Ny komplet officepakke til OS X!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-07 18:55

OpenOSX Office 2.0.0

Nu kan man få et konklumerat af en masse af de gode opensource
programmer i én stor pakke, - alle nu tilpasset til at arbejde sammen.
Og det endda til en særdeles fornuftig pris kun $30USd ved download...

http://openosx.com/office/index.html

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-07 19:09

> [...]
> programmer i én stor pakke, - alle nu tilpasset til at arbejde sammen.
> Og det endda til en særdeles fornuftig pris kun $30USd ved download...

Ikke engang en database er der med - og så synes den stadig at kræve
X11, så hvorfor ikke 'nøjes' med de gratis versioner?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-07 21:32

Per Rønne wrote:

> Ikke engang en database er der med

Joda...'GnomeDB 3.0.0', 'Docbook 4.4', 'GLib 2.12.12' + adskillige
andre... Her er en komplet liste over, hvad CD'en indeholder -
http://openosx.com/office/software.html

> - og så synes den stadig at kræve X11, så hvorfor
> ikke 'nøjes' med de gratis versioner?

Abiword 2.4.6 kræver X11, mens ver. 2.4.5 stadig kører native OS X. Der
er da også nogle få andre i pakken, der også kører native OS X. Men det
er da korrekt nok, - hvis du vil køre dem som en samlet 'pakke', så er
det via X11.

Men ser man bort fra det, så er det nok den indtil nu største
integrerede pakkeløsning af opensource programmer, der er optimerede til
at arbejde sammen.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 21:42

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Joda...'GnomeDB 3.0.0', 'Docbook 4.4', 'GLib 2.12.12' + adskillige

Beklager men det er ikke en database (selvom GnomeDB lyder
besnærende).

> Men ser man bort fra det, så er det nok den indtil nu største
> integrerede pakkeløsning af opensource programmer, der er optimerede
> til at arbejde sammen.

Hvorfor betale hvis man kan downloade det gratis andetsteds fra?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-07 22:11

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Beklager men det er ikke en database (selvom GnomeDB lyder
> besnærende).

Hvis du ved 'database' forstår noget ala 4D, Filemaker, MySQL osv., så
har du ret. De fleste af de databaser ,der er med i pakken, er
færdigkompileredee specifikke baser til bestemt brug.

> Hvorfor betale hvis man kan downloade det gratis andetsteds fra?

Tja, de fleste opensource udviklere har det jo enten som fritidsarbejde
eller sponsorerede jobs. Men et par $/€ hist og her kunne jo godt være
med til, at de gav det en ekstra skalle.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 22:34

=?windows-1252?Q?Erik_Richard_S=F8rensen?= <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Hvis du ved 'database' forstår noget ala 4D, Filemaker, MySQL osv., så
> har du ret. De fleste af de databaser ,der er med i pakken, er
> færdigkompileredee specifikke baser til bestemt brug.

Nu ved jeg tilfældigvis at fx Docbook er et veldokumenteret SGML/XML
dokumentformat med tilhørende konverteringsrutiner til forskellige
uddataformater herunder RTF og HTML. glib er GNU runtimebiblioteket
til gcc compileren, og det samme gør sig gældende for de øvrige ting
der er beskrevet som værende med i pakken. Det er ganske enkelt de
moduler pakken er bygget MED.

Jeg ville nok kalde dem programmoduler istedet for databaser, da det
ellers nemt vil vildlede dem der er vant til at arbejde med
SQL-baserede databaser.

> Tja, de fleste opensource udviklere har det jo enten som
> fritidsarbejde eller sponsorerede jobs. Men et par $/€ hist og her
> kunne jo godt være med til, at de gav det en ekstra skalle.

Jeg er temmelig sikker på at de penge der går til openosx ikke kommer
meget længere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-07 23:07

> [...]
>
> Jeg ville nok kalde dem programmoduler istedet for databaser, da det
> ellers nemt vil vildlede dem der er vant til at arbejde med

Ja OK, set på den måde, giver jeg dig ret...

Hm, det er jo så ikke til at sige...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 23:13

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Hm, det er jo så ikke til at sige...

Tror alt andet lige at det er en bedre ide at donere direkte til det
projekt man gerne vil give en skærv/skub.

I dette tilfælde vil det nok være OpenOffice folkene - kan det
egnetlig bruges af svagseende?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-09-07 01:01

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Tror alt andet lige at det er en bedre ide at donere direkte til det
> projekt man gerne vil give en skærv/skub.

Tja, det er nok rigtig nok...

> I dette tilfælde vil det nok være OpenOffice folkene - kan det
> egnetlig bruges af svagseende?

På Mac er det ikke noget problem, da ZoomView jo virker 'system wide',
men på Windows tør jeg ikke sige det, da det fleste af de
forstørrelsessystemer, jeg kender til, ikke virker system wide, men kun
på specifikke programmer. Det eneste program, jeg véd, det vil virke
med, er et program, der hedder 'ZoomText', men det er et rimeligt dyrt
tilkøbssprodukt til Windows - ca. 4000kr.. Om det virker med div.
Windows talesynteser, aner jeg ikke, men det virker ihvertfald med OS X
SpeechRecognition og Text-To-Speech.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-09-07 19:17

> http://openosx.com/office/index.html

Openosx tager andres arbejde og sælger det under eget navn:

http://finkproject.org/pr/openosx.php

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-07 19:35

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Openosx tager andres arbejde og sælger det under eget navn:
>
> http://finkproject.org/pr/openosx.php

Diskussionen var fra 2001, og jeg kiggede lige på openosx hjemmeside.
Ikke et ord om fink andet end

==
Simply double-click the package icon and within 5 minutes, you'll be
running The Gimp 2.2.3, without typing any foreign archiac "UNIX" or
"FINK" commands.
==

Det lykkedes vist ikke at nå til enighed der...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-09-07 16:40

> Det lykkedes vist ikke at nå til enighed der...

Nej det kan man vist ikke sige

Jeg var også lige forbi openosx.com og så at de havde et
virtualiseringsprogram på hylden kaldet wintel. Måske var dette også et
opensource ripoff? Jeg søgte på google og fandt lidt interessant læsning
på versiontracker.com. Spændende firma det der openosx.com

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18545&mode=feedback

Til ERS: I rest my case

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-07 21:56

Martin Bredthauer wrote:

> Openosx tager andres arbejde og sælger det under eget navn:
>
> http://finkproject.org/pr/openosx.php

Det er nu ikke helt rigtig. Hvis du læser hjemmesiden, vil du se, at det
er lavet i et samarbejde mellem de forskellige opensource
grupper/programudviklere.

Rent faktisk er man jo også med til at støtte videreudviklingen ved at
købe programpakken eller abonnere på den. - Det kunne jo godt være, at
lige netop de par $/€/£, der tjenes på CD'erne, kan være med til, at den
pågældende udvikler lige giver programmet den sidste skalle, der gør det
lige præcis til det bedste af sin art.

Selvfølgelig kan vi også hente de enkelte programmer gratis rundt
omkring, men den integretive styring får vi så heller ikke med.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-09-07 16:40

> [...]
> lige netop de par $/¤/£, der tjenes på CD'erne, kan være med til, at den
> pågældende udvikler lige giver programmet den sidste skalle, der gør det

Nej man er jo netop ikke med til at støtte udviklingen. Det er jo netop
Christoph Pfisterers (Fink) pointe. Pengene går i de forkerte lommer
hvis man vælger at købe produkter fra openosx. Støt i stedet de
oprindelige udviklere af opensource programmerne. Mange tager jo gerne
mod frivillige bidrag gennem eks. paypal.

--
Mvh Martin