Q: Hvor finder jeg en ledning ?
Fra : Larsen

Dato : 05-10-07 21:09

Hejsa

Til min PSU til min MBook var der 2 ting med. Det lille "stik" og
ledningen med der kunne sættes i PSUen så kabellængden blev længere..

Nu kan jeg ikke finde den Lange ledning..ikke at jeg ikke har strøm
for det har jeg jo men jeg skal bruge den lange ledning og jeg har
sandt for dyden ikke set ledningen siden dag 1 =)

Kender nogen et sted hvor jeg blot kan købe den og ikke et helt PSU
sæt....700 kr for en ledning er lidt meget men ellers kommer jeg vel
til at købe et nyt sæt =)

For forhånd tak for tips eller hints

Stephan

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-10-07 21:55

Larsen wrote:

> [...]
>

> Kender nogen et sted hvor jeg blot kan købe den og ikke et helt PSU
> sæt....700 kr for en ledning er lidt meget men ellers kommer jeg vel

Du kan bruge en 'almindelig' ledning fra en
transtistorradio/ghettoblaster/video/whatnot. Det rigtige navn kan jeg
ikke huske, men mener den koster omkring 20,-.

Den er dog typisk ikke hvid og lækker - hvis det altså har nogen betydning.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Larsen

Dato : 05-10-07 22:03

On Fri, 05 Oct 2007 22:54:49 +0200, Peter Farsinsen
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
>ikke huske, men mener den koster omkring 20,-.
>
>Den er dog typisk ikke hvid og lækker - hvis det altså har nogen betydning.

Tak Peter !

Super info =)

jeg har faktisk en hvid "ghettoblaster" ledning...hvorfor tænkte jeg
ikke på det )

Tak

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-07 22:09

Peter Farsinsen wrote:

> Du kan bruge en 'almindelig' ledning fra en
> transtistorradio/ghettoblaster/video/whatnot. Det rigtige navn kan jeg
> ikke huske, men mener den koster omkring 20,-.

Øh, sådan forstår jeg det ikke... Jeg forstår det sådan, at det er
ledningen mellem computer og PSU, hvor der fulgte en forlænger med...

Men hvis det er ledningen mellem stikkontakten og PSU, så hedder det en
"230v EURO connector", men den længste, jeg endnu har set, er på 130-140cm.

> Den er dog typisk ikke hvid og lækker - hvis det altså har nogen betydning.

EURO kablerne fås i både sort og hvid, men den sorte er mest almindelig...

Stephan, - har du stadig originalemballagen og har du kigget i den? -
Jeg har selv den (dårlige) vane at smide 'overflødige' kabler ned i
kassen igen...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-10-07 22:29

Erik Richard Sørensen wrote:

> Øh, sådan forstår jeg det ikke... Jeg forstår det sådan, at det er
> ledningen mellem computer og PSU, hvor der fulgte en forlænger med...

Det har jeg ikke noget med mit indlæg at gøre. Det har noget med
Stephans indlæg at gøre.

Har du desuden nogensinde set eller hørt om et forlængerkabel der sættes
mellem PSU og computer? Ikke mindst et der leveres sammen med MacBook...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-07 23:37

Peter Farsinsen wrote:
> Har du desuden nogensinde set eller hørt om et forlængerkabel der sættes
> mellem PSU og computer? Ikke mindst et der leveres sammen med MacBook...

Ja, det har jeg faktisk. Jeg fik bl.a. ét med min gamle PB 190, og jeg
har set det til andre også, så det er ikke helt usædvanlig...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-10-07 23:43

Erik Richard Sørensen wrote:

> Ja, det har jeg faktisk. Jeg fik bl.a. ét med min gamle PB 190, og jeg
> har set det til andre også, så det er ikke helt usædvanlig...

Så sku' du da ha' foreslået sådan et :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Larsen

Dato : 06-10-07 08:12

On Fri, 05 Oct 2007 23:08:45 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>Stephan, - har du stadig originalemballagen og har du kigget i den? -
>Jeg har selv den (dårlige) vane at smide 'overflødige' kabler ned i
>kassen igen...

Erik

Hele huset er blevet endevendt. Arbejdet og kontorene er blevet støvet
igennem. Original emballagen er blevet støvet igennem :=)

Det må være et af de magiske øjeblikke hvor ting virkeligt blot
opløser sig selv og forsvinder ud i en anden Dimension.

Jeg er dog rørernde enig med mig selv om at den dag hvor jeg absolut
ikke skal bruge dimsen mere ( altså ledningen mellem PSU og væg
)....ja så dukker den atte på magisk vis op op.

PS: og ja jeg har haft den i hænderne i ca. 1 time da jeg købte min
MB...

Stephan nu med MacPro og MacBook ( og MAgic som for ting til at
forsvinde )

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-07 13:21

Larsen wrote:

> [...]
> ikke skal bruge dimsen mere ( altså ledningen mellem PSU og væg
> )....ja så dukker den atte på magisk vis op op.

Kender du legenden om Inka'ernes hvide slange? - Den kommer og går, som
det passer den.

> PS: og ja jeg har haft den i hænderne i ca. 1 time da jeg købte min
> MB...
>
> Stephan nu med MacPro og MacBook ( og MAgic som for ting til at
> forsvinde )

Jeg kender det. - Forleden gik jeg og ledte som en gal efter min lup,
som jeg jo skal bruge, når jeg skal læse noget på skrift. - Væk var
den... - Jeg fandt den i lommen på de bukser, jeg havde på......

mvh. Erik Richard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-10-07 19:33

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> som jeg jo skal bruge, når jeg skal læse noget på skrift. - Væk var
> den... - Jeg fandt den i lommen på de bukser, jeg havde på......

Så længe det ikke var inkaernes hvide slange du fandt.....

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-07 12:32

On Sat, 06 Oct 2007 09:12:03 +0200, <"Larsen<somewhere"@nowhere.dk>> wrote:

> PS: og ja jeg har haft den i hænderne i ca. 1 time da jeg købte min
> MB...
Prøv med nogle metoder jeg har brugt, hvor jeg triumferende kunne finde de
forlagte ting.
1. metode:
Du skal huske tilbage til en situation hvor du helt tydeligt husker at
have stået med tingen i hånden eller at have set den.
Altså ikke senere hvor du "mener" at have set den. Men hvor du helt
sikkert så den.
Når det står klart for dig, så spørger du dig selv:"Hvor kom den hen
herfra?"

2. metode:
Du fik ikke noget resultat af første metode.

Nu husker du tilbage på din glæde da du modtog æsken. Du finder æsken og
rekonstruerer begivenheden. Du står med den på samme sted som dengang og
du simulerer at du pakker den ud. Du tænker på hvor du lagde kassen da du
fik maskinen ud og hvordan du flåede tilbehøret ud.
Ved din rekonstruktion prøver du at gøre de samme bevægelser og bruge
den samme spontanitet som dengang. At placere kasens indhold spontant som
dengang uden at tænke for meget over det. Vi er nemlig vanemennesker, så
mønstret fra udpakningen vil gentage sig helt automatisk.
Pludselig véd du hvor ledningen blev lagt!

(For øvrigt brækkede jeg det irriterende tredie ben af den ledning ved at
vrikke med en tang, og har nu meget mere glæde af den som forlænger.)

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk