sorry macaholics
Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 15:54

henrik muenster, har læst denne gruppe i lang tid og elsker dine indlæg men
en proletar som ming kan ikke li du sammenligner dig med "almindelige" folk
for fuck og ja er nok lidt misundelig men den måde du køber og snakker om
det du køber er altså ret dumt at høre på, er sgu ked af det men du køber en
mac i merlin så folket, for at støtte at folket ser hvad en mac er, det sgu
for højrøvet, jeg mener jeg købte min førte mac, tror det var i 96, en
performa 610.. og den gang når jeg prøvede at være med på den danske scene
var den fyldt af ja undskyld henrik men snobber som dig, det fint nok og du
vil det ikke ondt men helt ærligt.. hvad er det du er læge eller sådan
noget? du tjener nok ret godt og det tror jeg de fleste her inde gør men den
måde i skriver på lyder alt så fuldstændig åndsvagt, og ja er misundelig og
ja jeg ejer ikke en ipod...... undskyld ¨på trods af at jeg er en proletar
drikker jeg rødvin og kender scenen uden for danmark og her i danmark er
alle jer "rigtige" gamle mac brugere ikke bedre end folk der køber b&o i kan
ikke selv se det desvære men det stinker.. du har/køber vel en 2cv snart så
du kan være nede med folket, undskyld men holder en pause med antabusen....

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 15:58

kan overhele hulen ikke stave idag, er ikke vant til en promille og et dansk
tastatur (keyboard) undskyld

Fra : Peter Kiil

Dato : 28-09-07 16:10

arne.and - arneand@hotsnail.com on 28/09/07 16:58 wrote:

> kan overhele hulen ikke stave idag, er ikke vant til en promille og et dansk
> tastatur (keyboard) undskyld

Du har vist en del mere at undskylde for end en promille og stavefejl...
Tilbage på antabus, og det kan da kun gå for langsomt.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 17:23

hvad da blev bare ked da han sage han havde køb en mac i merlin så folket
han kunne støtte folket i også at købe en mac.. når nu "i" har brugt meget
tid på at ha det så dårligt over at "almindelige folk" der køber komputere
også kan købe dem i merlin, og mine stave fejl skråt up har ingen gang
færdig gjort folke skolen, og ja gør du bare grin med antabus lisom du vel
gør grin med alle der er syge, sjovt nok er det en sygdom og at du ber mig
om at ta mig sammen er lisom om at be en med sukker syge stoppe med at ta
insulin... men det du skriver beviser jo at jeg har ret..

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 17:27

ved min gramma og spelling er real bad but jeg er ikke vant til alt det her
danske selv om jeg læser her hverdag

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 17:50

åhjo Iaob stromsborg

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 17:52

all so know as wacky76

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 18:18

burde nok be om en undskyldning men min arv fra folke skolen gør at jeg ikke
kan, fik kun 10 i dansk i den mundtlige og 03 i årskarakter, jeg har en
persoligheds forstyrlse, og et problem med alkohold og hvad der nok er værre
med charli.. men stave fejl please you dont wanna go there because i all
ready know it sucks, gætter på du er dansker og du er klog men frak dig du
skal sgu ikke tale ned til mig det er sgu svagt og tror heltærligt ikk det
er det du er ?? men du gir mig da ret i at det jeg skrev først er rigte og
undskyld dig der rige henrik gad sgu godt være dig men det var nok ikke
tydligt nok da jeg skrev det men det jeg adressered var bare måden du
beskrev kommende mac købere på . men ja forstå det hvem der kan, og ja vis i
alle er sådann over for syge folk ber i selv om det, jeg kender mange ikke
højtudanede danskere der ikke har en mac, og 10 gange sså mange ikke
danskere der har en mac men ikke er sådan en b&o type som 70% af jer er
herinde og ja er skide lige gjad med mine stavefejl.... og ja er syg men er
sgu ikke noget jeg hader .. men undskyld håber jeg stadig må få lov til at
læse om hvor mange ipods i køber til jeres børn og jer selv og bilen og fuck
det undskyld er snalret og syg så svin mine stave fejl til er vandt til til
når jeg skriver på dansk.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-09-07 18:35

Peter Kiil skrev:

> Du har vist en del mere at undskylde for end en promille og stavefejl...
> Tilbage på antabus, og det kan da kun gå for langsomt.

Er det ikke bare det endegyldige bevis på at en Mac er nem at bruge?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-07 19:35

Frank E. N. Stein wrote:

> Er det ikke bare det endegyldige bevis på at en Mac er nem at bruge?

Se source info, så vil du se, at han skriver fra en Windows med
OutlookExpress 6.x.

mvh. Erik Richard

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 20:03

jo og jeg er i denmark og er fattig,kære ven .. kan man godt ha en mac .. og
ikkr være online altid, er sgu ked af det er sådan i dk og undskyld, det
eneste var bare art jeg ville sige at man ikke har brug for at ha en videre
gående uddanelse for at ha mac men man skal ku håne andre ordblinde
brugere brugere s om en selvfølgelighed . undskyld blev bare ked da jeg
læste det med at købe en mac i merlin men ja u dskyld og la jeres lort ække
mig til dont reallycare....... kære Richard Sørensen køb mig en nyt batteri
please du er jo expert i hvor jeg skriver fra. har fuldt med herinde i mange
år og er sgu ked af det du byder mig men jo sidder på xp og hvad så??????"
<NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

Frank E. N. Stein wrote:

> Er det ikke bare det endegyldige bevis på at en Mac er nem at bruge?

Se source info, så vil du se, at han skriver fra en Pete Doherty
mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-09-07 21:32

arne.and wrote:
> [...]
> læste det med at købe en mac i merlin men ja u dskyld og la jeres lort ække

Stop nu lige en halv! - Jeg har på intet tidspukt hentydet til, at du
ikke kan stave eller er ordblind. - Tværtimod har jeg i flere grupper,
hvor folk, der ikke kan skrive korrekt / er ordblinde, er blevet hånet,
- så har jeg givet de fyre, der håner dem en åndelig røvfuld så at sige.

Jeg synes ikke, det er rigtig at kritisere og nedgøre folk fordi, de har
et handicap og det uanset, hvilket handicap, det måtte dreje sig om!

> kære Richard Sørensen køb mig en nyt batteri
> please du er jo expert i hvor jeg skriver fra. har fuldt med herinde i mange
> år og er sgu ked af det du byder mig men jo sidder på xp og hvad så??????"

Fra min side er det ikke ment som en nedgørelse af den computer, du
skriver fra.

Mit svar - eller kommentar - var ment på frankenstein uhyret, der oftest
ikke kan holde sin kæft lukket, når det ville være mest passende!

Men OK, arne, per, poul, jens, niels, erik - eller hvad dit rigtige navn
er, - så er der det rigtige i det, at en Mac _er_ bedre til visse ting
end en almindelig Windows PC, og det er da derfor godt, at en Mac nu
også kan købes i Merlin.

F.eks. er en Mac 100 gange bedre som brugermaskine for en ordblind eller
andre former for nedsat evne til at læse eller skrive. Det er den, fordi
der findes special software til netop Mac, der er væsentlig bedre end
noget af det tilsvarende, der findes til Windows. - Når du har fulgt med
i gruppen her, vil du så også vide, at netop software til læse- og
synshandicappede er noget af det, jeg har arbejdet med i mange år - og
stadig arbejder med, selvom jeg nu ikke længere har min forretning.

Så hvis du nogensinde får muligheden for at anskaffe dig en Mac, så har
du også mulighed for at kunne søge om at få bevilget et program til
netop ordblinde som et hjælpemiddel. Forudsætning er, at du enten er
medlem af en læse-/synshandicapforening eller får pension pga. dit
handicap. Efter den nye kommunalreform skal alle former for hjælpemidler
nu søges gennem det lokalcenter i det område, hvor du bor.

mvh. Erik Richard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-09-07 21:52

Erik Richard Sørensen skrev:

> Mit svar - eller kommentar - var ment på frankenstein uhyret, der oftest
> ikke kan holde sin kæft lukket, når det ville være mest passende!

Se selv, det var helt rigtigt hvad jeg skrev til Per.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-09-07 17:40

"arne.and" <arneand@hotsnail.com> writes:

> en proletar som ming kan ikke li du sammenligner dig med "almindelige" folk

Vær en mand og skriv under eget navn....
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : arne.and

Dato : 28-09-07 17:46

men stave fejl og promille hvad er problemet kæmpe mand, synes helt ærligt
ikke du kan være bekendt at svare på den måde jeg skrev jeg havde drukket og
jeg skrev det med antabus og så skal du tvære det ud med at på en så dan
uhøflig måde nej frøken det er svinsk, jeg prøvede bare at sige at der er
andre der har en mac og ja prøv du at vænne dig til ikke at bruge et engelsk
tastatur når du er halv snalret og fuck det med stavr fejl jeg er stolt over
dem cant u see im not full of air som folk som du er... jegville aldrig
gøre grin med dig hvis du havde en sygdom, ved ikke hvad de kalder det i
denmark men de siger jeg har Add what ever det betyder på dansk så mig og
stave fejl please.. eller vær sød at la værd med at håne syge folk det er
flot at du lisom 80% af den danske befolkning kan stave men det gir dig sgu
ikke ret til at håne de sidste procenter.. men jeg kender din type... og ja
er sgu ked af jeg brakte dit sande jeg frem og det ligger ude i cyber space
.. for er og har været det siden 88 cyperpunker så æde det og ja jeg har
stadig en a3 matrix printer der virker og jeg er stolt over det....

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-09-07 23:01

"arne.and" <arneand@hotsnail.com> writes:

> andre der har en mac og ja prøv du at vænne dig til ikke at bruge et engelsk
> tastatur når du er halv snalret og fuck det med stavr fejl jeg er stolt over

Skift tastaturlayout, hvor svært kan det være.

> gøre grin med dig hvis du havde en sygdom, ved ikke hvad de kalder det i
> denmark men de siger jeg har Add what ever det betyder på dansk så mig og

Kender ikke "Add". Hvad hedder det på engelsk.

> stave fejl please.. eller vær sød at la værd med at håne syge folk det er

Er du syg? Hvad fejler du?

> [...]
> . for er og har været det siden 88 cyperpunker så æde det og ja jeg har
> stadig en a3 matrix printer der virker og jeg er stolt over det....

Det ændrer ikke på at du stadig ikke skriver under eget navn...

Vær en mand.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Muenster

Dato : 28-09-07 20:28

On Fri, 28 Sep 2007 16:53:49 +0200, arne.and wrote
(in article <46fd1581$0$93965$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>):

> [...]
> du kan være nede med folket, undskyld men holder en pause med antabusen....

Jeg tror, du har misforstået mig. Jeg kunne da ikke finde på at skelne mellem
folks sociale status og indtægtsniveau. Det er da nok rigtigt, at jeg tjener
mere end mange computer-interesserede her på nettet, men det skyldes da langt
hen ad vejen, at jeg er ældre og en veletableret familiefar i en familie med
to indtægter. Mange computer-interesserede er jo unge mænd og studerende, som
selvfølgelig ikke har så mange penge. Det havde jeg heller ikke, da jeg var i
den alder.
   Når jeg taler om "almindelige" mennesker, har det intet med indkomst at
gøre. Jeg tænker på folk, der ikke er computer-freaks, som bruger halvdelen
af deres liv foran skærmen. Hvis "almindelige" mennesker skal have en
computer og går ind i en butik for at få gode råd, så bliver de stort set
altid præsenteret for en Windows-pc. Det synes jeg, er uheldigt. Der findes
flere compuersystemer, og det er ikke ideelt, at et enkelt system nærmest har
et monopol. Vi bør i stedet arbejde hen mod åbne standarder, så alle
computere kan bruges til alt uanset styresystem. Jeg vil derfor gerne støtte,
at man møder andre computere i butikkerne, og på mange måder er Mac det
eneste etablerede alternativ til Windows.
   Jeg kan huske for godt ti år siden, da det gik dårligt for Apple, og Mac
stille og roligt forsvandt fra butikkerne. Man kunne se, at det var de samme
to-tre computere og skærme, der stod der i årevis uden at blive solgt. Gik
man ind til Fona og lignende butikker og spurgte efter Mac, fik man at vide,
at dem var ingen interesserede i. Sælgeren fortalte gerne, at de ikke sagde
ham noget, og der var aldrig nogen, der spurgte efter dem. Men det tror da
pokker, når det var sådan et svar, de fik, hvis de spurgte efter Mac.
   Det er selvfølgelig ikke min opgave at skaffe indtægter til Apple. Alligevel
har jeg en vis interesse i, at Apple trives. Hvis man køber en Playstation
III, vil man jo også gerne have, at den sælger godt. Ellers er der jo ingen
firmaer, der gider udvikle nye spil til den. På samme måde vil jeg gerne
have, at markedet for Mac og tilbehør til den trives. Ellers bliver det som
før, at man kan vælge mellem to printere, der koster fire gange så meget som
dem til pc.
   Til slut kan jeg ikke se, at jeg køber specielt meget udstyr. Jeg har en
MacBook, og min kone har en tre år gammel iBook. Vores ældste søn har en Mac
mini af første udgave. Vores yngste søn arvede min gamle PowerBook. Det er da
nogle af de billigste computere, Apple laver. Du skulle hellere rette dit
skyts mod dem, der praler af store og dyre PowerMac med store Apple Cinema
skærme
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-09-07 20:50

Henrik Muenster <spam@muenster.dk> wrote:

> Jeg tror, du har misforstået mig. Jeg kunne da ikke finde på at skelne mellem
> folks sociale status og indtægtsniveau.

snip

So modsat hvad visse Win-tåber tror så er Mac'en ikke så meget et
livsstilsprodukt (med dertilhørende signalværdi om villa, volvo og
vovse, ala B&Oanlæg plejede at være det) for dem der tænker, men et
intelligent valg, for folk der er trætte af Microsoft's evindelige pis
og det rend af problemer der følger i hælene på at bruge M$-produkter.

Jeg ligger selv i den laveste 40% af indkomstmassen i Danmark, og
alligevel køber jeg Mac, som normalt regnes for en dyr computer. Til
gengæld bruger jeg ikke mange penge på andet (undtagen bøger...). Hvad
gør det mig til? Snob?

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-07 05:09

Henrik Muenster <spam@muenster.dk> wrote:

> Du skulle hellere rette dit
> skyts mod dem, der praler af store og dyre PowerMac med store Apple Cinema
> skærme

Nemlig F.eks mod en proletar som undertegnede

(Buschauffør/arbejdsmand med PowerMac G5, 2x2,3GHz/2,5GB RAM og en 23"
HD Cinema Display).

M.