Telefon i udlandet - undgå står regning
Fra : Optimus Prime

Dato : 12-11-07 11:43

Jeg står over for at skulle på den årlige vinterferie; men vil jo gerne
undgå at vende hjem til en ordentlig telefonregning - så hvad gør man?

Jeg vil gerne have min telefon tændt dernede, så jeg selv kan vælge at
tage den hvis det er vigtigt; men har fra tidligere år erfaret at man
skal være opmærksom på telefonsvaren (aflyttede den ved at kalde op fra
en fastnet telefon - det blev så faktureret som udlandssamtale) Har også
prøvet at slå kort besked til - og erfaret at man så takseres
udlandsopkald for de sekunder den afspilles...

Så hvad gør man så, slår telefonsvareren fra (og ingen kort besked
service), undlader at modtage MMS'er - og så kun tager telefonen hvis
det er vigtigt... er der andet man skal være opmærksom på?

Jeg har Telia, hvis det har nogen betydning

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 12-11-07 11:46

En mulighed kunne være, at købe taletidskort inden du rejser afsted.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-11-07 11:54

Optimus Prime skrev:

> en fastnet telefon - det blev så faktureret som udlandssamtale) Har også
> prøvet at slå kort besked til - og erfaret at man så takseres
> udlandsopkald for de sekunder den afspilles...

Jeg har slået telefonsvareren fra permanent. I stedt modtager jeg
en sms med oplysning om hvem der har ringet. Det er til mit brug
lige så godt. Det er gratis at få besked på den måde.

Jeg ved ikke hvad det vil koste i udlandet, men det er
formodentlig billigere end telefonsvareren.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-11-07 16:40

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har slået telefonsvareren fra permanent. I stedt modtager jeg
> en sms med oplysning om hvem der har ringet. Det er til mit brug
> lige så godt. Det er gratis at få besked på den måde.

Samme hér (UnoTel).
Hans

Fra : Jean

Dato : 12-11-07 20:09

Bertel skrev:
> Det er gratis at få besked på den måde.
>
> Jeg ved ikke hvad det vil koste i udlandet, men det er
> formodentlig billigere end telefonsvareren.

Det er også gratis i udlandet.
Men tror det er en service, som fungerer under TDCs net. Virker også hos
Telmore.

Mvh Jean.

Fra : Jean

Dato : 12-11-07 20:10

En skrev:
"> Så hvad gør man så, slår telefonsvareren fra (og ingen kort besked
> service), undlader at modtage MMS'er - og så kun tager telefonen hvis det
> er vigtigt... er der andet man skal være opmærksom på?

Slå telefonensvarern fra med ##002#, og når folk så ringer til dig, så kan
du vælge at svare, eller lade være. Det vil i så fald kun koste dig noget
ved de opkald, som du besvarer...

Mvh Jean.

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-11-07 08:49

Jean skrev:
> Slå telefonensvarern fra med ##002#, og når folk så ringer til dig, så kan
> du vælge at svare, eller lade være. Det vil i så fald kun koste dig noget
> ved de opkald, som du besvarer...

De var lige det jeg ville høre - jeg takker for de mange gode råd og kan
nu se frem til 14 dage på en lækker lille Thailandsk ø... uden at skulle
bekymre mig om telefonregningen

Fra : Jean

Dato : 13-11-07 12:03

En skrev:
> De var lige det jeg ville høre - jeg takker for de mange gode råd og kan
> nu se frem til 14 dage på en lækker lille Thailandsk ø... uden at skulle
> bekymre mig om telefonregningen

God ferie...

Når du så kommer hjem, kan du slå telefonsvareren til igen:

**61*+45xxxxxxxx**yy#
Slår viderestilling til i de tilfælde hvor man ikke når at tage telefonen.
Udskift xxxxxxxx med nummeret på dit mobilsvar.
Tallet yy kan være 05, 10, 15, 20, 25 og 30 og er antallet af sekunder
telefonen ringer inden der viderestilles.

**62*xxxxxxxx#
Slår viderestilling til i de tilfælde hvor telefonen er slukket eller
udenfor dækning.
Udskift xxxxxxxx med nummeret på dit mobilsvar.

**67*xxxxxxxx#
Slår viderestilling til i de tilfælde hvor telefonen er optaget.
Udskift xxxxxxxx med nummeret på dit mobilsvar.

**21*xxxxxxxx#
Ubetinget viderestilling til mobilsvar. Alle opkald går direkte til
mobilsvar uanset hvad. Her kan du f.eks. have telefonen tændt og modtage /
sende SMS, mens du ikke modtager opkald.
Udskift xxxxxxxx med nummeret på dit mobilsvar.
(Ophæves med ##21#).

Mvh Jean