Udskiftnig af HD i lacie drev, manual/ bl~
Fra : Graves

Dato : 12-10-07 20:39

Jeg vil skifte harddisken i min LACIE D2 500 GB triple interface.
Har prøvet at google for at finde en reparationsmanual eller et billede der
fortæller hvoerdan jeg kommer ind i "dyret" når jeg har fjernet
bagbeklædningen.
skal jeg købe en harddisk magen til den der sidder eller er der et bedre
mærke der også kan erstatte den oprindelige.

med venlig hilsen

Jørgen Wedenborg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-07 20:42

Graves <graves_435@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skal jeg købe en harddisk magen til den der sidder eller er der et bedre
> mærke der også kan erstatte den oprindelige.

Jeg går ud fra den er uden for garanti eller at du er ligeglad med
samme.

Derefter kan du bruge stort set hvilken som helst ATA disk, jeg vil nok
gå med seagate.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-10-07 21:54

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg går ud fra den er uden for garanti eller at du er ligeglad med
> samme.

Det var også min første tanke...

> Derefter kan du bruge stort set hvilken som helst ATA disk, jeg vil nok
> gå med seagate.

Tjoe... måske, men det er ikke ligegyldig, hvilken model, der vælges.
Hvis det skal være Seagate, så gå efter en Barracuda 7200.9+/8mb cache
eller 7200.11/8mb eller 16mb cache. De er nærmest lydløse, og afgiver
stort set ingen varme.

Alternativet er en WesternDigital SE Series BB eller JB.

FW bridgen kan trække op til 750gb, hvis det er Oxford911+, Oxford912
eller Oxford922 chipset.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-07 21:45

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Jeg går ud fra den er uden for garanti eller at du er ligeglad med
> samme.

> Derefter kan du bruge stort set hvilken som helst ATA disk, jeg vil nok
> gå med seagate.

WDC har glimrende PATA diske specificeret til nearline brug.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-10-07 22:03

Graves wrote:
> [...]
> skal jeg købe en harddisk magen til den der sidder eller er der et bedre
> mærke der også kan erstatte den oprindelige.

Huh! d2 er noget af det værste at skille ad. - Der skulle meget gerne
sidde en ganske lille skrue under kabinettet, som du skal skrue af,
hvorefter du kan trække det hele bagud af kabinettet og så skifte
disken. På nogle af deres d2 drev sidder der 2 skruer, skjult under de
to bagerste gummitæer, mens på andre modeller i d2 sidder skruerne inde
bag den plast dækkeplade, der er bagpå.

Og pas endelig på ikke at komme til at beskadige det interne strømstik,
- det er meget spinkel og ret så sart. (Gælder i øvrigt også deres
Porsche P5 Business Design serie).

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-07 21:45

> [...]
> Har prøvet at google for at finde en reparationsmanual eller et billede der
> fortæller hvoerdan jeg kommer ind i "dyret" når jeg har fjernet

Du har prøvet at skrue skruerne løse?

> skal jeg købe en harddisk magen til den der sidder eller er der et bedre
> mærke der også kan erstatte den oprindelige.

Hvis der sidder en pata disk i sætter du en vilkårlig pata disk i og
venter på at også den dør en stille død pga manglende blæser i
kabinetet.