Karen Wulff brunkager kontra hjemmelavede
Fra : René Hansen

Dato : 30-10-07 15:58

Hej alle
Min kæreste er tosset med Karen Wulff brunkager og påstår der ikke kan
hjemmebages nogen der er bedre. Jeg har forsøgt i flere år men uden held.
Ligger i inde med opskriften der kan ændre hendes smag eller måske rettere
mangel af samme .-)....

God for jul

Mvh René

Fra : Gamle

Dato : 30-10-07 16:06

René Hansen wrote:
> [...]
> hjemmebages nogen der er bedre. Jeg har forsøgt i flere år men uden
> held. Ligger i inde med opskriften der kan ændre hendes smag eller

Dem har jeg aldrig smagt.
Men Karen Wolf småkager smager da rigtig godt.

Mvh.
Torben

Fra : Ralph

Dato : 30-10-07 16:27

"René Hansen" <totorules@hotbot.com> skrev i en meddelelse
> Ligger i inde med opskriften der kan ændre hendes smag eller måske rettere
> mangel af samme .-)....

Hvad er problemet - køb fabrikskagerne til kæresten så har du alle dine egne
hjemmebagte for dig selv.

--
Ralph

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 30-10-07 17:34

On 30 Okt., 15:57, "René Hansen" <totoru...@hotbot.com> wrote:

> [...]
> Ligger i inde med opskriften der kan ændre hendes smag eller måske rettere

Nej, og du er selv inde på årsagen. Nogle mennesker kan bare bedst
lide "den falske vare". Jeg kender også flere, der afskyr min
béarnaise, fordi den ikke smager som pulverudgaven.

Mmm, glæder mig allerede til at komme i gang med de brune kager.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Max

Dato : 30-10-07 17:45

Hej Kevin

> Mmm, glæder mig allerede til at komme i gang med de brune kager.

Når jeg tænker på oldemors brune kager, skulle du så ikke
have været igang for længe siden ?

--
Mvh Max

Fra : Erling Hansen

Dato : 01-11-07 23:07

René Hansen <totorules@hotbot.com> wrote:

> [...]
> Ligger i inde med opskriften der kan ændre hendes smag eller måske rettere

Hej René. Sådan er der så mange produkter, hvor vi er tilvænnet på
industriprodukterne, og derfor synes at de hjemmelavede smager
'forkert'.
Karen Wulffs brunkager er nummer et eller to på dansktoppen.
Irmas pebernødder er nummer 1
oldemors hjemmebagte er sådan ca. nr. 8
Hvis vi går til Baked Beans sejrer industrien igen. Der er et par
fabrikater som topper. Heinz er et af dem.
Jeg har ikke rigtig nogen løsning - men prøv selv at finde frem til
nogle brunkager du kan lide både at spise og bage. Hvis kæresten så ikke
kan li' dem, så giv hende en 20'er til Karen Wulff.
mvh
Erling

Fra : -= JF =-

Dato : 01-11-07 23:13

René Hansen skrev:
> Hej alle
> Min kæreste er tosset med Karen Wulff brunkager

Jamen, de er da også lækre!

--
Mvh. John

Fra : Padre

Dato : 02-11-07 10:24

Personligt synes jeg købte brune kager er kedelige i forhold til de
her, men husk at skiverne skal være *tynde* - en mm. eller så. Har man
en pålægsmaskine, er den god til at skære dem med.

Brune kager
½ kilo smør
½ kilo sukker
250 gram sirup
1 kilo mel
7 gram stødt nellike
25 gram stødt kanel
125 gram smuttede groft snittede mandler
15 gram potaske opløst i koldt vand
skallen af to store appelsiner kogt op i lidt sukkerlage

Smør, sukker og sirup smeltes sammen i en gryde; krydderier og mandler
tilsættes. Når det er blevet lunkent røres melet i. Dejen rulles i
pølser og skæres i tynde skiver, der bages ved 180 grader i ca. 10
minutter.

--
padre