Crash-log
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-09-07 18:11

Kan nogen herinde mon dechifrere denne log-fil:
<http://tgm.dyndns.dk/mac/Omnis_crash.log> ?

Det drejer sig om Omnis Studio 4.1.1, som pludelig er begyndt at
crashe og jeg fatter ikke hvorfor. Det hjælper ikke noget at slette
Omnis' plist-fil.

Jeg har prøvet at oprette en ny konto og fra den crasher Omnis ikke,
men jeg orker næsten ikke at skulle til at migrere det hele over på
en ny konto. Det må da kunne lade sig gøre at spore sig frem til
fejlen på den eksisterende konto, skulle man tro?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-09-07 20:20

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Kan nogen herinde mon dechifrere denne log-fil:
> <http://tgm.dyndns.dk/mac/Omnis_crash.log> ?

Jeg kiggede på den og umiddelbart ser det ud som at der er gået spunk
i en intern datastruktur i Omnis, således at den siger til OS X at den
er færdig med at bruge et hukommelsesområde X men at X slet ikke er
korrekt (af den ene eller anden grund, oftest at man har glemt at
sætte det). Så straffer OS X programmet med den store hammer.
Kapof.

> [...]
> en ny konto. Det må da kunne lade sig gøre at spore sig frem til
> fejlen på den eksisterende konto, skulle man tro?

Mit bud er ikke så meget at det er den nye konto men måske mere at
tingene ligger lidt anderledes i hukommelsen.

I det konkrete tilfælde ville jeg snakke med Omnis og sige at der var
fundet en stygger fejl i deres program. Har du givet dem penge nok
til at de vil hoppe og springe for dig?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-09-07 21:48

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Mit bud er ikke så meget at det er den nye konto men måske mere
> at tingene ligger lidt anderledes i hukommelsen.

Det er meget sært, at den pludselig er begyndt på det uden at jeg
har hældt opdateringer på eller ændret noget i systemet, som skulle
give anledning til den slags problemer. I de ca. 2 år, hvor vi har
brugt Omnis, har der ikke været de store problemer med det, men nu
vil det altså bare drille på min maskine på jobbet. De andres med
akkurat samme opsætning, fejler ikke noget.

> I det konkrete tilfælde ville jeg snakke med Omnis og sige at
> der var fundet en stygger fejl i deres program. Har du givet
> dem penge nok til at de vil hoppe og springe for dig?

Jeg har givet rigeligt for den programpakke, som kræver Omnis, men
det er næppe noget Raining Data ser som noget særligt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-09-07 16:16

> [...]

> en ny konto. Det må da kunne lade sig gøre at spore sig frem til
> fejlen på den eksisterende konto, skulle man tro?

Dumper den noget ~/Library/Application\ Support ?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-09-07 20:57

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Dumper den noget ~/Library/Application\ Support ?

Jeg valgte at stille skidtet et par dage tilbage til før problemet
opstod, og jeg har ikke set fejlen siden. Mystisk.

--
Hilsen
Madsen