Tilbehør til anderledes Morten's and
Fra : Peter Marker

Dato : 09-11-07 19:02

Hej alle

Jeg har besluttet at lave "and med figner" Filetti di anatra ai fichi fra
Sølvskeen.

Men hvad skal man lave af tilbehør til sådan en ret ?

mvh
Peter M

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 09-11-07 20:19

On 9 Nov., 19:01, "Peter Marker" <pmar...@atpost4.tele.dk> wrote:

> Jeg har besluttet at lave "and med figner" Filetti di anatra ai fichi fra
> Sølvskeen.

> Men hvad skal man lave af tilbehør til sådan en ret ?

Tja, hvad har du lyst til? Normalt er det sådan, at grønsager i et
italiensk måltid udgår selvstændige retter, der serveres ved siden af
hovedretten. Nogle italienere foretrækker at spise deres hovedret
(secondo piatto) uden grønsager (contorni).

Nu har jeg ikke lige Il Cucchiao d'Argento stående for tiden, men det
lyder som en sød sag med fignerne. Det ville nok få mig til at finde
noget bitterhed og/eller noget syrme (ja, jeg har selv opfundet ordet)
i tilbehøret. Radicchio ville være et udmærket bud, saltet let og
vendt i jomfruolivenolie og en god hvidvinseddike. Husk for guds
skyld, at salat serveres i en skål eller lille tallerken for sig.

En anden mulighed kunne være gulerødder stegt i citron og lidt sukker
eller honning. En tredje blomkål eller broccoli let dampet og stegt i
hvidvinseddike (der tilsættes rasp, lidt sødt samt salt og masser af
peber). Mulighederne er mange - man kan også sagtens servere flere
slags tilbehør.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Peter Marker

Dato : 09-11-07 20:29

Hej

Tak for svaret. De to siddste forslag lyder rigtig spændende.

mvh
Peter

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 10-11-07 17:12

On 9 Nov., 20:29, "Peter Marker" <pmar...@atpost4.tele.dk> wrote:

> Tak for svaret. De to siddste forslag lyder rigtig spændende.

Jeg kommer i øvrigt i tanker om, at der da må være et afsnit med
contorni i din Sølvske. Hvis du tænker i de syrlige nuancer og så
pløjer det afsnit igennem, dukker der helt sikkert noget passende op.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang