/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
1gb usb fundet på Frederiksberg
Fra : JOB


Dato : 13-11-07 20:58

Jeg samlede idag en lille fætter op ved siden af min bil - hvis den er din
og du kan fortælle mig hvad der er lagret på dimsen (beskrivelse af
specifikke billeder og programmer) og hvilket fabrikat den er, vil jeg sende
den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand vil den
blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern vrøvlet i min
email



 
 
Henning (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 13-11-07 21:08


>den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand vil den
>blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern vrøvlet i min

Ulovlig omgang med hittegods - aflever den til politiet eller
hittegodskontoret i stedet, her vil ejermanden formodentlig lede efter
den!



JOB (13-11-2007)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 13-11-07 21:22

du har vel egentlig næsten ret, bortset fra mit retmæssige forsøg på selv at
finde ejeren...men jeg har vist fundet ejermanden.udfra indholdet på
dimsen...ellers bliver den er sendt til hittegodskontoret på Frederiksberg
med posten...hmmmm...JOB

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse
news:5u0kj39ddnn2g6p1pm0bn8t8mqn1rqu1o7@4ax.com...
>
>>den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand vil
>>den
>>blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern vrøvlet i
>>min
>
> Ulovlig omgang med hittegods - aflever den til politiet eller
> hittegodskontoret i stedet, her vil ejermanden formodentlig lede efter
> den!
>
>



Kim Voss Schrader (13-11-2007)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 13-11-07 21:27

Hej!

JOB wrote:

> du har vel egentlig næsten ret, bortset fra mit retmæssige forsøg på selv at
> finde ejeren...men jeg har vist fundet ejermanden.udfra indholdet på
> dimsen...ellers bliver den er sendt til hittegodskontoret på Frederiksberg
> med posten...hmmmm...JOB

Alternativt kunne du jo sætte en besked op hvor du fandt den. Det er muligt, at
ejeren prøver at finde tilbage til hvor han havde den sidst...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

JOB (13-11-2007)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 13-11-07 21:38

God ide Kim - bortset fra at jeg nu er et ganske andet sted i verden, men
jeg skal nok finde ejeren...har hans (lidt almindelige) navn, men også en
beboerforening - på et hittegodskontor er der totalt kaos og de aner intet
om nogetsomhelst, så mandens chancer er bedst når jeg prøver at finde
ham....JOB

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:473a0884$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> JOB wrote:
>
>> du har vel egentlig næsten ret, bortset fra mit retmæssige forsøg på selv
>> at finde ejeren...men jeg har vist fundet ejermanden.udfra indholdet på
>> dimsen...ellers bliver den er sendt til hittegodskontoret på
>> Frederiksberg med posten...hmmmm...JOB
>
> Alternativt kunne du jo sætte en besked op hvor du fandt den. Det er
> muligt, at ejeren prøver at finde tilbage til hvor han havde den sidst...
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader



JOB (13-11-2007)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 13-11-07 21:57


"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse
news:fhcviv$21sd$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg samlede idag en lille fætter op ved siden af min bil - hvis den er din
> og du kan fortælle mig hvad der er lagret på dimsen (beskrivelse af
> specifikke billeder og programmer) og hvilket fabrikat den er, vil jeg
> sende den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand
> vil den blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern
> vrøvlet i min email
>

Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød at
sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB



ShutEye (14-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 14-11-07 00:16

> Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
> telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
> den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød at
> sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
> Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
> Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB

Super indsats efter min mening, jeg havde sgu nok bare stukket skidtet i
lommen :)



JOB (14-11-2007)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 14-11-07 20:14


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:473a3047$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
>> telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
>> den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød at
>> sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
>> Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
>> Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB
>
> Super indsats efter min mening, jeg havde sgu nok bare stukket skidtet i
> lommen :)
>
>

Tak shuteye - jeg er s'gu også lidt stolt! - mvh JOB



Ukendt (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-07 07:24

JOB wrote:
||
|| Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
|| telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at
|| beholde den - han blev enormt glad over mit lille
|| detektivarbejde...jeg tilbød at sende den til ham men han har de
|| data der er på den, og han flyver til Singapore i morgen, så det
|| kunne ikke nås alligevel...han bor i Singapore...sagen er afsluttet
|| og opklaret...mvh JOB

Du skal osse lige ha' en tommel op herfra. Du hører til en (desværre)
sjælden type, som verden godt ku' bruge lidt flere af

mvh Ebbe






Tonni Madsen (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Tonni Madsen


Dato : 14-11-07 13:55

Ja, folk her i verden der gider gøre den slags for folk de ikke kender er
desværre ved at være i mindretal...

Vi er enige om at det nok var en "forkert" måde at gøre det på, men også
meget enige om at hittegodtkontoret nok ikke havde hjulpet, de fleste incl
mig selv ville ikke ha ledt der aligevel, simpelhen fordi chancen for at den
var blevet indleveret var så microskopisk...

Et buk, og tak på ejerens vegne...
Tonni Madsen



Khawk (01-12-2007)
Kommentar
Fra : Khawk


Dato : 01-12-07 01:00

Ebbe (7000) wrote:
> Du skal osse lige ha' en tommel op herfra. Du hører til en (desværre)
> sjælden type, som verden godt ku' bruge lidt flere af
>
> mvh Ebbe
De er heldigvis ikke helt så sjældne igen. Ellers har jeg bare været heldig med mine oplevelser.
Medmindre du tænker på detektivarbejdet, så kan du godt have ret.
Dette gør ikke JOB's reaktion mindre værd.
Stort klap på skulderen herfra til JOB

mvh
Kim

Karsten Jensen (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 14-11-07 16:13

On Tue, 13 Nov 2007 21:56:47 +0100, "JOB" <job@removeimage.dk> wrote:


>Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
>telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
>den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød at
>sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
>Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i

Bare der var flere ærlige mennesker som dig


Ukendt (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-11-07 16:56

> Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
> telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
> den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød at
> sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
> Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
> Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB

Vi kunne godt bruge mange flere af din type.

SUPER indsats.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).



Akadut (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Akadut


Dato : 15-11-07 00:42


"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
news:473b1a8a$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
>> telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
>> den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød at
>> sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
>> Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
>> Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB
>
> Vi kunne godt bruge mange flere af din type.
>
> SUPER indsats.
>
Ja. Ikke et øje er tørt.



JOB (16-11-2007)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 16-11-07 01:11


"Akadut" <akadut@div.xx> skrev i en meddelelse
news:473b8954$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> news:473b1a8a$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
>>> telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
>>> den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød
>>> at sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver
>>> til Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
>>> Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB
>>
>> Vi kunne godt bruge mange flere af din type.
>>
>> SUPER indsats.
>>
> Ja. Ikke et øje er tørt.
>


Hej Akadut - skal jeg så sende dig en kleenex?
(-:
JOB



JOB (14-11-2007)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 14-11-07 20:23


"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse
news:fhcviv$21sd$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg samlede idag en lille fætter op ved siden af min bil - hvis den er din
> og du kan fortælle mig hvad der er lagret på dimsen (beskrivelse af
> specifikke billeder og programmer) og hvilket fabrikat den er, vil jeg
> sende den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand
> vil den blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern
> vrøvlet i min email
>

Tusind tak til alle de positive tilkendegivelser - det var faktisk en sjov
nød at knække - jeg fandt et meget, meget almindeligt navn på nogle
flyplaner, et navn på en boligforening - så søgte jeg navnet på de gule
sider i det pågældende boligområde og fik 10-15 muligheder - en af disse
adresser matchede en netværksbeskrivelse - og bingo i første hug...det var
også lidt spændende for mig...men altså tak for roserne! - Mvh JOB



JSM (14-11-2007)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 14-11-07 21:07

> Tusind tak til alle de positive tilkendegivelser - det var faktisk en sjov
> nød at knække - jeg fandt et meget, meget almindeligt navn på nogle
> flyplaner, et navn på en boligforening - så søgte jeg navnet på de gule
> sider i det pågældende boligområde og fik 10-15 muligheder - en af disse
> adresser matchede en netværksbeskrivelse - og bingo i første hug...det var
> også lidt spændende for mig...men altså tak for roserne! - Mvh JOB
Jeg synes også det var meget sympatisk af dig, at du gad at finde frem til
rette ejermand.
Men jeg kunne ikke lade være med at tænke på den her historie fra det
virkelige liv, mens jeg læste din.
http://www.darkreading.com/document.asp?doc_id=95556&WT.svl=column1_1.
Den synes jeg, man bør have i baghovedet inden man smider en ukendt(s)
USB-.pind i sin PC.

/Jesper



Jesper Poulsen (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 15-11-07 17:40

JSM wrote:

> http://www.darkreading.com/document.asp?doc_id=95556&WT.svl=column1_1.
> Den synes jeg, man bør have i baghovedet inden man smider en ukendt(s)
> USB-.pind i sin PC.

Det er jo kun et problem for Windows-brugere...


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (15-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 15-11-07 21:34

>> http://www.darkreading.com/document.asp?doc_id=95556&WT.svl=column1_1.
>> Den synes jeg, man bør have i baghovedet inden man smider en ukendt(s)
>> USB-.pind i sin PC.
>
> Det er jo kun et problem for Windows-brugere...

LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
Hvad skulle den udtalelse vise ?



Sune (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 15-11-07 22:07

On Thu, 15 Nov 2007 21:33:34 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
>Hvad skulle den udtalelse vise ?

At linux-brugere er nogle underlige individer.

Mvh
Sune

ShutEye (15-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 15-11-07 22:41

>>LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
>>Hvad skulle den udtalelse vise ?
>
> At linux-brugere er nogle underlige individer.

Hmm tja.
Han ved for det meste hvad han taler om, men det der gavner sgu ikke nogen.



Jesper Poulsen (16-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 16-11-07 12:28

ShutEye wrote:

> LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
> Hvad skulle den udtalelse vise ?

At der findes bedre løsninger - Linux og Mac OS X, for bare at nævne et
par stykker.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (16-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 16-11-07 12:51

>> LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
>> Hvad skulle den udtalelse vise ?
>
> At der findes bedre løsninger - Linux og Mac OS X, for bare at nævne et
> par stykker.

For h..... Jesper, hvad har det med sagen at gøre?



Jesper Poulsen (17-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 17-11-07 23:27

ShutEye wrote:

> For h..... Jesper, hvad har det med sagen at gøre?

At det kun er usikkert at smide en ukendt USB-stick i en
Windows-maskine. Man skal passe på med at råbe "ulv", hvis der ikke er
noget der bider på ulven...


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (18-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-11-07 11:21

>> For h..... Jesper, hvad har det med sagen at gøre?
>
> At det kun er usikkert at smide en ukendt USB-stick i en
> Windows-maskine. Man skal passe på med at råbe "ulv", hvis der ikke er
> noget der bider på ulven...

Ooookay så ....



Jesper Poulsen (18-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-11-07 13:09

ShutEye wrote:

> Ooookay så ....

Advarslen virker feks. ikke på alle de Mac-brugere der sidder rundt om.
Der er ingen grund til at de skal få paranoia uden grund (det er langt
fra alle der køber Mac der ved noget om IT-sikkerhed).


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (18-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-11-07 13:17

>> Ooookay så ....
>
> Advarslen virker feks. ikke på alle de Mac-brugere der sidder rundt om.
> Der er ingen grund til at de skal få paranoia uden grund (det er langt
> fra alle der køber Mac der ved noget om IT-sikkerhed).

Du er måske af den opfattelse at en Mac bare er sikker og Windows ikke er?
Bruger du også Firefox fordi DER er der ingen sikkerhedsbrists i?



Andreas Corneliussen (18-11-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Corneliussen


Dato : 18-11-07 19:37

Generelt er det sådan i Linux-verdenen at man skal have adgang til at
ændre i filer. Dette gør som hovedregel det at vira og andet skadeligt
software ikke kan ødelægge andet end hvad brugeren selv har adgang til
(DVS. ikke hele systemet). Jeg har dog det indtryk af Mac har slækket
lidt på denne sikkerhed, hvorfor jeg bestemt ikke mener at det er helt
ufarligt at smide en USB-disk i en macintosh computer.

Derfor synes jeg bestemt ikke at der på noget tidspunkt skal tales imod
almindelig sund fornuft som Jesper udviser. Man bør altid sikre sig at
ens virusscanner kører og systemet også på alle andre måder er sikkert
inden man begynder at benytte sig af USB-disk hvorpå man ikke kender
ejermanden. Det gør sig i øvrigt også gældende for al software man kan
hente på nettet.

Til sidst vil jeg sige, at en computer er ikke mere sikker end brugeren
af den har forstand til. Hvis ikke brugeren/brugerne har forstand på sit
styresystem, og ikke holder øje med hvilke typer sikkerhedsfejl der er i
systemet, så vil systemet være stort set lige så åbent som var det en
windows der ikke er opdateret!

Med venlig hilsen

Andreas

ShutEye wrote:
>>> Ooookay så ....
>> Advarslen virker feks. ikke på alle de Mac-brugere der sidder rundt om.
>> Der er ingen grund til at de skal få paranoia uden grund (det er langt
>> fra alle der køber Mac der ved noget om IT-sikkerhed).
>
> Du er måske af den opfattelse at en Mac bare er sikker og Windows ikke er?
> Bruger du også Firefox fordi DER er der ingen sikkerhedsbrists i?
>
>

ShutEye (18-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-11-07 20:26

>>>> Ooookay så ....
>>>
>>> Advarslen virker feks. ikke på alle de Mac-brugere der sidder rundt om.
>>> Der er ingen grund til at de skal få paranoia uden grund (det er langt
>>> fra alle der køber Mac der ved noget om IT-sikkerhed).
>>
>> Du er måske af den opfattelse at en Mac bare er sikker og Windows ikke
>> er?
>> Bruger du også Firefox fordi DER er der ingen sikkerhedsbrists i?

Topposting ... tsk tsk :)

> Generelt er det sådan i Linux-verdenen at man skal have adgang til at
> ændre i filer. Dette gør som hovedregel det at vira og andet skadeligt
> software ikke kan ødelægge andet end hvad brugeren selv har adgang til
> (DVS. ikke hele systemet). Jeg har dog det indtryk af Mac har slækket lidt
> på denne sikkerhed, hvorfor jeg bestemt ikke mener at det er helt ufarligt
> at smide en USB-disk i en macintosh computer.

Der er sikkert lige så mange fejl i mac og linux som i windows.
Men hvem gider skrive vira til 1% (kender ikke den reelle markedsandel) af
markedet?

>Derfor synes jeg bestemt ikke at der på noget tidspunkt skal tales imod
>almindelig sund fornuft som Jesper udviser. Man bør altid sikre sig at ens
>virusscanner kører og systemet også på alle andre måder er sikkert inden
>man begynder at benytte sig af USB-disk hvorpå man ikke kender ejermanden.
>Det gør sig i øvrigt også gældende for al software man kan hente på nettet.

Snakker ikke imod sund fornuft, får bare knopper når 'det osse altsammen er
windows skyld' :)

> Til sidst vil jeg sige, at en computer er ikke mere sikker end brugeren af
> den har forstand til. Hvis ikke brugeren/brugerne har forstand på sit
> styresystem, og ikke holder øje med hvilke typer sikkerhedsfejl der er i
> systemet, så vil systemet være stort set lige så åbent som var det en
> windows der ikke er opdateret!

Helt enig!



Jesper Poulsen (18-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-11-07 20:57

ShutEye wrote:

> Der er sikkert lige så mange fejl i mac og linux som i windows.

Men det kræver root-adgang at få lov til at gøre skade.

> Men hvem gider skrive vira til 1% (kender ikke den reelle markedsandel) af
> markedet?

Der er stor forskel på hvordan systemerne virker, hvilket Andreas
tilsynelande forgæves har forsøgt at forklare dig.

Apple har dog lavet Windows-brøleren med iPhone:
http://www.wired.com/politics/security/news/2007/10/iphone_windows

> Snakker ikke imod sund fornuft, får bare knopper når 'det osse altsammen er
> windows skyld' :)

Det _er_ altsammen Windows' skyld at uskyldige Mac-brugere render rundt
og er paranoide.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (18-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-11-07 21:15

>> Der er sikkert lige så mange fejl i mac og linux som i windows.
>
> Men det kræver root-adgang at få lov til at gøre skade.
>
>> Men hvem gider skrive vira til 1% (kender ikke den reelle markedsandel)
>> af
>> markedet?
>
> Der er stor forskel på hvordan systemerne virker, hvilket Andreas
> tilsynelande forgæves har forsøgt at forklare dig.

Det er så den arrogante måde at svare på der får mig til at lukke ørene.
Det er tydeligt at du ved hvad du snakker om, men hvorfor faen så
storsnudet?

> Apple har dog lavet Windows-brøleren med iPhone:
> http://www.wired.com/politics/security/news/2007/10/iphone_windows
>
>> Snakker ikke imod sund fornuft, får bare knopper når 'det osse altsammen
>> er
>> windows skyld' :)
>
> Det _er_ altsammen Windows' skyld at uskyldige Mac-brugere render rundt
> og er paranoide.

lol :)



Jesper Poulsen (18-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-11-07 22:45

ShutEye wrote:

> Det er tydeligt at du ved hvad du snakker om, men hvorfor faen så
> storsnudet?

Jeg hører nok for meget Monrad & Rislund...


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (19-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 19-11-07 14:18

>> Det er tydeligt at du ved hvad du snakker om, men hvorfor faen så
>> storsnudet?
>
> Jeg hører nok for meget Monrad & Rislund...

Jaja :) Nogengange bliver jeg nemt fornærmet.



Jesper Poulsen (18-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-11-07 20:51

Andreas Corneliussen wrote:

> Derfor synes jeg bestemt ikke at der på noget tidspunkt skal tales imod
> almindelig sund fornuft som Jesper udviser. Man bør altid sikre sig at

Der er forskel på at tale om almindelig sund fornuft og at male fanden
på væggen. Specielt da de fleste Mac-brugere har købt maskinen pga.
designet.

> ens virusscanner kører og systemet også på alle andre måder er sikkert
> inden man begynder at benytte sig af USB-disk hvorpå man ikke kender

Korrekt.

> ejermanden. Det gør sig i øvrigt også gældende for al software man kan
> hente på nettet.

Præcis.

> Med venlig hilsen
> Andreas

http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jesper Poulsen (18-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-11-07 20:47

ShutEye wrote:

> Du er måske af den opfattelse at en Mac bare er sikker og Windows ikke er?

Mac anvender Unix. Af samme årsag bider Windows-snavset ikke.

> Bruger du også Firefox fordi DER er der ingen sikkerhedsbrists i?

Jeg bruger Firefox fordi Mozilla tager ansvar for det software de står bag.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (18-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-11-07 20:55

>> Du er måske af den opfattelse at en Mac bare er sikker og Windows ikke
>> er?
>
> Mac anvender Unix. Af samme årsag bider Windows-snavset ikke.
>
>> Bruger du også Firefox fordi DER er der ingen sikkerhedsbrists i?
>
> Jeg bruger Firefox fordi Mozilla tager ansvar for det software de står
> bag.

Så dine svar er: ja og ja ?



Jesper Poulsen (18-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 18-11-07 22:52

ShutEye wrote:

> Så dine svar er: ja og ja ?

Nej. Der er sikkerhedsbrister i både IE og FF, men Mozilla retter de
brister der er i deres software. Det er ikke længe siden at der var en
brist mellem Firefox/Opera og IE. Fejlen ligger hos Microsoft, men både
Mozilla og Opera har patchet deres browsere således at Microsofts
manglende sikkerhed ikke går ud over andre...

Der er mange andre grunde til at jeg anvender Firefox.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ShutEye (19-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 19-11-07 14:19

>> Så dine svar er: ja og ja ?
>
> Nej. Der er sikkerhedsbrister i både IE og FF, men Mozilla retter de
> brister der er i deres software. Det er ikke længe siden at der var en
> brist mellem Firefox/Opera og IE. Fejlen ligger hos Microsoft, men både
> Mozilla og Opera har patchet deres browsere således at Microsofts
> manglende sikkerhed ikke går ud over andre...

Skummelt hvis sandt.

> Der er mange andre grunde til at jeg anvender Firefox.

Tja smag og behag kan jo ikke diskuteres :)



N/A (20-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-11-07 14:53



N/A (20-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-11-07 14:53



N/A (20-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-11-07 14:53



N/A (20-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-11-07 14:53



N/A (20-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-11-07 14:53



N/A (20-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-11-07 14:53



JOB (16-11-2007)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 16-11-07 01:09


"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
news:473b556d$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Tusind tak til alle de positive tilkendegivelser - det var faktisk en
>> sjov nød at knække - jeg fandt et meget, meget almindeligt navn på nogle
>> flyplaner, et navn på en boligforening - så søgte jeg navnet på de gule
>> sider i det pågældende boligområde og fik 10-15 muligheder - en af disse
>> adresser matchede en netværksbeskrivelse - og bingo i første hug...det
>> var også lidt spændende for mig...men altså tak for roserne! - Mvh JOB
> Jeg synes også det var meget sympatisk af dig, at du gad at finde frem til
> rette ejermand.
> Men jeg kunne ikke lade være med at tænke på den her historie fra det
> virkelige liv, mens jeg læste din.
> http://www.darkreading.com/document.asp?doc_id=95556&WT.svl=column1_1.
> Den synes jeg, man bør have i baghovedet inden man smider en ukendt(s)
> USB-.pind i sin PC.
>
> /Jesper
>
Hej igen gutter og gutinder - min pc er godt beskyttet og paranoia er ikke
min hofret - almindelig forsigtighed....ja selvfølgelig...men den her lille
fyr var klart bare tabt...med knækket holder....juleknus til jer alle fra
JOB



Johan N (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Johan N


Dato : 20-11-07 02:24

On 19 Nov., 14:18, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:
> >> Så dine svar er: ja og ja ?
>
> > Nej. Der er sikkerhedsbrister i både IE og FF, men Mozilla retter de
> > brister der er i deres software. Det er ikke længe siden at der var en
> > brist mellem Firefox/Opera og IE. Fejlen ligger hos Microsoft, men både
> > Mozilla og Opera har patchet deres browsere således at Microsofts
> > manglende sikkerhed ikke går ud over andre...
>
> Skummelt hvis sandt.
>
> > Der er mange andre grunde til at jeg anvender Firefox.
>
> Tja smag og behag kan jo ikke diskuteres :)

Dertil kan tilføjes at man jo i værste fald kan komme til at vente en
måned eller forevigt mellem at MS faktisk retter en fejl !!!

Mozilla folkene retter tingene ASAP !!

Jesper Juul (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 20-11-07 14:53

Johan N skrev:
> On 19 Nov., 14:18, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:
>>>> Så dine svar er: ja og ja ?
>>> Nej. Der er sikkerhedsbrister i både IE og FF, men Mozilla retter de
>>> brister der er i deres software. Det er ikke længe siden at der var en
>>> brist mellem Firefox/Opera og IE. Fejlen ligger hos Microsoft, men både
>>> Mozilla og Opera har patchet deres browsere således at Microsofts
>>> manglende sikkerhed ikke går ud over andre...
>> Skummelt hvis sandt.
>>
>>> Der er mange andre grunde til at jeg anvender Firefox.
>> Tja smag og behag kan jo ikke diskuteres :)
>
> Dertil kan tilføjes at man jo i værste fald kan komme til at vente en
> måned eller forevigt mellem at MS faktisk retter en fejl !!!
>
> Mozilla folkene retter tingene ASAP !!

Ja hold da op:

http://www.computerworld.dk/art/42738?cid=1&a=cid&i=1&pos=9

Jesper

ShutEye (20-11-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 20-11-07 15:24

>> Mozilla folkene retter tingene ASAP !!
>
> Ja hold da op:
>
> http://www.computerworld.dk/art/42738?cid=1&a=cid&i=1&pos=9

Ja det er den slags jeg snakker om.
MS er bare nogen sløve bavianer, ALLE andre er ansvarlige ... lol



Søren Andersen (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Søren Andersen


Dato : 20-11-07 16:45

Jesper Juul wrote:
> Johan N skrev:
>> Mozilla folkene retter tingene ASAP !!
>
> Ja hold da op:
>
> http://www.computerworld.dk/art/42738?cid=1&a=cid&i=1&pos=9
>
> Jesper

Hehe... timing is everything :D

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.
-- --- ved e-mail: fjern ¤¤¤¤¤ ---
--



N/A (20-11-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-11-07 14:53



Carsten Riis (08-12-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 08-12-07 13:30

JOB skrev den 14-11-2007 20:22:

> Tusind tak til alle de positive tilkendegivelser - det var faktisk en sjov
> nød at knække - jeg fandt et meget, meget almindeligt navn på nogle
> flyplaner, et navn på en boligforening - så søgte jeg navnet på de gule
> sider i det pågældende boligområde og fik 10-15 muligheder - en af disse
> adresser matchede en netværksbeskrivelse - og bingo i første hug...det var
> også lidt spændende for mig...men altså tak for roserne! - Mvh JOB


skulderklap herfra også.



--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste