spotlight er holdt op at virke!
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-10-07 17:38

Piiv

een af mine mest brugte ting, Spotlight, virker tilsyneladende ikke
mere: Der kommer ingen resultater, selvom jeg med egne øjne kan se flere
ting (mapper, dokumenter, indhold i dokumenter) som indeholder
søgeordet...

Har checket Systemindstillinger->Spotlight

hjælp mig, please

på forhånd tak

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 18:43

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> [...]
> ting (mapper, dokumenter, indhold i dokumenter) som indeholder
> søgeordet...
>
> Har checket Systemindstillinger->Spotlight

I en terminal skriv:

sudo mdutil -E /

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-10-07 19:01

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> I en terminal skriv:
>

> sudo mdutil -E /
>
> /thomas

"
-E This flag will cause each local store for the volumes indicated
to be erased. The stores will be rebuilt if appropriate."

fik jeg ved at spørge manualen i Terminal - er det nu sikkert at at
slette loacalstore? Hvad sker der helt præcist (spørger forsigtpeter

vh

Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-07 19:10

> [...]

> fik jeg ved at spørge manualen i Terminal - er det nu sikkert at at
> slette loacalstore? Hvad sker der helt præcist (spørger forsigtpeter

ja, den sletter bare din spotlight database.

/thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-10-07 19:46

> ja, den sletter bare din spotlight database.

Tusind tusind tak - spotlight står nu og koger

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-07 19:50

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> [...]

Det lyder som noget med butiksdød. Ufda.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-07 23:43

Martin Ammentorp wrote:
> [...]
> ting (mapper, dokumenter, indhold i dokumenter) som indeholder
> søgeordet...
>
> Har checket Systemindstillinger->Spotlight

Prøv at slette disse indstillingsfiler fra username/library/preferences
- com.apple.spotlight.plist
- com.apple.menuextra.textinput.plist
- com.apple.LaunchServices.plist
- com.apple.help.plist
- com.apple.finder.plist
- ByHost*)
- com.apple.BezelServices.plist

*) Er en mappe, der indeholder en del nummererede indstillingsfiler, der
åbenbart godt kan korrumperes og/eller konflikte med de tilsv. i selve
indstillingsmappen. Mappen gendannes efter en genstart, når det er
nødvendigt.

Jeg havde et lignende problem for nogen tid siden, hvor søgninger med
Spotlight pludselig stoppede efter at den havde fundet nogle af emnerne.
Jeg slettede de nævnte filer, loggede ud og ind igen, og så kørte det bare.

mvh. Erik Richard