aendre numerisk tastatur?
Fra : walther

Dato : 12-07-01 18:24

Hej,

Hvordan får jeg "," til at skrive "." i stedet på det numeriske
tastatur?

[OS 9.1 US]

tak for hjælpen,
walther

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 12-07-01 18:36

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Hvordan får jeg "," til at skrive "." i stedet på det numeriske
> [...]

Lav en kopi af det danske tastatursæt som du finder i System kufferten
og tilpas med ResEdit, det er forholdsvist enkelt.
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Simon T

Dato : 12-07-01 21:06

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Lav en kopi af det danske tastatursæt som du finder i System kufferten
> og tilpas med ResEdit, det er forholdsvist enkelt.

Det er nok en _smule_ lettere at ændre det i "numbers" kontrolpanelet.
Der er en mulighed for at ændre hvad der skal bruges som
decimaladskillelse...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : walther

Dato : 13-07-01 14:41

In article <1ewgd6p.n38xp71l2epq8N%mac@REMOVErhk.dk>, Simon T
<mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> Det er nok en _smule_ lettere at ændre det i "numbers" kontrolpanelet.
> Der er en mulighed for at ændre hvad der skal bruges som
> decimaladskillelse...

Tak for svarene,

Jeg prøvede også at ændre decimaladskillelsen i går, men da virkede det
ikke. Nu gør det? Kræver det en genstart?

Godt tip med ResEdit, det har jeg brug for til andre knapper!

tak,
walther

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 13-07-01 14:50

> [...]

> Det er nok en _smule_ lettere at ændre det i "numbers" kontrolpanelet.
> Der er en mulighed for at ændre hvad der skal bruges som

javel! Men med min metode kan du have de to tastatursæt at vælge imellem
i menulinien, det er enklere hvis man ofte har brug for at skifte.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-07-01 02:46

Hej Walther & Jesper

Det er da endnu lettere at gå ind i kontrolpanelet 'Tal' / 'Numbers' og i
'Deciaml' vælge "." i stedet for ",". Husk så også at ændre
'Tusindseperator' / 'Thousands seperator, så der ikke kommer nogle sjove
tal ud i fx. en database eller regneark -).

- Og ved at bruge kontrolpanelet, kan man jo hurtigt ændre det tilbage
igen.......

Jesper Ørsted wrote:

> Lav en kopi af det danske tastatursæt som du finder i System kufferten
> og tilpas med ResEdit, det er forholdsvist enkelt.

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Simon T

Dato : 13-07-01 10:03

> [...]
> tal ud i fx. en database eller regneark -).
>
> - Og ved at bruge kontrolpanelet, kan man jo hurtigt ændre det tilbage

Jeg får nogen gange en opfattelse af at der er forsinkelse på nogen
news-servere i forhold til andre. Er der nogen der ved hvad man skal
bruge for at få den mest "up-to-date" udgave?
Jeg har nemlig også et par gange været ved (eller har nået at svare
på noget hvorefter der viste sig at være et svar der ikke lige var nået
med i første omgang.
Jeg bruger darenet.dk, som jeg synes er bedre end teledanmarks. Men er
der bedre alternativer?

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-07-01 12:19

> [...]

> med i første omgang.
> Jeg bruger darenet.dk, som jeg synes er bedre end teledanmarks. Men er

Jeg bruger (oftest) TDC - og jeg bemærkede netop her til morgen noget
tilsvarende:

På dagens anden afhentning (ca. 1 t efter første) af news fra en bestemt
ng, fik jeg en artikel, der i h.t. MacSOUP var 9 t gammel??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-07-01 00:17

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> På dagens anden afhentning (ca. 1 t efter første) af news fra en bestemt
> ng, fik jeg en artikel, der i h.t. MacSOUP var 9 t gammel??

det behøver ikke at have relation til din server.

Jeg havde for et par måneder siden en lokal newsserver kørende, hvis jeg
postede til den 6 timer før jeg lod serveren synkronisere med en server
på internettet, ville indlægene også optræde som 6 timer gamle når de
nåede ud på internettet.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 14-07-01 12:16

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:
> [...]
> postede til den 6 timer før jeg lod serveren synkronisere med en server
> på internettet, ville indlægene også optræde som 6 timer gamle når de

Nå, ja - det kan jeg godt (ind)se!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-07-01 00:17

Simon T <mac@REMOVErhk.dk> wrote:

> Jeg bruger darenet.dk, som jeg synes er bedre end teledanmarks. Men er
> der bedre alternativer?

danmarks bedste newsserver: Get2net (Uni-C)

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-07-01 22:33

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> danmarks bedste newsserver: Get2net (Uni-C)

Kan den bruges af alle?

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-07-01 00:20

Nicolai Brandt <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Kan den bruges af alle?

nej kun af get2net og uni-c kunder

- jeg har iøvrigt ofte været irriteret at alle de danske ISP'eres
newsservere kræver, at man ringer op via dem for at kunne logge på
newsserveren. På den anden side af atlaneten er det almindeligt at man
istedet skal logge på serveren.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-07-01 01:20

> [...]

> newsservere kræver, at man ringer op via dem for at kunne logge på
> newsserveren. På den anden side af atlaneten er det almindeligt at man

Heh, så ville vi alle bruge get2net, jeg ville i hvert fald oprette
mange "gratis" abonnemeter hos diverse udbydere og leache vildt på deres
newsservere. Jeg synes det er endog meget klogt at de kræver at logon
kommer fra en af deres egne kunder.

Mojn, Thomas

--
What's the first thing they teach you at driver education?
Put your hands at ten and two o'clock on the steering wheel.