Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dubletter af billeder på harddisk
Fra : Karoline & Flemming

Dato : 07-11-07 14:56

Hej gruppe

Jeg er begyndt at få et pladsproblem.
Mange af de billeder jeg har liggende på harddisken får "pludseligt" en ny
endelse i filnavnet xx_01.xxx, xx_02.xxx, xx_03.xxx o.s.v.
Billedet er det samme og fylder det samme. Det er formodentligt et
softwareproblem, (jeg bruger: Picasa 2, Adope Photoshop Elements 3,
IrfanView, Olympus Master 2, m.fl.), men hvilket program laver denne form
for "backup"?
Jeg kan ikke gennemskue, hvad der sker.

Med venlig hilsen

Flemming
En glad Olympus E-400 bruger

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-11-07 18:54

"Karoline & Flemming" <fjakobsen@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> softwareproblem, (jeg bruger: Picasa 2, Adope Photoshop Elements 3,
> IrfanView, Olympus Master 2, m.fl.), men hvilket program laver denne form

Ryd op i mapperne, så der kun er få filer. Lav så et testbillede og åben eet
program ad gangen. Så kan du se, hvilket program, der laver filerne. Hvad
med tidsstemplerne, de må da også kunne sige noget, så svært kan det vel
heller ikke være?

Claus

Fra : Karoline & Flemming

Dato : 10-11-07 13:05

Hej

Jeg har fundet "problemet" en typisk fejl 45.
Det er Olympus Master 2 der laver flere filer af samme billede.
Når man downloader billeder og ikke sletter dem fra kameraet, derefter tager
nye billeder og downloader dem, så kommer de"gamle" billeder med en gang til
med ny endelse.

Med venlig hilsen og tak for svarene

Flemming

Fra : Ole Christiansen

Dato : 08-11-07 09:16

"Karoline & Flemming" <fjakobsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> softwareproblem, (jeg bruger: Picasa 2, Adope Photoshop Elements 3,
> IrfanView, Olympus Master 2, m.fl.), men hvilket program laver denne form

Du bruger vel Olympus programmet til indlæsning. De billeder bør du tage
backup af på en extern disk. Koster ikke noget i dag. Har du så mange, at du
kan brænde
dvd'er af dem, bør du også gøre det. Som ekstra kopi.
Derefter kan du begynde at rydde op.

--
Ole

Fra : Simsalabim

Dato : 13-11-07 14:09

Du kan også installere et program der finder dubletter af billederne. Finder
også dubletter hvis de hedder noget forskelligt
http://www.zdnet.de/downloads/prg/f/x/de0DFX_img-wc.html