nominel beholdning med to decimaler ?
Fra : F.Larsen

Dato : 12-07-01 22:35

Hej

Er det muligt at have en nomiel obligationsbeholdning på f.eks. 10.986,25 Kr ?
Regnes der ikke altid i lige antal "Papirer" og i kurs 100 når man skal udregne
nominel beholdning ?

--
Flemming

Fra : alexbo

Dato : 12-07-01 23:50

"F.Larsen" <N0Spam@usa.net> skrev

> Er det muligt at have en nomiel obligationsbeholdning på f.eks. 10.986,25 Kr ?
> Regnes der ikke altid i lige antal "Papirer" og i kurs 100 når man skal udregne
> nominel beholdning ?

En udenlandsk aktiebeholdning vil næsten altid være et skævt tal efter valutakurs regulering.
En aktiebeholdning med en meget lille stykstørrelse f.eks 25 øre vil give det ønskede resultat.

Jeg kender ikke på stående fod danske aktier med så lille en stykstørrelse, men jeg har selv haft nogle irske med en stykstørrelse på 5 cent.
Jeg så lige Nordea har en stykstørrelse på 0,40 kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : F.Larsen

Dato : 13-07-01 07:34

Hej Alex

Det drejer sig om Danske obligationer.

--
Flemming

Fra : alexbo

Dato : 13-07-01 11:12

"F.Larsen" <N0Spam@usa.net> skrev

> Det drejer sig om Danske obligationer.

Det stod der jo også tydeligt, hvordan jeg kunne overse det ved jeg ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Poul Christensen

Dato : 13-07-01 09:01

"F.Larsen" <N0Spam@usa.net> skrev i en meddelelse news:%Jo37.5063$ae6.330058@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Regnes der ikke altid i lige antal "Papirer" og i kurs 100 når man skal udregne

Enheden for obligationer er nu i princippet 1 øre, jf eksempelvis materialet om den nye udtrækningsprocedure på

http://www.realkreditraadet.dk/

under Information.

Med venlig hilsen
PoulC