Falsk drægtighed
Fra : lh

Dato : 13-11-07 13:50

Min lille hund er blevet falsk drægtig efter sin første løbetid.

Hvor længe skal man forvente hun ikke er sig selv? Hun piber, putter med sit
legetøj og kattene hvis hun kan komme til det....!
Men hun virker også meget frustreret og er slet ikke den lille glade aktive
hund jeg har kendt indtil i weekenden her..

lh

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-11-07 14:22

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hun virker også meget frustreret og er slet ikke den lille glade
> aktive hund jeg har kendt indtil i weekenden her..

hej lh
alle mine tidligere 4 lab.tæver led af falsk drægtighed og blev af denne
grund alle neutraliserede. Det kom så vidt, at de fik mælk, der formeligt
dryppede fra patterne, og alle virkede frustrerede, og slet ikke som de
plejede.
Jeg er ikke klar over, hvor længe tilstanden varer ved, hvis man ikke griber
ind, men jeg kunne forestille mig ca. 5-6 uger efter "fødslen", hvis de
altså var blevet parret i den pågældende løbetid.
Måske andre i gruppen ved mere om dette.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : lh

Dato : 13-11-07 14:48

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis de altså var blevet parret i den pågældende løbetid.
> Måske andre i gruppen ved mere om dette.

Min skal også steriliseres, men midt mellem to løbetider og derfor først i
december. Nu kom så den falske drægtighed som jeg havde håbet at undgå. Har
prøvet det før med andre tæver, og det var en plage og derfor skal hende her
også neutraliseres. Hun har lidt mælk, men ikke så voldsomt - endnu. Men det
er helt trist at hun mentalt forandre sig så meget. Det er mange år siden
mine andre hunde kom i falsk drægtighed og jeg kan derfor ikke huske længden
af det. Håber hormonerne falder på plads igen inden hun skal steriliseres.

lh

Fra : MaG

Dato : 13-11-07 15:55

Hejsa!

Det bedste du kan gøre er at tage pive dyrene fra hende, så går det over
hurtigere. Ellers så varer tilstanden i ca 4-5 uger det har det ihvertfald
gjort med vores lab tæve, hun fik akut fjernet livmoderen pga. betændelse så
var lidt spændt på hvordan hendes "humør" ville være, men heldigvis har der
intet været.

Hilsen
Maria

Fra : Anette

Dato : 13-11-07 19:35

lh wrote:
> Min lille hund er blevet falsk drægtig efter sin første løbetid.
> Hvor længe skal man forvente hun ikke er sig selv?

For vores Philana er falsk drægtighed ikke så slemt - kun for os andre
Hun vil partout bestemme ALT og giver utilfreds sin mening til kende hele
tiden både over alt hvad de andre hunde gør eller ikke gør, og os to benede
*SUK* Heldigvis varer det sjældent mere end 7-10 dage.
Før Dagmar blev steriliseret i maj i år, blev hun stille, indadvendt og
trist i falsk drægtighedsperioden - og det tog 3-4 uger før hun var rigtig
glad igen.
Så mon ikke det er individuelt fra tæve til tæve?

/ Anette
www.philana.dk