Dagens ord: "Queen"
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 20:25

Nu går vi mod mørkere tider, så skal vi ikke søsætte en lille leg der
kan bringe humøret op, og ved samme lejlighed give os nogle gode
genhør?

Jeg vil foreslå legen "dagens ord", hvor reglerne er de samme som de
var i "dagens år", altså finde klip på youtube.
Den der har stafetten, vælger suverænt hvem der skal have den næste
stafet dagen efter, ud fra helt subjektive kriterier (dog gerne
begrundede)
Hvorledes man tolker "ord" må være op til den enkelte, men det kunne
være et ord der indgår i teksten, som i "hit med sangen", en del af et
bandnavn, eller et ord der beskriver en stemning i et nummer, bare for
at komme med at par eksempler.

Jeg vil lægge ud med ordet: "Queen"

Selvfølgelig skal gruppen Queen med her, med mit absolutte
yndlingsnummer med dem, http://youtube.com/watch?v=CC6aOC-6EHc

En af mine store favoritter, er Within Temptation med Ice Queen:
http://youtube.com/watch?v=CGszdHVb2UY
Det nummer kombinerer en tung bund med en melodiøs top, og et graciøst
hele.

Nogen der gider at lege med?

/Alex

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 04-11-07 20:32

Spøjst at du siger Queen.....
Lige nu kører denne http://www.youtube.com/watch?v=_VGX1FvVRyI
konstant hos mig
Mikkel

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 04-11-07 20:39

Og så selvfølgelig denne klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=aFFKzR6GJbg
"Undskyld" lydkvaliteten..

Fra : Max

Dato : 04-11-07 20:59

Hej Alex

> Jeg vil lægge ud med ordet: "Queen"

Sjovt nok var det første ord jeg tænkte "Prince".

Jeg foretrækker den her http://youtube.com/watch?v=-D99n9f3vU4

> En af mine store favoritter, er Within Temptation med Ice Queen:
> http://youtube.com/watch?v=CGszdHVb2UY
> Det nummer kombinerer en tung bund med en melodiøs top, og et graciøst

Hvilket så atter engang bekræfter at kvinder ikke høre hjemme
i forgrunden når det drejer sig om rock musik :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 16:47

Tak fordi I gad lege med

Stafetten går videre til Max, for at promovere "Fat Bottomed Girls",
og for at påstå at kvinder ikke har noget at gøre i rockmusikken,
hvilket er i lidt sjov kontrast at han faktisk godt kan lide Freddie
Mercury, som er mere kvindelig end mange af de øvrige kvinder i
musikken :)

Take it away Max

Du starter en ny tråd.......

--
Lene Espersen som statsminister. - Hun er både klogere og pænere end Helle :)
http://www.konservative.dk/Holdet/Kandidater/LeneEspersen/Minblog/Sider/Minblog.aspx

Fra : Max

Dato : 05-11-07 19:49

Hej Alex

> Take it away Max
>
> Du starter en ny tråd.......

Jeg takker for tilliden, og starter en helt ny tråd.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 04-11-07 21:02

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:f27si3lh4u8e8eqggepspcsov5vv5esjmc@
4ax.com:

> [...]
> http://youtube.com/watch?v=CGszdHVb2UY
> Det nummer kombinerer en tung bund med en melodiøs top, og et graciøst

Jeps!

Queensryche, her med Silent Lucidity
http://www.youtube.com/watch?v=s6NfxkYWZmw
Et smukt nummer.

Og for lige at skifte spor kan vi tage en DragQueen.
http://www.youtube.com/watch?v=fuCPckU5bx0

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Holst

Dato : 04-11-07 21:09

Alex Linaa wrote:

> Jeg vil lægge ud med ordet: "Queen"

Ja, bortset fra forskelligt med Queen, så er det første, jeg tænker på
helt bestemt ABBA med "Dancing Queen".

http://www.youtube.com/watch?v=7GFpMb0sOaw

Fra : N

Dato : 04-11-07 23:02

Kunne lige komme i tanke om denne: http://youtube.com/watch?v=zpo0v688ATw

Allan

Fra : kautaq

Dato : 04-11-07 23:04

Alex Linaa skrev:

> Jeg vil foreslå legen "dagens ord", hvor reglerne er de samme som de
> var i "dagens år", altså finde klip på youtube.

The Stranglers har lavet et nummer der heddder Ice Queen, men
den er kedelig på YouTube. Så jeg vælger 'Princess of the Street'
hvor de synger

Yah! She the Queen of the Street
What a piece of meat!

Nej det er altså dårlig lyd, her er 'No more heroes' fra '77

http://www.youtube.com/watch?v=W4pkNcE8nsM

Da jeg hørte den, dengang sidst i 70'erne, blev jeg øjeblikkelig fan.

Whatever happened to Leon Trotsky?
He got an ice pick
That made his ears burn

For den undrende masse derude, så havde de også et hit i Danmark
i starten af firserne. 'Golden Brown'.

http://www.youtube.com/watch?v=oIHBUGvAUMo

Og en pragtfuld version af Burt Bacharachs 'Walk on by'.

http://www.youtube.com/watch?v=T9cE5Gt_rnU

.... manglende slutning.

Her spiller de live i Frankrig: Nice 'n' Sleazy, hvor der er nogle
strippere
med på scenen (ikke drag queens)

http://www.youtube.com/watch?v=ADKQsseq5yw

Det kunne det franske politi ikke lide, så de blev anholdt.
Senere indspillede de 'Nice in Nice' for ligesom at sende en
hilsen tilbage til frø-æderne.

http://www.youtube.com/watch?v=ADKQsseq5yw

Tja, lidt havde det da med 'queen' at gøre.

/mike

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-11-07 23:16

On Sun, 04 Nov 2007 20:25:07 +0100, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>Den der har stafetten, vælger suverænt hvem der skal have den næste
>stafet dagen efter, ud fra helt subjektive kriterier (dog gerne

Hej

Altid rart med en lille leg.

Ordet Queen giver gav middelbart, ud over gruppen Queen, dette
http://www.youtube.com/watch?v=wttvoZjZU4E
med Dr. Hook.

Der er også Suzi Quatro med "Glycerine Queen"
http://www.youtube.com/watch?v=D6qnFaLsf-s

Redbone gav os "The Witsh Queen Of New Orleans"
http://www.youtube.com/watch?v=eB2X0404RRU
som også Shirley Bassey sang
http://www.youtube.com/watch?v=huz0Co58YME

Der var selvfølgelig også Gasolin' med Snow Queen
http://www.gucca.dk/musik/album.php?productID=0000000001079626#
Hvis I vil høre lidt af den, må i selv klikke på linket lidt nede.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-11-07 23:24

Alex Linaa skrev:

> Jeg vil lægge ud med ordet: "Queen"

Bob Dylan: Queen Jane

http://www.youtube.com/watch?v=RmH4LSZwZ8Y

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 05-11-07 08:10

Hej Alex

> Jeg vil lægge ud med ordet: "Queen"

The Queen of the Silver Dollar med Dr. Hook,
den er da sød :).

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-11-07 12:18

> Hej Alex

> The Queen of the Silver Dollar med Dr. Hook,
> den er da sød :).
>
> --
> Mvh Max

Du tog min lyd... Jeg ved ikke om den er bedre her, for jeg hører ingenting

http://www.youtube.com/watch?v=wttvoZjZU4E

M.V.H....Benny..