Findes der et DVD Player program
Fra : Allan Jensen

Dato : 19-10-07 14:56

Jeg leder efter et DVD Player program noget ligende som CyberLink
Power DVD til Windows.

Findes det ?

mvh
Allan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-07 14:59

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg leder efter et DVD Player program noget ligende som CyberLink
> Power DVD til Windows.
>
> Findes det ?

hvad er der galt med den indbyggede DVD player.app ?

/thomas

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-10-07 15:08

On Fri, 19 Oct 2007 15:59:28 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>hvad er der galt med den indbyggede DVD player.app ?
>
>/thomas

Der er det galt at jeg ikke umiddelbart kan afspille IFO filer, men
godt VOB filer.

Hvis jeg ikke kan afspille IFO filerne kan jeg ikke komme ind i
DVD'ens menu.

Filmene skal afspilles over netværket taget fra stationær Windows PC
og vises på Mac Book.

mvh
Allan

Fra : Jesper

Dato : 19-10-07 17:06

> [...]

> DVD'ens menu.
>
> Filmene skal afspilles over netværket taget fra stationær Windows PC

DVDPlayer.app kan kun afspille hele VIDEO_TS mapper (og DVDer
naturligvis)

Der er 2 metoder til at dele DVD over lokalnettet:

Metode 1:
Rip DVD til Windows harddisk, højreklik på DVD mappen og vælg 'Del denne
mappe', husk at tillade Windows fildeling i Firewallen.

På Mac åbner du Netværk i Indholdsoversigt og klikker på din Windows
share, så dukker den op som disk på din macs skrivebord og så kan
VIDEO_TS mappen afspilles i DVDPlayer.app

Metode2:
Download VLC til mac og PC (http://www.videolan.org), så åbner du DVD i
VLC på PC og vælger File->Wizard for at åbne Streaming/Transcoding
Wizard, tjek hjælpefilen her:

http://www.videolan.org/doc/streaming-howto/en/streaming-howto-en.html

På mac åbner du stream med VLC til PC'ens adresse med Fil->Åbn Netværk
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-10-07 19:00

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Der er 2 metoder til at dele DVD over lokalnettet:

3 - se indlæg om montering af iso.

Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-10-07 18:59

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> writes:

> Der er det galt at jeg ikke umiddelbart kan afspille IFO filer, men
> godt VOB filer.

Dobbeltklik på ISO'erne (ikke ifo) mens DVD player er åben...

Fra : Lyrik

Dato : 19-10-07 15:10

On Fri, 19 Oct 2007 15:55:32 +0200, Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk>
wrote:

> Jeg leder efter et DVD Player program noget ligende som CyberLink
> Power DVD til Windows.
>
> Findes det ?
>
> mvh
> Allan
Du tager din lille hvide fjernbetjening. Du trykker på den lille knap der
står "Menu" på. Så trykker du på "ringen" til du kommer til "DVD" og så
kører det bare for dig.
Alternativt:
I øverste højre hjørne er der et lille blåt mærke med et forstørrelsesglas
du trykker og skriver:"DVD Player" så kommer den frem under "Tophit" og
"Programmer" hvor du kan trykke på den.

Hint: Fjernbetjeningen kan spole både frem og tilbage og stille lyd op og
lyd ned. Til en bærbar kan den virke med låget lukket ved et ekstra tryk
på menuknappen, hvis man har den bærbare tilsluttet TV eller en ekstern
skærm og ikke ønsker den bærbare "slået op"

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-10-07 15:45

On Fri, 19 Oct 2007 16:10:02 +0200, Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>på menuknappen, hvis man har den bærbare tilsluttet TV eller en ekstern
>skærm og ikke ønsker den bærbare "slået op"

Hej lyrik

Er det ikke under forudsætning af at der er en DVD i Mac Book'en ??

Som jeg skrev så skal Filmen afspilles via netværket, hvor jeg henter
den fra en stationær PC

mvh
Allan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-07 16:23

Allan Jensen wrote:

> Er det ikke under forudsætning af at der er en DVD i Mac Book'en ??
>
> Som jeg skrev så skal Filmen afspilles via netværket, hvor jeg henter
> den fra en stationær PC

Jo, mig bekendt skal videoen sidde i drevet, for at det virker. Men prøv
enten VLC eller MPlayer.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-07 17:53

> Jo, mig bekendt skal videoen sidde i drevet, for at det virker. Men prøv
> enten VLC eller MPlayer.

Og mens begge disse programmer er fine er det noget klyt at bruge til
f.eks. mediecenter ...

Derimod er der en udvidelse så FrontRow kan åbne VIDEO_TS mapper via
f.eks. netværk.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 19-10-07 15:23

On Fri, 19 Oct 2007 16:07:42 +0200, Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk>
wrote:

> Der er det galt at jeg ikke umiddelbart kan afspille IFO filer, men
> godt VOB filer.
>
> Hvis jeg ikke kan afspille IFO filerne kan jeg ikke komme ind i
> DVD'ens menu.
DVD Player åbner "VIDEO_TS" mapper og afspiller videoen herfra. Altså du
vælger mappen og ikke elementer inde i mappen! Den åbner også imagefiler
af en DVD, således at hedder filmen "film.dmg," så åbner den når systemet
præsenterer "Film.dmg" som en åbnet imagefil der viser de to mapper
AUDIO_TS og VIDEO_TS. Her er det igen mappen VIDEO_TS der er nøglen til
filmen.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Allan Jensen

Dato : 21-10-07 09:57

On Fri, 19 Oct 2007 16:23:14 +0200, Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>præsenterer "Film.dmg" som en åbnet imagefil der viser de to mapper
>AUDIO_TS og VIDEO_TS. Her er det igen mappen VIDEO_TS der er nøglen til

Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af hvordan jeg i DVD Player åbner
"VIDEO_TS" mappen.

"VIDEO_TS" mappen ligger jo på en anden computer på netværket.

mvh
Allan

Fra : Karl Antz

Dato : 21-10-07 10:38

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af hvordan jeg i DVD Player åbner
> "VIDEO_TS" mappen.
>
> "VIDEO_TS" mappen ligger jo på en anden computer på netværket.

I DVD Player vælger du "file/open dvd media", søger hen til den ønskede
mappe og klikker på "choose", derefter trykker du på mellemrumstasten
eller klikker på startknappen i dvd player's kontrolpanel.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Allan Jensen

Dato : 21-10-07 11:00

On Sun, 21 Oct 2007 11:38:07 +0200, karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

>I DVD Player vælger du "file/open dvd media", søger hen til den ønskede
>mappe og klikker på "choose", derefter trykker du på mellemrumstasten
>eller klikker på startknappen i dvd player's kontrolpanel.

Mange tak, så lykkedes det !

Dog har det en tendens til at hakke. Kan jeg lave yderligere
indstillinger for at afhjælpe dette.

PS! Hvis jeg afspiller på samme måde med en Windows baseret bærbar
hakker det aldrig, men virker fint flydende.
Når jeg nu vælger af afspille fra Mac Book'en er det fordi den styrer
skærmbilledet meget bedre på TV'et jeg kobler op til

mvh
Allan

Fra : Allan Jensen

Dato : 21-10-07 11:06

On Sun, 21 Oct 2007 12:00:14 +0200, Allan Jensen
> [...]

>Når jeg nu vælger af afspille fra Mac Book'en er det fordi den styrer
>skærmbilledet meget bedre på TV'et jeg kobler op til

Har også lige prøvet på denne måde:

Åbnet DVD Player

Via Finderen dobbeltklikke på en ISO fil

Virker meget fint her, ingen hakken -- perfekt

mvh
Allan

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-10-07 10:47

Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af hvordan jeg i DVD Player åbner
> "VIDEO_TS" mappen.

DVD Player: arkiv -> Åbn DVD-medier

> "VIDEO_TS" mappen ligger jo på en anden computer på netværket.

I den dialogboks du får frem ved ovenstående navigerer du hen til
netværksdrevet og vælger VIDEO_TS mappen.

--
Mvh Martin