Sletning af digital signatur i Safari
Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-07 06:01

Hvor sletter man egentlig en digital signatur i Safari?

Ja, min gamle, digitale signatur fra TDC er udløbet, og jeg har fået en
ny og installeret den. Men Safari insisterer på at bruge den gamle, som
dermed bliver afvist.

Jeg har allerede fjernet den gamle i Hovednøglering, og i FireFox, og i
hvert fald i FireFox virker det. Men ikke i Safari ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-09-07 06:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg har allerede fjernet den gamle i Hovednøglering, og i FireFox, og i
> hvert fald i FireFox virker det. Men ikke i Safari ?

Hej Per

Tror du skal skrive til Apple!

Mit problem løstes først, da jeg skiftede mac... indtil da måtte jeg
bruge FireFox (prøvede en masse uden held, bl.a. geninstallation af
rodcertifikat, fjernelse af pref-filer mv)

Ellers er en geninstallation af hele systemet måske den eneste
løsning...

Hører gerne, hvis du eller andre finder en løsning, da mit snart skal
skiftes for anden gang.

vh

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-07 07:31

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> [...]
> løsning...
>
> Hører gerne, hvis du eller andre finder en løsning, da mit snart skal

Jeg er gået i gang med MainMenus batch-opgaver, og det ser ud til at
kunne tage tid. Så lige nu er jeg på min gamle G4/867, nu med en 1,6GHz
dobbeltprocessor.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-07 09:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg er gået i gang med MainMenus batch-opgaver,

Det opgav jeg, det tog ganske simpelt for lang tid. Men på den gamle
maskine slettede jeg først det gamle certifikat i hovednøgleringen, og
startede derefter op i Safari. Nu kunne jeg så logge ind uden problemer.

Men hvor man nu fjerner det i Safari, aner jeg ikke. Derudover er det jo
på G4eren en PPC-Safari der kører, på MacBook'en en Intel-Safari ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-07 15:59

> Det opgav jeg, det tog ganske simpelt for lang tid.

Men nu tror jeg at jeg lader den køre natten over ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-07 20:04

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Hører gerne, hvis du eller andre finder en løsning, da mit snart skal
> skiftes for anden gang.

Slet den øverste nøgle i hovednøgleringen. Jeg går ud fra at det er den
ældste - så virker det. I hvert fald for mig.

Skulle den øverste ikke altid være den rigtige, har jeg så 'tilfældigt'
valgt den rigtige ud af to.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 30-09-07 21:22

> [...]
> ældste - så virker det. I hvert fald for mig.
>
> Skulle den øverste ikke altid være den rigtige, har jeg så 'tilfældigt'

dejligt, tak - beskeden er arkiveret på mac'en

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-10-07 11:28

martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote in

<snip>

> [...]
> løsning...
>
> Hører gerne, hvis du eller andre finder en løsning, da mit snart skal

Det var da voldsomt!

Jeg skal snart til det igen. jeg mener jeg gjorde det sidste gang et sted i
Keychain.

--
Oops!... I did it again