Winmail.dat
Fra : Elle

Dato : 12-09-07 06:44

Er der nogen Entourage-brugere, der ved noget om vedhæftningen "winmail.dat"
der kommer når nogen sender PDF-filer (tror jeg, det er)?

Det er hamrende irriterende, og jeg forestiller mig, at det kan ændres.

Hilsen Elle

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-09-07 06:58

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> der kommer når nogen sender PDF-filer (tror jeg, det er)?
>
> Det er hamrende irriterende, og jeg forestiller mig, at det kan ændres.

Jep det er ret enkelt: få fat i "TNEF's Enough"
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/8415

og træk .dat filen herind, så rydder den op i Windows griseriet

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Elle

Dato : 12-09-07 16:14

Tak for hjælpen - det var sgu dejligt.

Elle

********

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-07 16:48

Elle <elle@get2net.dk> wrote:
> Er der nogen Entourage-brugere, der ved noget om vedhæftningen "winmail.dat"
> der kommer når nogen sender PDF-filer (tror jeg, det er)?

> Det er hamrende irriterende, og jeg forestiller mig, at det kan ændres.

Det er en mail sendt fra en usmart konfigureret exchange server. Bed
afsender om at få sin admin til at fixe det - alternativt skal
afsender påregne at vedhæftninger /kun/ kan læses af outlook brugere.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-09-07 18:09

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det er en mail sendt fra en usmart konfigureret exchange server. Bed
> afsender om at få sin admin til at fixe det - alternativt skal
> afsender påregne at vedhæftninger /kun/ kan læses af outlook brugere.

Det behøver vel ikke nødvendigvis være en Exchange server, der er skyld
i balladen? Så vidt jeg har forstået, er problemet at beskeder afsendt
fra Outlook i nogle tilfælde encodes i/med TFNE. For at undgå det, skal
beskedes blot sendes som plain text.

En 'holdbar' løsning skulle være at få afsender til at oprette en som
kontaktperson, hvor vedkomne har mulighed for at vælge, at beskeder
altid skal afsendes i plain text.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-09-07 21:11

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
> i balladen? Så vidt jeg har forstået, er problemet at beskeder afsendt
> fra Outlook i nogle tilfælde encodes i/med TFNE. For at undgå det, skal

Eller som HTML. Balladen opstår når Exchange er uheldigt opsat og
Outlook er sat til at sende mails i RTF (som regel med Word som
mail-editor).