OpenOffice 2.3.0
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-07 00:31

Den nys frigivne OpenOffice 2.3.0/Intel er forrygende hurtig på MacPro.

Opstartstid fra første klik til nyt dokument er klar til brug - inkl.
reg. og initialisering af ca. 100 skrifter - _19_ sek.! - Og det
inkluderer endda opstart, reg. og initialisering af OO i X11.

Genåbning fra quittet OO+X11 ca. 9 sek. - Impornerende hurtig!

Jeg har ikke haft tid til at afprøve den nærmere, men det lidt, jeg
nåede, er virkelig lovende for den Aqua ver., der formentlig kommer i
løbet af efteråret.

Og faktisk er komb. af X11+OO2.3.0 hurtigere end nyeste NeoOffice
2.2.1/Intel.

Lige til sammenligning. Åbning af OpenOffice 2.2/32bits på windows
98sr2US ca. 25sek.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-07 01:45

On Thu, 04 Oct 2007 01:30:56 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> 2.2.1/Intel.
>
> Lige til sammenligning. Åbning af OpenOffice 2.2/32bits på windows

Jeg forstår ikke rigtigt??
Jeg har lige downloadet NeoOffice 2.2.1patch 0.
Den lukker totalt op på min maskine på 8 sekunder! Klar til at skrive.
MacBook Core 2 Duo 1.83 GHtz. 2 G. Kingston-Ram. Er den X11 ikke en tung
affære? Jeg blev desværre lokket til at installere X11 på min iMac før jeg
fik tænkt over hvorfor den ikke bliver installeret som default ved
systeminstallationen.
By the way kan man bare afinstallere den som et program eller hvordan gør
man det?

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 04-10-07 02:48

Lyrik wrote:

> [...]
> Den lukker totalt op på min maskine på 8 sekunder! Klar til at skrive.
> MacBook Core 2 Duo 1.83 GHtz. 2 G. Kingston-Ram. Er den X11 ikke en tung

Tjo, det er den såmænd. Og det er jo lige netop det, at så kombinationen
af OO+X11 er så hurtig, der er 'humlen' her...

> Jeg blev desværre lokket til at installere X11 på min iMac før
> jeg fik tænkt over hvorfor den ikke bliver installeret som default ved
> systeminstallationen.

Den påvirker ikke systemet eller andet overhovedet, hvis X11 ikke er
aktiv - altså startet.

> By the way kan man bare afinstallere den som et program eller hvordan
> gør man det?

bare træk programmet X11 + den tilh. .plist fil fra indstillingsmappen i
papirkurven og tøm den, så ser du ikke mere til den.

MEN - Du mister så også muligheden for at bruge en del af de gratis
opensource grafikprogrammer som Gimp.app, Cenon og Inkscape...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-10-07 02:27

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> bare træk programmet X11 + den tilh. .plist fil fra indstillingsmappen i
> papirkurven og tøm den, så ser du ikke mere til den.

Derved afinstallerer du altså ikke X11.

> MEN - Du mister så også muligheden for at bruge en del af de gratis
> opensource grafikprogrammer som Gimp.app, Cenon og Inkscape...

følgende bør får gimpen i luften uden apples X11 wrapper (X11.app):

/usr/X11R6/bin/Xquartz | Path_to_Gimp

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-10-07 03:22

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> følgende bør får gimpen i luften uden apples X11 wrapper (X11.app):
>
> /usr/X11R6/bin/Xquartz | Path_to_Gimp

Kan du ikke lige teste det? Ovenstående pipetegn ser fejlplaceret ud.

Nogen der kender et godt hypnosebrevkursus så man kan overbevise
IT-afdelingen om at Mac'er er meget bedre end Dell'er?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-10-07 02:33

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Den lukker totalt op på min maskine på 8 sekunder! Klar til at skrive.
> MacBook Core 2 Duo 1.83 GHtz. 2 G. Kingston-Ram. Er den X11 ikke en tung

Nej, det er Openoffice og ikek mindst fundu der er tung.

> Jeg blev desværre lokket til at installere X11 på min iMac før jeg
> fik tænkt over hvorfor den ikke bliver installeret som default ved
> systeminstallationen.

Jeg kan forstå du mener at vide hvorfor det ikke er en del af default
installationen? vil du dele dine anskuelser?

> By the way kan man bare afinstallere den som et program eller hvordan gør
> man det?

Du kigger i pakkens kvittering for at liste hvad der er blevet
installeret og hvilke postinstall scripts der efterfølgende er kørt.
Derefter kan du tage stilling till hvad der du kan fjerne.

Har du en god grund til at at ville af med den?

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-07 12:23

On Thu, 04 Oct 2007 03:47:42 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> MEN - Du mister så også muligheden for at bruge en del af de gratis
> opensource grafikprogrammer som Gimp.app, Cenon og Inkscape...
>
> mvh. Erik Richard
Jeg har "Seashore" som et alternativ til GIMP, som ikke kræver X11. De
andre kender jeg ikke og har derfor ikke savnet dem.
På mine Windowsmaskiner var en af "fornøjelserne" at afprøve lavinen af
nye programmer der udkom som vandet der styrter ned i Niagara Falls. Jeg
ihukommer "Prædikerens ord": "Endeløs tomhed. Alt er tomhed."

Jeg er nu blevet opdraget til at "iPhoto" er alt hvad en mand
behøver.)) Det er sand disciplinering!)) Det er som at forlade
bordellet og indtræde i en klostercelle med priorens ord rungende i det
tomme lokale, inden han lukker celledøren:"Kassen er dit natbord. På den
ligger din Bibel. Det er alt hvad du behøver."

Amen
fra Jens-klosterbroder.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-10-07 12:56

On 4 Okt., 01:30, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> reg. og initialisering af ca. 100 skrifter - _19_ sek.! - Og det
> inkluderer endda opstart, reg. og initialisering af OO i X11.

Skægt så forskellige vi er. Hvis jeg havde et program der var 19
sekunder om at starte ville jeg nægte at bruge det, eller købe en ny
maskine

Ja det er sgu ligefør 9 sek. også ville have den effekt. Derfor Røg
Neo Office også ud efter 2 opstarter.

--
Palle

Fra : Karl Antz

Dato : 04-10-07 13:10

Palle Jensen <LaboratorieX@gmail.com> wrote:

> Ja det er sgu ligefør 9 sek. også ville have den effekt. Derfor Røg
> Neo Office også ud efter 2 opstarter.

akja - I hastighedsfreaks

Nu har jeg brugt MS Office professionelt i årevis og blev forleden
nærmest nødet til at prøve Neooffice. Pyt med at det starter langsomt -
faciliteterne er SÅ meget mere smart end i Word, hvis man redigerer
bøger ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : iSteen

Dato : 04-10-07 14:38

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> nærmest nødet til at prøve Neooffice. Pyt med at det starter langsomt -
> faciliteterne er SÅ meget mere smart end i Word, hvis man redigerer

Jeg har nu osse hang til NeoOffice
Skal jeg bare åbne et dokument i en rasende fart, bruger jeg TekstEdit

Fra : Franz Berliner

Dato : 05-10-07 09:47

Palle Jensen <LaboratorieX@gmail.com> wrote:

> Skægt så forskellige vi er. Hvis jeg havde et program der var 19
> sekunder om at starte ville jeg nægte at bruge det, eller købe en ny
> maskine

NeoOffice's startuptid hænger meget tæt sammen med antallet af
aktiverede fonts. Hvis jeg aktiverer alle mine fonte er neooffice over
30 sekunder om at starte op, hvis jeg kun kører med systemfonte er det
også nærmere de 8-10 stykker.

Men jeg giver dig helt ret. Lange starttider er ekstremt dræbende for
ens arbejdsflow. Der skal ikke ret mange sekunder til før hjernen er i
gang med at tænke på en anden opgave fordi et eller andet program
insisterer på at stå at hoppe i docken.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-07 10:14

Franz Berliner wrote:

> [...]
> aktiverede fonts. Hvis jeg aktiverer alle mine fonte er neooffice over
> 30 sekunder om at starte op, hvis jeg kun kører med systemfonte er det

Ups! - Jeg glemte lige at tilføje, at jeg har 134 frskellige skrifter
med 1337 snit aktiveret som std. - Så en starttid med kun systemskrifter
vil jeg være endnu lavere...

> [...]
> ens arbejdsflow. Der skal ikke ret mange sekunder til før hjernen er i
> gang med at tænke på en anden opgave fordi et eller andet program

Tja, måske, men her har jeg det sådan, at jeg har forskellige programmer
til forskellige typer af opgaver. - Hvis jeg fx. skal bruge et hurtigt
TBN program til en hurtig opgave, men alligevel med mange muligheder, så
vælger jeg MarinerWrite, skal jeg arbejde med tekster med multilingual,
vælger jeg naturligvis NisisWriter, og skal jeg bruge noget med
muligheder for komplekse opsætninger har det hidtil været NeoOffice, men
nu vil jeg stærkt overveje OpenOffice, da det vil blive den, jeg vil
bruge, når jeg får WinXP til at køre på maskinen også - for netop at
have et program, der er 100% ens på begge platforme.

Nøjagtigt det samme gør jeg, når det gælder grafik. - Et hurtigt program
med få men gode redigeringsmuligheder, så er det grafikdelen i
AppleWorks 6.2.x, og skal der redigeres mere, korrigeres farver ogsv. -
det lidt jeg laver af den slags, - ja, så er det Photoshop, Cenon eller
Gimp....

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-10-07 10:10

>Ja det er sgu ligefør 9 sek. også ville have den effekt. Derfor Røg
>Neo Office også ud efter 2 opstarter.

Enig.. jeg blev så træt af NeoOffice på min gamle iBook, at det røg
ud.

Langsomt langsomt langsomt...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-10-07 13:10

Martin Johansen [6000] wrote:

> Enig.. jeg blev så træt af NeoOffice på min gamle iBook, at det røg
> ud.
>
> Langsomt langsomt langsomt...

NeoOffice 2.2.1 kører nu rimeligt selv på en QuickSilver Dual 1ghz...

mvh. erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-10-07 21:14

>NeoOffice 2.2.1 kører nu rimeligt selv på en QuickSilver Dual 1ghz...

Det var 1.x jeg kørte dengang.

Så jeg skal selvfølgelig prøve 2.x når jeg får min nye Macbook.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk