Hvilken mobil til e-mail?
Fra : Torben

Dato : 06-11-07 10:14

Er ny på det punkt, så jeg vil gerne hvis nogen kunne gi' et par gode
tips om hvilken mobil jeg skal vælge.
Det er mest til når jeg er i udlandet.
Herhjemme klarer jeg den med computeren.
Den skal ikke koste en bondegård.
Så: Hvilken mobil til e-mail?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-11-07 10:44

Torben skrev:

> Er ny på det punkt, så jeg vil gerne hvis nogen kunne gi' et par gode
> tips om hvilken mobil jeg skal vælge.

Jeg ville ikke vælge mobil ud fra noget med e-mail. Jeg går ud
fra at det kan de alle klare.

Men har du tænkt på at du risikerer at det er dyrt at bruge GPRS
(datatrafik) i udlandet? Jeg kender ingen priser, men jeg ville
frygte det værste.

Af mobiler vil jeg anbefale SE's bedre modeller. Jeg har selv en
K700 som er en glimrende mobil hvis kameraet ikke er vigtigt.

--
Bertel

Fra : Torben

Dato : 06-11-07 10:49

On Tue, 06 Nov 2007 10:43:50 +0100, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Jeg ville ikke vælge mobil ud fra noget med e-mail. Jeg går ud
> fra at det kan de alle klare.
Jeg har en gammel Nokia, men vil gerne undgå at slæbe laptoppen med
til udlandet.
Der er jo http://mobilsiden.dk/?aId=2520
meeeeeeen;
NOT
- Reagerer en smule langsomt !!!!
- Kun kamera på 1,3 megapixel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-11-07 10:53

Torben skrev:

> - Reagerer en smule langsomt !!!!
> - Kun kamera på 1,3 megapixel

Har W810 og W800 - glimrende kameraer, funktionelle foner og nem adgang til
mails.

Skærmen på W810 er mere lysstærk end W800.
Hans

Fra : Torben

Dato : 06-11-07 11:02

On Tue, 6 Nov 2007 10:52:46 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> Har W810 og W800 - glimrende kameraer, funktionelle foner og nem adgang til
> mails.
>
> Skærmen på W810 er mere lysstærk end W800.

De ser fine ud, men jeg glemte, at det gerne må være en wifi.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-07 08:57

> Jeg ville ikke vælge mobil ud fra noget med e-mail. Jeg går ud
> fra at det kan de alle klare.

Mine forældre har lige købt et par Nokia 6131'ere, de kan ihvertfald sende
og modtage mails, men understøtter ikke 3G hvis man ønsker dét.

> Men har du tænkt på at du risikerer at det er dyrt at bruge GPRS
> (datatrafik) i udlandet? Jeg kender ingen priser, men jeg ville
> frygte det værste.

Af priser jeg lige har i hovedet ved jeg at 3 tager 100 kr pr MB i nogle
lande (10 kr i andre, og endda gratis i enkelte lande), og 3 er blandt de
billigste på dét punkt, ihvertfald i danmark, så jeg tror ikke man skal
regne med at slippe for under 100 kr/MB i udlandet medmindre man har 3.

Selv har jeg telmore og ville ønske de dumpede prisen gevaldigt på data! :)

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 13:18

"Torben" <torben@tretorb.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> tips om hvilken mobil jeg skal vælge.
> Det er mest til når jeg er i udlandet.
> Herhjemme klarer jeg den med computeren.

Hvis du kan leve med en lidt stor mobil, ja så er Nokia E61i et godt bud.
Bruger den selv til mails, og kan virkelig godt lide qwerty-tastaturet.
Den har wifi.

Mvh

Thomas

Fra : Torben

Dato : 06-11-07 16:12

On Tue, 6 Nov 2007 13:17:50 +0100, "T.R." <thr AT mail-online DOT dk>
wrote:

> Hvis du kan leve med en lidt stor mobil, ja så er Nokia E61i et godt bud.
> Bruger den selv til mails, og kan virkelig godt lide qwerty-tastaturet.
> Den har wifi.

Alt om DATA siger… »En middelgod pda og en klodset telefon. Vi
manglede virkelig en trykfølsom skærm og et tastatur, der var lettere
at bruge.«

http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=24&pid=51

Hvad mener du om det ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-07 15:10

> Alt om DATA siger. »En middelgod pda og en klodset telefon. Vi
> manglede virkelig en trykfølsom skærm og et tastatur, der var lettere
> [...]

Tja, der er jeg uenig med dem. Tager vi tastaturet først, så _er_ æøå
faktisk tilstede med egne taster.
Desuden har jeg selv 10 tommelfingre, og jeg holder en ganske god hastighed
når jeg skriver.
Tallene, @ og andre specialtegn og deslige nåes via en funktionstast, såre
simpelt efter min mening.
Jeg har samtidig en N70, og når jeg skal skrive på den, så går det utrolig
langsom, selvom jeg bruger T9, som
jo så godt nok ikke findes på E61i'en.

Trykfølsom skærm....tja, jeg savner den bestemt ikke. Ok, kan da godt være
det var hurtigere, men
problemet er jo ikke større end at man opretter en ny mappe i menu'en, og
deri putter genveje til
alle de programmer man bruger oftest, så går det skam også rimelig hurtig.

De kan dog have en pointe med den trykfølsommeskærm når det kommer til
webbrowsing.
Men igen, man vænner sig jo alligevel hurtigt til det andet :)
I hvert fald har jeg ikke oplevet det som et problem når jeg surfer.
Men igen, kommer jo fra en N70 ;)

Mvh

Thomas

Fra : Torben

Dato : 06-11-07 16:24

wrote:

> Hvis du kan leve med en lidt stor mobil, ja så er Nokia E61i et godt bud.
> Bruger den selv til mails, og kan virkelig godt lide qwerty-tastaturet.
> Den har wifi.

Denne er vist ikke så dårlig:
http://www.mobiludsalg.dk/pi/HTC_S730_Volans_DK_u_abonnement_7883_.aspx

Jeg kender en der har den større model:
http://www.mobilityshop.dk/shop/default.asp?setlng=27&productid=htc0927017

Og den er han godt tilfeds med, men den koster jo!

Nogen der har pro&contra på dem?

Fra : John

Dato : 07-11-07 14:18

Torben skrev:
> [...]
> tips om hvilken mobil jeg skal vælge.
> Det er mest til når jeg er i udlandet.
> Herhjemme klarer jeg den med computeren.

Nokia E65
- hvis WLAN er et krav/ønske.

Mvh

John

Fra : Torben

Dato : 07-11-07 15:58

On Wed, 07 Nov 2007 14:17:37 +0100, John <jk7410@gmail.com> wrote:

> Nokia E65
> - hvis WLAN er et krav/ønske.

Ja, jeg hopper over det der dyre 3g.
Det må snart være history.

Fra : Torben

Dato : 07-11-07 16:03

On Wed, 07 Nov 2007 15:57:59 +0100, Torben <torben@tretorb.nu> wrote:

> Ja, jeg hopper over det der dyre 3g.

Jeg er iøvrigt også træt af små umulige taster og dårlige farvedisplay
hvor jeg ikke kan se noget som helst i solskin.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-11-07 08:52

> Ja, jeg hopper over det der dyre 3g.

Det er ikke dyrere end almindeligt GSM data?

> Det må snart være history.

Noge du vil uddybe? Jeg tror det er fremtiden! (Hvis ikke der kommer noget
andet smart og afløser)

Brian