Er det ikke griskt?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-10-07 12:21

Fra http://telia.dk/privat/kundeservice/mobil/kontakt/:
»Når du befinder dig i udlandet, er nummeret til Telias kundeservice
0045 26 26 26 26. Du betaler udlandstakst for at ringe til
kundeservice fra udlandet«

Ja, ikke nok med at man skal betale udlandstakst for at ringe til
Telias kundeservice i Danmark, men man bliver bon'et for et opkald til
Danmark (mobil) fordi 26262626 er et dansk mobilnummer. Hvorfor kan
Telia ikke nøjes med at have et fastnetnummer til kundeservice til
brug for opkald fra udlandet?

Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-10-07 22:15

Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote in

> [...]
> Danmark (mobil) fordi 26262626 er et dansk mobilnummer. Hvorfor kan
> Telia ikke nøjes med at have et fastnetnummer til kundeservice til

Det ka godt være jeg bare er træt, men hva er det du snakker om?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-10-07 06:57

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i

> Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote in

> Det ka godt være jeg bare er træt, men hva er det du snakker om?

Hvis du ikke forstår problematikken ud fra mit indlæg, tror jeg ikke at jeg
kan forklare dig det.

-cb

Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-10-07 11:18

> Det ka godt være jeg bare er træt, men hva er det du snakker om?

Jeg er heller ikke helt sikker på det, men på Telias hjemmeside står der
bl.a.:

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål her på hjemmesiden?

Så ring gratis til kundeservice 80 40 40 40
Man-fredag kl. 8:00 - 22:00. Lør-søndag kl. 8:00 - 18:00

Ring til kundeservice fra udlandet

Når du befinder dig i udlandet, er nummeret til Telias kundeservice 0045 26
26 26 26.
Du betaler udlandstakst for at ringe til kundeservice fra udlandet.

Nogen der blev klogere på det?
Jeg ved ikke... Kan man ikke ringe til et 80-nummer fra udlandet?

Det er da klart at man skal betale udlandstakst FRA det land man nu befinder
sig i for at ringe hjem til Danmark. Sådan er det jo med alle danske numre.
Hvis du befinder dig i Tyskland, så er Danmark jo udland...

Hilsen Jakob

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-10-07 12:40

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i

> [...]

> befinder sig i for at ringe hjem til Danmark. Sådan er det jo med
> alle danske numre. Hvis du befinder dig i Tyskland, så er Danmark jo

Ja, men hvorfor kan man ikke nøjes med at betale for opkald til Danmark
(fastnet). Hvorfor skal Telia udnytte situationen og lade de opringende
kunder i udlandet betale for en samtale til Danmark (mobil) ved at lade det
være et mobilnummer man skal ringe til i Danmark?

-cb

Fra : John

Dato : 26-10-07 15:51

Claus E Beyer skrev:

> [...]
> kunder i udlandet betale for en samtale til Danmark (mobil) ved at lade det
> være et mobilnummer man skal ringe til i Danmark?

Hvad svarede Telia da du spurgte dem?

Mvh

John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-10-07 12:10

On Oct 26, 7:57 am, "Claus E Beyer" <ceb.n...@gmail.com> wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> skrev inews:Xns99D4ECA1DDBnews..hs235.dk@130.225.247.90...

> Hvis du ikke forstår problematikken ud fra mit indlæg, tror jeg ikke at jeg
> kan forklare dig det.

Jeg har forstået at man selv skal betale når man ringer til Telia fra
udlandet. Årsagen er den simple at Telia ikke gider betale
udlandstaksten for folk der ringer til deres 80 nummer. Svjh har
Cybercity haft en lign. ide at man ikke kunne ringe gratis til deres
support fra en mobiltelefon uanset hvor man befandt sig.

Så langt så godt.

Hvad er problemet i at det er et mobilnummer man skal ringe til?

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-10-07 12:42

> Hvad er problemet i at det er et mobilnummer man skal ringe til?

Fordi det normalt er væsentligt dyrere at ringe fra udlandet til Danmark
(fastnet) end det er til Danmark (mobilnet).

-cb

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 26-10-07 14:55

Claus E Beyer wrote:

> [...]
> Danmark (mobil) fordi 26262626 er et dansk mobilnummer. Hvorfor kan
> Telia ikke nøjes med at have et fastnetnummer til kundeservice til

Sandsynligvis fordi det hos Telia koster det samme at ringe til mobil- og
fastnetnumre. Tag et kig her:

http://telia.dk/privat/produkter/mobil/abonnement/

og dyk lidt ned i de forskellige abonnementer.

Ebbe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-07 00:52

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in

> Sandsynligvis fordi det hos Telia koster det samme at ringe til mobil-
> og fastnetnumre.

Det er iøvrigt et nummer de har arvet fra Orange - de brugte nummeret på
samme måde.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-10-07 08:47

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i

> Sandsynligvis fordi det hos Telia koster det samme at ringe til
> mobil- og fastnetnumre. Tag et kig her:

> http://telia.dk/privat/produkter/mobil/abonnement/

Ja, men det er jo kun lokalt her i Danmark, og her kan man jo blot bruge
80-nummeret, som er gratis for alle danske telefoner i Danmark. Men ved
opkald fra udlandet koster det forskelligt om man ringer til et dansk
fastnet- eller et mobilnummer.

-cb