/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Vil Apple komme for sent til virtualiserin~
Fra : Per Rønne


Dato : 21-09-07 17:27

På:

<http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=883&tag=nl.e539>

Kan man se en artikel om at Apple er ved at komme for sent til at
deltage i et virtualiseringsboom, hvis firmaet ikke snart lancerer MacOS
X i en version, der kan køre på også ikke-Apple Intel-maskiner.

Man kan i øvrigt her også se links til, hvordan man hacker MacOS X, så
den kan køre på en billig bambusmaskine ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
nospamtoMike [8000 C~ (21-09-2007)
Kommentar
Fra : nospamtoMike [8000 C~


Dato : 21-09-07 18:50

> På:
>
> <http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=883&tag=nl.e539>
>
> Kan man se en artikel om at Apple er ved at komme for sent til at
> deltage i et virtualiseringsboom, hvis firmaet ikke snart lancerer MacOS
> X i en version, der kan køre på også ikke-Apple Intel-maskiner.

Ja, på mig lyder det som bodegasnak. Man glemmer det indlysende spørgsmål:
Hvorfor skulle man virtualisere OS X?


mvh. Mikael Kern


Ukendt (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-07 19:24

On 2007-09-21 19:50:26 +0200, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:
> Ja, på mig lyder det som bodegasnak. Man glemmer det indlysende spørgsmål:
> Hvorfor skulle man virtualisere OS X?

Præcis! Du kan samle en ret vild bambus for 5-6K, så hvorfor så købe en
Macpro til 20K hvis du kan nøjes med meget mindre? OS X bliver næppe
lavet til andet en Apples egne maskiner.


--
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
http://macfly.dk


Morten Reippuert Knu~ (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 21-09-07 22:05

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:
> > På:
> >
> > <http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=883&tag=nl.e539>
> >
> > Kan man se en artikel om at Apple er ved at komme for sent til at
> > deltage i et virtualiseringsboom, hvis firmaet ikke snart lancerer MacOS
> > X i en version, der kan køre på også ikke-Apple Intel-maskiner.

> Ja, på mig lyder det som bodegasnak. Man glemmer det indlysende spørgsmål:
> Hvorfor skulle man virtualisere OS X?
>

Der er masser af fornuft i at virtualisere Mac OS X Server - blot ikke
for apple der vil sælge færre Xserve dimser.



--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Thorbjørn Ravn Ander~ (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-09-07 13:41

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:

> Ja, på mig lyder det som bodegasnak. Man glemmer det indlysende spørgsmål:
> Hvorfor skulle man virtualisere OS X?
>

Jeg går ud fra det er et alvorligt spørgsmål

En instans er "blot" en fil, som man kan sikkerhedskopiere og flytte
og duplikere så tosset man vil. Dvs systemet er nemt at flytte til
nyt hardware skulle noget brænde sammen, nemt at opgradere, nemt at
rulle tilbage til gårsdagens tilstand, nemt at sende til den anden
ende af verden til fejlsøgning (mens det stadig er i drift).

VMWare har et produkt - så vidt jeg ved - der tillader at man flytter
en instans over på en anden vært MENS den kører. Det er ret fikst
hvis man gerne vil undgå nedetid.

Jeg ved dog ikke om man kan tilføje mere RAM og den slags mens den er
i luften, men det er let at give mere disk.

Selv ville jeg sådan ønske at min XP var i en virtuel maskine, for det
er meget, meget væmmeligt at få en ny harddisk *øv*

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Per Rønne (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-09-07 14:21

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Selv ville jeg sådan ønske at min XP var i en virtuel maskine

Det er den XP Pro, jeg kører på denne MacBook - gennem Parallels .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-09-07 14:29

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> > Selv ville jeg sådan ønske at min XP var i en virtuel maskine
>
> Det er den XP Pro, jeg kører på denne MacBook - gennem Parallels .

Den havde jeg luret

Men jeg kører da også XP Pro gennem vmware, æv bæv.

Men glæd dig over du har nemt ved at flytte din XP Pro over på en
anden maskine, og ærgr dig når din Thinkpad skal tilbage til din
fagforening.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Per Rønne (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 22-09-07 14:49

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > > Selv ville jeg sådan ønske at min XP var i en virtuel maskine
> >
> > Det er den XP Pro, jeg kører på denne MacBook - gennem Parallels .
>
> Den havde jeg luret
>
> Men jeg kører da også XP Pro gennem vmware, æv bæv.
>
> Men glæd dig over du har nemt ved at flytte din XP Pro over på en
> anden maskine, og ærgr dig når din Thinkpad skal tilbage til din
> fagforening.

Så kan man nu vælge at købe den til markedsprisen på pågældende
tidspunkt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Reippuert Knu~ (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-09-07 15:02

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Selv ville jeg sådan ønske at min XP var i en virtuel maskine, for det
> er meget, meget væmmeligt at få en ny harddisk *øv*

en minimal install af eks ubuntu + vmwareplayer med XP

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Thorbjørn Ravn Ander~ (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 23-09-07 11:50

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> > Selv ville jeg sådan ønske at min XP var i en virtuel maskine, for det
> > er meget, meget væmmeligt at få en ny harddisk *øv*
>
> en minimal install af eks ubuntu + vmwareplayer med XP

Det er også meget væmmeligt at få i luften da disken er næsten fuld...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Frank E. N. Stein (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 23-09-07 12:13

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:
>
>> Ja, på mig lyder det som bodegasnak. Man glemmer det indlysende spørgsmål:
>> Hvorfor skulle man virtualisere OS X?
>>
>
> Jeg går ud fra det er et alvorligt spørgsmål
>
> En instans er "blot" en fil, som man kan sikkerhedskopiere og flytte
> og duplikere så tosset man vil. Dvs systemet er nemt at flytte til
> nyt hardware skulle noget brænde sammen, nemt at opgradere, nemt at
> rulle tilbage til gårsdagens tilstand, nemt at sende til den anden
> ende af verden til fejlsøgning (mens det stadig er i drift).
>
> VMWare har et produkt - så vidt jeg ved - der tillader at man flytter
> en instans over på en anden vært MENS den kører. Det er ret fikst
> hvis man gerne vil undgå nedetid.

Ikke bare undgå nedetid, men også fuldautomatisk flytte gæsten derhen
hvor der er flest ressourcer i overskud. Det er virkelig elegant (men
ikke billigt - det kræver fx et SAN).

> Jeg ved dog ikke om man kan tilføje mere RAM og den slags mens den er
> i luften, men det er let at give mere disk.

Man kan kun tilføje mere til gæsten mens den er i drift hvis
operativsystemet understøtter det. De færreste operativsystemer tillader
at det får mere RAM mens det er i drift.


Frank E. N. Stein (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 23-09-07 12:06

nospamtoMike [8000 C] skrev:
>> På:
>>
>> <http://blogs.zdnet.com/Apple/?p=883&tag=nl.e539>
>>
>> Kan man se en artikel om at Apple er ved at komme for sent til at
>> deltage i et virtualiseringsboom, hvis firmaet ikke snart lancerer MacOS
>> X i en version, der kan køre på også ikke-Apple Intel-maskiner.
>
> Ja, på mig lyder det som bodegasnak. Man glemmer det indlysende spørgsmål:
> Hvorfor skulle man virtualisere OS X?

Jeg arbejder i et firma hvor vi overvejende (95%) har PC'ere med Windows
på. Når større ændringer i netværk mm skal testes af, så bliver
indflydelsen på Mac'erne ikke testet af fordi jeg ikke nemt kan sætte et
virtuelt testmiljø op. Ligeledes er der funktionalitet, der muligvis
godt kunne bringes til at fungere på Mac'erne, men manglen på et
fornuftigt testmiljø gør at det ikke bliver prioriteret.

Og nej, løsningen er ikke at have et antal Mac'er i IT-afdelingen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste