikke desto mindre holder SE betydeligt længere strøm end nogen Nokia jeg
har haft - med samme forbrugsmønster vel og mærke.

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-10-07 16:33

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> skrev 2007-10-21:

> Ikke desto mindre holder SE betydeligt længere strøm end nogen Nokia jeg
> har haft - med samme forbrugsmønster vel og mærke.
Hmmm tja jeg har en SE K800 fra arbejdet og en Nokia N73 privat. De har
nogenlunde lige store fysiske batterier, min erfaring er at de holder
nogenlunde lige lang tid selv om nokiaen laver mere.

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-10-07 16:41

> Hmmm tja jeg har en SE K800 fra arbejdet og en Nokia N73 privat. De har
> nogenlunde lige store fysiske batterier, min erfaring er at de holder
> nogenlunde lige lang tid selv om nokiaen laver mere.

Du er inde på noget.. jeg har faktisk ikke sammenlignet mA-størrelse på
modellerne.

De sidste 2 Nokia jeg husker bedst, 6230i samt 6300 .. 2-4 dage med
normalt forbrug (20-30 sms om dagen 5 min tale, "ingen java").

De sidste 2 SE jeg husker bedst, W810i samt W610i .. 5-7 dage med
normalt forbrug.

Kører jeg hårdt på med over 100 sms om dagen og en del email via javaapp
så dræner jeg en Nokia på et døgn hvor en SE gerne holder ca. 3 dage for
mig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-07 18:10

Mikkel Westh wrote:

> Og dette har du.. hvorfra?

Primært fra radio og TVs forbrugerudsendelser, men også lidt fra
dagspressen...

> Nu er Nokia jo en af verdens største, hvis ikke den største, producent
> af mobiltelefoner, så det er jo naturligt, at der dermed følger
> tilsvarende flere fejl.

Korrekt, Nokia er pt. verdens største med en produktionsandel på ca. 40%
af verdensmarkedet.

> [...]
> vist nok), vist dem kvitteringen, og så har jeg alle gange kunne hente
> den repareret inden for en uge. Hvor svært var det lige?

Jeg synes, du skal prøve at kigge efter på Forbrugerstyrelsen afgørelser.

> [...]
> pågældende batteri, og så valgte de at tilbagekalde batteriet.
> Det kan jo ske for enhver producent, som har sendt x antal millioner

'2'? - så har du åbenbart ikke læst verdenspressen... NYT har
rapporteret om ihvertfald 15-20 selvantændelser på telefoner, der bare
har ligget på et bord...

> Det med portoen er jo så bare dårlig service, ingen tvivl om det. Hvis
> det da er sandt. Har ikke selv hørt om nogen, der har benyttet sig af
> servicen.

Tja, nu kender jeg adskillige, der har måttet betale omk. $15USd for at
få et ombytningsbatteri, hvor du kunne gå ud og købe et helt nyt til
$19,95USd. - Da Apple og Dell tidl. i år og sidste år kaldte godt 1,5
mill. batterier tilbage, var der mig bekendt ingen, der kom til at
betale så meget som én eneste krone!

> Sådan er det med alle telefonproducenter. Den angivne batteritid er
> totalt ubrugelig. Det har den været på alle de Samsung, Motorola,
> Sony-Ericsson og Nokia, som jeg har haft gennem de sidste 7-8 år.

?? - Nå! - Her har jeg de eksakt modsatte erfaringer med de Siemens og
SE modeller, jeg har haft. De 3 Siemens modeller og en enkelt Samsung,
jeg har haft, holdt ca. 30% længere, og min nuværende SE holder ca. 10%
længere end lovet - selv med BlueTooth aktiv, hvilket virkelig er noget,
der kan dræne et batteri.

Men OK, det gør selvfølgelig en del, at jeg bl.a. overholder de
forskrifter, som batteriproducenten giver med, at telefonen sættes i
opladeren, såsnart jeg er hjemme....

> [...]
> første Nokia for 1,5 år siden, men jeg var simpelthen så imponeret over
> dens ease-of-use og den design-mæssige kvalitet, at jeg siden har købt 2

Det fatter jeg så til gengæld ikke. På mig virker de ualmindelig
'plastikagtige'. Når jeg købr en telefon, skal der være kvalitet og
holdbarhed bag.

mvh. Erik Richard

Fra : Mikkel Westh

Dato : 21-10-07 15:35

On 2007-10-20 20:20:01 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> said:

> Jep enig.. fed mobil. Men jeg synes den har elendig batteritid.. jeg kan
> dræne den på 24 timer "uden problemer".

Sjovt, der er jeg faktisk helt uenig.. Jeg har haft 2 Nokiaer før
denne, en 6280 og en 6233. 6280'eren var simpelthen elendig mht
batteriet. Lækker telefon, men den drænede sig selv inden for det
første døgn, hvis ikke hurtigere.
Min 6233 kunne jeg få til at holde to dage med lidt god vilje (meget
god vilje). Men det holdt kun indtil jeg tabte den i en mudderpøl på
dette års Roskilde - så ville den sjovt nok slet ikke noget :D (den
havde ligget der i en halv time før jeg fandt den)..

Men denne 6300 kan holde strøm i ca 3 dage.. Jeg sender ca 20-35
beskeder i løbet af en dag, og så snakker jeg vel i ca 10 min. Så kan
den sagtens holde 3 dage.. Det er en af grundene til, at jeg er ekstra
glad for denne fremfor de tidligere Nokiaer jeg har haft, for
styresystemet på de tre er ens, men denne har endnu federe design og så
langt bedre batteritid.

Men generelt er det et seriøst problem på moderne mobiltelefoner, at
batteriet holder så kort tid. At der ikke på den ene eller anden måde
bliver gjort noget ved det, er mig totalt uforståeligt.

Mvh. Mikkel

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-10-07 16:10

> Men denne 6300 kan holde strøm i ca 3 dage..

Hvis jeg skulle få min 6300 til, at holde i 3 dage så kunne jeg sagtens
det. Men med det forbrug jeg skulle udsætte den for så holder min SE til
sammenligning ca. 1 uge...

>Jeg sender ca 20-35
> beskeder i løbet af en dag, og så snakker jeg vel i ca 10 min. Så kan
> den sagtens holde 3 dage..

Det er da også elendig batteritid.

Jeg sender af og til over 100sms om dagen og bruger java en del. En
Nokia går i knæ over dette..ihvertfald dem jeg har haft.

> Men generelt er det et seriøst problem på moderne mobiltelefoner, at
> batteriet holder så kort tid. At der ikke på den ene eller anden måde
> bliver gjort noget ved det, er mig totalt uforståeligt.

Sony Ericsson formår da at komme tæt på opgivelserne.. endda uden, at
man skal anstrenge sig

/Martin

Fra : Henrik

Dato : 21-10-07 16:59

On 2007-10-21 16:35:09 +0200, Mikkel Westh <mike_westh@yahoo.co.uk> said:

> Men generelt er det et seriøst problem på moderne mobiltelefoner, at
> batteriet holder så kort tid. At der ikke på den ene eller anden måde
> bliver gjort noget ved det, er mig totalt uforståeligt.
Det store problem er som jeg ser det, en masse funktionaliteter som
alle æder strøm, sammen med et krav om lav vægt og lille størrelse. En
ting som Blåtand og 3G dræner batteriet, hvis man så også skal se
fotos, tage billeder spille musik, ja så kommer de små battereier
hurtigt til at ligne en cola flaske.

Men vi kan da håbe at de en dag finder vejen til et godt batteri.

Henrik