Økomad er bare bedre.
Fra : -V-

Dato : 30-10-07 13:01

En interessant undersøgelse, som uden tvivl vil udløse diskussion:

http://www.berlingske.dk/article/20071030/livsstil/71030044/

-V-

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-10-07 14:33

Valdemar skrev:

> En interessant undersøgelse, som uden tvivl vil udløse diskussion:
>
> http://www.berlingske.dk/article/20071030/livsstil/71030044/

Nu er konklusionen jo at økomad er *sundere* - det er noget andet end
at sige at det er bedre. Men rart nok at der er lavet en undersøgelse
der viser det.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-07 16:10

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En interessant undersøgelse, som uden tvivl vil udløse diskussion:
>
> http://www.berlingske.dk/article/20071030/livsstil/71030044/

Næppe. Ingen har vist i fuldt alvor påstået, at økomad ikke skulle være
sundere. Alene fraværet af sprøjtegifte, medicinrester osv. kan da kun give
sundere fødevarer. Diskussionen går nok nærmere på, om økomad smager bedre?

Og nej, det gør økomad imo pr. definition ikke. Noget økomad smager ringere
end de tilsvarende ikke-økoprodukter. Noget økomad smager bedre end de
tilsvarende ikke-økoprodukter. Jeg køber økomad, hvor jeg finder en
smagsmæssig gevinst. Ellers ikke, med mindre der er meget tungtvejende,
sundhedsmæssige argumenter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : -V-

Dato : 31-10-07 00:11

On 30 Okt., 16:10, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> sundere fødevarer. Diskussionen går nok nærmere på, om økomad smager bedre?

Du tager fejl, der er oceaner af mennesker, som ikke tror på at det er
sundere. Alle herværende skribenter er naturligvis oplyste mennesker,
som ved den slags, men pøblen ved ikke bedre.
Artiklen tager sit udgangspunkt i sundhedsmæssige anprisninger, og
ikke sensorisk kvalitet.

> Og nej, det gør økomad imo pr. definition ikke. Noget økomad smager ringere
> end de tilsvarende ikke-økoprodukter. Noget økomad smager bedre end de
> tilsvarende ikke-økoprodukter.

Derom er vi enige.
Økovarer skal have mindst lige så god sensorisk kvalitet som
konventionelle varer, før folk gider at købe det.

-V-

Fra : Max

Dato : 31-10-07 16:36

Hej

> Økovarer skal have mindst lige så god sensorisk kvalitet som
> konventionelle varer, før folk gider at købe det.

Og så skal de være billigere.

--
Mvh Max