3G eller alm. forbindelse...
Fra : JAS

Dato : 28-10-07 10:54

Hejsa

Har en SE K810 som jo har 3G, men har jeg noget at bruge det til og kan i
forklare mig forskellen på hvis jeg slår det til eller ej...

Jan

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 28-10-07 11:12

3G kan du ikke bruge til noget, med mindre du vil betale for det - ligesom
et alm. abb. hos en udbyder.

Så jeg ved ikke om du har noget at bruge det til med mindre du vil have
videotelefoni (du kan se på telefonen, hvem der ringer med et levende
billede).

Jeg har også 3G på min Nokia N73, men jeg bruger det heller ikke til noget.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-10-07 14:11

Anders (6400 Sønderborg) wrote:
> [...]
> billede).
>
> Jeg har også 3G på min Nokia N73, men jeg bruger det heller ikke til noget.

Sikke en omgang sludder.

Som BG også skriver, har du chance for bedre netværksdækning, da
telefonen kan operere på flere netværk.

Desuden vil alle dataoverførsler ske langt hurtigere, 384 kbps med 3G
(WDCMA) i stedet for 40 kbps som er GPRS-hastigheden. Det kan skam
mærkes hvis man bruger telefonen til at gå på internettet

3G og videotelefoni er ikke samme sang, den øgede hastighed på 3G
telefoner giver blot mulighed for video...

I øvrigt, øv dig på at besvare indlæg UNDER den oprindelige tekst.

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 28-10-07 15:12

LOL

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-10-07 16:27

> LOL

Hvad griner du af? Esben har jo ret i alt han siger.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Jean

Dato : 28-10-07 16:40

Jeppe Vestergaard skrev:
> Hvad griner du af? Esben har jo ret i alt han siger.

Anders er bare så ufatteligt dum, det er sørgeligt.
Hold øje med hans svar. Folk spørger i vest, og Anders svarer i vest.

Han nyder at blive irettesat... og du får ham ikke til at følge
retningslinerne for usenet.

Mvh Jean.

Fra : John

Dato : 28-10-07 21:52

Jean skrev:

> Anders er bare så ufatteligt dum, det er sørgeligt.

Ja.

> Hold øje med hans svar.

Det var da et dårligt råd :)

> Folk spørger i vest, og Anders svarer i vest.

Gid det var så vel.

Mvh

John

Fra : Jean

Dato : 28-10-07 22:20

John skrev:

> Det var da et dårligt råd :)

Ja, okay... men det var ment som om man så havde lidt at grine af...

> Gid det var så vel.

Woooppsss... der skulle selvfølgelig står henholdvis vest og øst...

Mvh Jean.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 29-10-07 08:11

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> LOL

Det jeg siger, evnesvag!

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 29-10-07 08:11

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i meddelelsen

> I øvrigt, øv dig på at besvare indlæg UNDER den oprindelige tekst.

Det kan han ikke finde ud af, han er evnesvag!
Han har fået besked så mange gange om det, men lige som hans tekniske viden
om telefoner, så er det altså heller ikke noget han kan finde ud af.

Carsten

Fra : BG

Dato : 28-10-07 12:27

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i meddelandet
> Hejsa
>
> Har en SE K810 som jo har 3G, men har jeg noget at bruge det til og kan i
> forklare mig forskellen på hvis jeg slår det til eller ej...

Selvfölgelig kan du bruge 3G på samme måde som GSM! Du har ju då ydeliger et
nett at bruge. Det er ju bedre med 3G _OG_ GSM enn bare GSM!

Börje, fra Sverige (undskylg sprogfejle)

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-10-07 04:05

"BG" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> ydeliger et nett at bruge. Det er ju bedre med 3G _OG_ GSM enn bare
> GSM!
> Börje, fra Sverige (undskylg sprogfejle)

Er det kun mig som oplever stort bøvl med at telefonen ikke skifter ret godt
mellem 3G og GSM ? Jeg overvejer at holde mig til GSM, da jeg synes de to
netværk har store problemer ved at samarbejde.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : John

Dato : 29-10-07 09:26

Kim Larsen skrev:

> Er det kun mig som oplever stort bøvl med at telefonen ikke skifter ret
> godt mellem 3G og GSM ? Jeg overvejer at holde mig til GSM, da jeg
> synes de to netværk har store problemer ved at samarbejde.

Nope. Det var en af grundene til at jeg skiftede væk fra TDC, da jeg
boede lige på grænsen hvor der var 3G-dækning. Skift mellem GSM og 3G
virkede alt andet end optimalt.

Mvh

John

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 28-10-07 14:12

> Har en SE K810 som jo har 3G, men har jeg noget at bruge det til og kan i
> forklare mig forskellen på hvis jeg slår det til eller ej...

3G giver dig mulighed for at foretage opkald som videosamtaler - forudsat
modtageren også har slået 3G til og er i et område hvor der er 3G-dækning.

Derudover kan du opnå en hurtigere forbindelseshastighed hvis du bruger
internet/WAP via. mobilen med 3G, hvilket giver dig mulighed for f.eks. at
streame nyhedsklip el. lign.

Hvis du kun bruger mobilen til almindelige opkald/SMS har du ikke det store
at bruge 3G til, det er usandsynligt der skulle være 3G dækning på steder
hvor der ikke i forvejen er GSM-dækning - eneste tidspunkt du her kan få
glæde af at have det slået til er i situationer med høj belastning på
ettet - f.eks. nytårsaften - hvor du måske kan være heldig at der er ledig
kapacitet på en 3G-celle selvom der er optaget på GSM-nettet.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-07 17:13

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in

> Har en SE K810 som jo har 3G, men har jeg noget at bruge det til og
> kan i forklare mig forskellen på hvis jeg slår det til eller ej...

Jeg har haft en K610 det sidste års tid, den har 3G. Jeg kunne ikke bruge
det til noget som helst. Det var nok mest fordi dækningen her hvor jeg bor
er/var meget dårlig. Desuden er der noget med markant dårligere batteritid
hvis man laver opkald via 3G nettet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-10-07 22:05

On 28 Okt., 14:12, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:

> [...]
> ettet - f.eks. nytårsaften - hvor du måske kan være heldig at der er ledig
> kapacitet på en 3G-celle selvom der er optaget på GSM-nettet.

jeg synes nettop også de alm. funktioner som samtale, har langt bedre
samtalekvalitet...
Jeg er skiftet til Telia-net på en 2g telefon, og det har jeg næsten
fortrudt 100%
Her hvor jeg bor selvom der er "go" netværksdækning at have "nettet
optaget" hele 3-4 gange på en aften... samt at samtalekvaliteten er
meget dårlig, som små hakken af lyden. har allerede haft flere
problemer hvor man er blevet misforstået i telefonen, samt jeg har
misforstået. Som noget enkelt som forskellen mellem D og G er svær at
høre forskel på i 2G telefonen. 3g samtale med HI3g var akurart så
behagelig som en fastnettelefon.

Fra : Hauge

Dato : 29-10-07 06:26

Bjarke Hansen wrote:
> jeg synes nettop også de alm. funktioner som samtale, har langt bedre
> samtalekvalitet...

Jeg kan nu ikke høre forskel på min N95'er, om jeg er på 3G-nettet eller på
GSM, så det må vist være din "nye" ikke-3G-mobil der er noget skrammel.

/Hauge