Excel dokument på Palm Tungsten
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-09-07 22:29

Jeg synkroniserer min Palm Tungsten med iSync. Hidtil har jeg bare
syncet de basale funktioner: iCal og Adressebog.
Min software er den nyeste.
Nu er det blevet aktuelt for mig at have et Excel dokument liggende, som
jeg skal bruge til at vedligeholde nogle daglige beregninger.
Jeg forestiller mig, at det er således, at beregningerne kan udføres på
computeren eller på Palm. Så føres dokumentet ajour, når man syncer -
ligesom kalenderen.

Skal der lægges noget software ind på PalmTungsten? Hvordan? Skal den
downloades? Min nyeste Palm CD er temmelig gammel.
Hvordan udpeger jeg dokumentet til at blive syncet? Skal det ligge et
bestemt sted?

Min Excel er fra Office til Mac 2004.

--
Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Sebastian

Dato : 02-10-07 20:13

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Jeg forestiller mig, at det er således, at beregningerne kan udføres på
> computeren eller på Palm. Så føres dokumentet ajour, når man syncer -

Der findes masser af løsninger.

> Skal der lægges noget software ind på PalmTungsten?
Ja.

> Hvordan?
Det læser du i Palms håndbog.

> Skal den downloades?
Ikke nødvendigvis. Jeg tror at Dataviz DocumentsToGo var en del af den
softwarepakke du fik med.

> Min nyeste Palm CD er temmelig gammel.
> Hvordan udpeger jeg dokumentet til at blive syncet? Skal det ligge et
> bestemt sted?
DocumentsToGo forvalter dokumenterne (Word, Excel, Powerpoint, PDF) og
holder dem synkroniseret. Det fungerer sådan set udmærked. Nyere
versioner af DocumentsToGo kan også håndtere native Word, Excel,
Powerpoint filer og kræver ikke længere en frem og tilbagekonvertering
til Word2Go formater.

Læs mere om DocumentsToGo på Dataviz hjemmeside.

> Min Excel er fra Office til Mac 2004.
Ingen problemer med det.

Desuden kan jeg anbefale TimeCopy (freeware) som stiller uret i din Palm
efter Mac'ens systemur.

Password Wallet (shareware) holder en liste af krypterede passwords
(lille Mac applikation) på Mac og Palm synkroniseret.

iPalmMemo fra QueueSoft synkroniserer Palm Memos med en lille Mac
applikation. På den måde slipper du helt for Palm Desktop (kan dermed
slettes).

FUP: dk.edb.system.lomme-pc

hilsen

--