Digital TV (DR, TV2) med EyeTV Hybrid
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-10-07 17:04

Hej,

Jeg har netop købt en EyeTV Hybrid - væk med dig VHS tingest!

Jeg var/er af den opfattelse, at det er muligt at modtage DR1/TV2
digitalt via 'det almindelige' antennekabel, men når jeg søger efter
'Digital DVB-T PAL BG' i EyeTV og søger efter kanaler finder programmet
ingenting. Gør jeg noget forkert?

For god ordens skyld: Jeg har forsøgt med den medfølgende antenne med
samme resultat. Når jeg vælger det analoge signal findes alle kanaler fint.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-07 17:53

> [...]
>
> For god ordens skyld: Jeg har forsøgt med den medfølgende antenne med
> samme resultat. Når jeg vælger det analoge signal findes alle kanaler fint.

hvor bor du ? Jeg har været ude for at DVB-T ikke "trænger igennem"
visse steder ...

/thoas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-10-07 18:09

Thomas von Hassel wrote:

> hvor bor du ? Jeg har været ude for at DVB-T ikke "trænger igennem"
> visse steder ...

9220 Aalborg Øst.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-10-07 19:10

Thomas von Hassel wrote:

> hvor bor du ? Jeg har været ude for at DVB-T ikke "trænger igennem"
> visse steder ...

Hmm, lokationen er vist ligemeget i det her tilfælde. Ifølge min
tv-udbyder, skal jeg have en DVB-C kompatibel dekoder for at kunne
modtage signalerne digitalt. En EyeTV 610 - som er netop dét - koster
2499,-, hvilket er lige i overkanten til mit budget ;)

Tak for hjælpen anyways.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-10-07 19:40

> [...]
> modtage signalerne digitalt. En EyeTV 610 - som er netop dét - koster
> 2499,-, hvilket er lige i overkanten til mit budget ;)

Hva' med at snuppe signalet via en alm. tv2 antenne!?

--
Mvh Martin

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-10-07 19:48

Martin Bredthauer wrote:

> Hva' med at snuppe signalet via en alm. tv2 antenne!?

Sån' en har jeg ikke, og jeg bliver nok heller ikke populær, hvis jeg
klistrer en på lejligheden ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-10-07 09:57

> Sån' en har jeg ikke, og jeg bliver nok heller ikke populær, hvis jeg
> klistrer en på lejligheden ;)

Okay, men måske er en god stueantenne også nok. Det afhænger jo af hvor
langt du bor fra en tv2 sendemast.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-07 22:50

> [...]
> modtage signalerne digitalt. En EyeTV 610 - som er netop dét - koster
> 2499,-, hvilket er lige i overkanten til mit budget ;)

Ja, DVB er ikke DVB ;)

Og en 610 er ikke helt nok, du skal også have et Viaccess CAM kort ca.
400 + 199,- til et selector kort.

Det skal siges at jeg har netop sådan et setup og er meget tilfreds ...
Hvis du har en hurtig nok maskine kan du se og optage f.eks. Canal+ i
fuld HD.

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-10-07 19:35

> [...]
> digitalt via 'det almindelige' antennekabel, men når jeg søger efter
> 'Digital DVB-T PAL BG' i EyeTV og søger efter kanaler finder programmet

Er du sikker på at din antenneforening (eller hvem/hvad der leverer dit
signal) udsender dvb-t kanalerne?

Da jeg i sin tid skulle finde dvb-t kanalerne krævede det en snak med
den lokale antenneforening og det viste sig at kanalerne ikke lige lå
der hvor eye-tv søgte dem, men da jeg fik dem indtastet manuelt gik de
fint igennem.

--
Mvh Martin

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-10-07 19:50

Martin Bredthauer wrote:

> Er du sikker på at din antenneforening (eller hvem/hvad der leverer dit
> signal) udsender dvb-t kanalerne?

Det er jeg faktisk næsten sikker på, at de ikke gør - det tjekkede jeg
selvfølgelig ikke INDEN jeg købte produkter ;) Det ser ud til, at de kun
sendes som DVB-C.

> [...]
> den lokale antenneforening og det viste sig at kanalerne ikke lige lå
> der hvor eye-tv søgte dem, men da jeg fik dem indtastet manuelt gik de

Hmm, tror bare jeg returnerer tuneren, den kan alligevel ikke helt, hvad
jeg gerne vil have.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk