Så sker det snart... efter 28 år!
Fra : Broegger

Dato : 26-10-07 15:23

Hej

Er jeg den eneste der glæder mig?

The Eagles udgiver nyt studie album efter 28 års pause. Den 30. oktober
skulle pladen "Long Road Out Of Eden" udkomme. Er der nogen der ved hvornår
den udkommer i Danmark?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Pernille

Dato : 26-10-07 15:35

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er jeg den eneste der glæder mig?

Nej da, jeg glæder mig også!
Men, indtil videre, holder jeg nu mest af Hotel California!

Fra : Max

Dato : 26-10-07 16:54

Hej Broegger

> Er jeg den eneste der glæder mig?

Nej, men efter 28 år kan nogle måneder fra eller
til ikke gøre nogen forskel for mig :)

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-10-07 17:53

On 26 Oct 2007 14:23:11 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

> [...]
>skulle pladen "Long Road Out Of Eden" udkomme. Er der nogen der ved hvornår

Den kommer nu på markedet "allerede" den 29 oktober.
http://jp.dk/kultur/popmusik/article1055740.ece

Det er en dobbelt CD til enkelt stk pris, og i

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Poul Christensen

Dato : 27-10-07 12:04

Hej.

Nej, og efter at have læst anmeldelser kan jeg næsten ikke vente...

> Den kommer nu på markedet "allerede" den 29 oktober.
> http://jp.dk/kultur/popmusik/article1055740.ece

Mon den kommer på markedet i Europa den 29. eller skal den først ud i
USA den 29. og så den 30. i Europa?

Venlig hilsen

Poul

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-10-07 13:51

On Sat, 27 Oct 2007 13:03:44 +0200, Poul Christensen <snavox@msn.com>
wrote:

> [...]
>
>Nej, og efter at have læst anmeldelser kan jeg næsten ikke vente...

>Mon den kommer på markedet i Europa den 29. eller skal den først ud i

Flere af de online butikker der sælger den skriver at den udkommer den
29.

Fra : Broegger

Dato : 27-10-07 17:04

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev

> Flere af de online butikker der sælger den skriver at den udkommer den
> 29.

Og hvis man vil smålytte før den kan købes kan den findes i
dk.binaer.musik!
Og det lyder slet ikke dårlig.

Men der er ikke en Tequila Sunrise eller Hotel California på den.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Sv-e

Dato : 27-10-07 18:26

On Sat, 27 Oct 2007 16:04:04 +0000, Broegger wrote:
> Men der er ikke en Tequila Sunrise eller Hotel California på den.

Gudskelov, de var jo gode dengang, forhåbentlig er både os der lytter og
Eagels kommet lidt videre, selvom jeg også selv elsker de to sange.
Kedeligt hvis musik kun er eller må være ren nostalgi !

--
/Sv-e

Fra : Max

Dato : 27-10-07 20:38

Hej Sv-e

> Gudskelov, de var jo gode dengang, forhåbentlig er både os der lytter
> og Eagels kommet lidt videre, selvom jeg også selv elsker de to sange.

Desværre er vidre ikke altid bedre, måske de skulle have holdt
dengang, sådan er det jo sket for mange grupper. Men jeg har
ikke hørt den nye endnu, så spændingen er der jo endnu.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 27-10-07 23:23

Sv-e <nomail@nonexist.not> skrev

> Gudskelov, de var jo gode dengang, forhåbentlig er både os der
> lytter og Eagels kommet lidt videre, selvom jeg også selv elsker de
> to sange. Kedeligt hvis musik kun er eller må være ren nostalgi !

Nu nævnte jeg dem mest for at sige at der, efter min mening, ikke er noget
nummer på pladen der når højderne fra de nævnte.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Sv-e

Dato : 27-10-07 21:28

On Sat, 27 Oct 2007 21:38:11 +0200, Max wrote:
> Desværre er vidre ikke altid bedre, måske de skulle have holdt
> dengang, sådan er det jo sket for mange grupper. Men jeg har
> ikke hørt den nye endnu, så spændingen er der jo endnu.

Ja ok, men hellere høre noget nyt end den samme sang på flere hundrede
forskellige måder, de har jo et kæmpe talent hver især
så udviklingsmulighedder burder der da være nok af, vi er enige om at de
gamle var gode, men ofte hænger man jo ved uden at kunne slippe dem og
forlanger næsten at det nye skal være en naturlig forlængelse af det som
var, hvilket jeg ikke altid syntes er det bedste.

--
/Sv-e

Fra : Max

Dato : 27-10-07 21:45

Hej Sv-e

> dem og forlanger næsten at det nye skal være en naturlig forlængelse
> af det som var, hvilket jeg ikke altid syntes er det bedste.

Det er jo ikke altid at udviklingen går i netop en retning der passer en
selv, derfor kan gruppen jo godt udvikle sig positivt. Heldigvis forsvinder
det gamle jo ikke fordi der kommer noget nyt. Men det må være utroligt
svært for en supergruppe at komme vidre, noget som mange af dem
jo har knækket nakken på gennem årene. Desværre finder der jo også
grupper der starter på deres karrieres højdepunkt og så arbejder sig
stille og roligt ned til bunden, jeg personlig mener at det f.eks. gælder
en gruppe som Dire Straits.

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 27-10-07 22:34

On Sat, 27 Oct 2007 22:44:37 +0200, Max wrote:
Desværre finder der jo også
> grupper der starter på deres karrieres højdepunkt og så arbejder sig
> stille og roligt ned til bunden, jeg personlig mener at det f.eks. gælder
> en gruppe som Dire Straits.

Det kan vi faktisk ikke være uenige om, den første plade de lavede var og
er og bliver den bedste, det var jo der hvor Marks guitarspil kunne
overraske enhver der hørte det, det kneb mere da hoppede fra det
oprindelige koncept, ikke med talent og teknik, men med at skrive gode
numre !

Men for at blive i sporet så se på et band som TOTO, superdygtige
musikkere som kan ALT, men kedelige og uforudsigelige som bare pokker.

Jeg er ikke i tvivl om at Eagels har både potentiale og stil til at kunne
komme et trin videre, ellers skuffer de mig, husk at de faktisk var en del
mere country inspireret før Hotel California ! Og husk at være åben
overfor musikken når den kommer og ikke blot afvise den hvis ikke den er
som forventet, det er sundt at få nye impulser og lære at tænke anderledes.

--
/Sv-e

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-10-07 22:51

On 27 Oct 2007 21:33:30 GMT, Sv-e <nomail@nonexist.not> wrote:

> [...]
>som forventet, det er sundt at få nye impulser og lære at tænke anderledes.

Man bør vel også have respekt for en gruppe, som tager 14 års pause,
for så at levere en fantastisk koncert "Hell Freezes Over (1994)",
tage på turne, og så holde en ny pause inden de for alvor kommer med
nyt materiale.

Fra : Max

Dato : 27-10-07 23:15

Hej Poul Erik

> [...]
> for så at levere en fantastisk koncert "Hell Freezes Over (1994)",
> tage på turne, og så holde en ny pause inden de for alvor kommer med

Jeg vil sandelig have respekt for Eagles, også selv om jeg eventuelt
ikke kan lide deres nye CD.

--
Mvh Max

Fra : Ad Infinitum

Dato : 29-10-07 22:38

> [...]
>
> --
> Hilsen Thomas
> du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

Har fået den omtalte cd og den er guf for kender

Fra : Broegger

Dato : 30-10-07 08:51

"Ad Infinitum" <Nakskov4900@gmail.com> skrev

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Har fået den omtalte cd og den er guf for kender

Ja, den er slet ikke ueffen. Faktisk ret god, og man må sige de bliver
"i sporet".

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk