Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp søges til billedoverførsel
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-10-07 18:51

Jeg har installeret Canon Digital Camera Solution Disk, men kan ikke få
overførslen af billeder fra Ixus 960 til computer til at virke.

Når forbindelseskablet er forbundet mellem de to enheder, så låser
kameraets billedviser sig fast, således at jeg ikke kan blade frem og
tilbage mellem optagelserne - og heller ikke bruge hverken Menu-,
FuncSet- eller Print-knapperne. Ej heller kan jeg få forbindelse til
endsige åbne CameraWindow.

Hvad kan der være galt?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-10-07 18:43

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev
> Når forbindelseskablet er forbundet mellem de to enheder, så låser
> kameraets billedviser sig fast,

Hvis kameraet forbinder som et mass storage device, kan det være
en konflikt mellem drevbogstaver. Især XP har svært ved at tildele
de korrekte drevbogstaver. Men Canon bruger vist PTP, og så
er den mest sandsynlige årsag at din firewall blokerer for kommunikationen.
Alternativt skal du checke Canons hjemmeside for en opdateret
driver.

Peter Schrøder

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-10-07 21:58

Peter Schrøder skrev:

> "Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev
>
> Hvis kameraet forbinder som et mass storage device, kan det være
> en konflikt mellem drevbogstaver.

Tak for velment svar. Desværre aner jeg intet om hvad en mass storage
device er eller gør eller kan. Og det skuffer mig en del, hvis man er
nødt til at vide sådan noget for at kunne overføre sine digitale
optagelser, når man ellers har installeret møget som beskrevet i
vejledningen.

> [...]
> kommunikationen.
> Alternativt skal du checke Canons hjemmeside for en opdateret

Har forsøgt, men fandt ingen. Prøvede at kontakte Canons Support, men
forudser en vis ventetid på et for mig forståeligt svar - på dansk. Har
jeg kastet 3000 kroner ud ad vinduet?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-10-07 22:35

On Mon, 29 Oct 2007 21:57:53 +0100, Jørgen Grandt wrote:

> Prøvede at kontakte Canons Support, men
> forudser en vis ventetid på et for mig forståeligt svar - på dansk. Har
> jeg kastet 3000 kroner ud ad vinduet?

Svært at sige. Men antagelig ku' du løse problemet nemt med en kortlæser.
Sådan en koster 100-160 kr. er er efter min mening bekvemmere end
overførsel fra kamera.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-10-07 22:46

Peter Loumann skrev bl.a.:

> Men antagelig ku' du løse problemet nemt med en kortlæser.
> Sådan en koster 100-160 kr. er er efter min mening bekvemmere end
> overførsel fra kamera.

Det har du selvfølgelig ret i, og det har jeg da af og til gjort med
mine forrige kameraer. Men jeg synes det er en lidt irriterende
nødløsning at skulle pille kortet ind og ud hver gang; jeg tager vel i
snit 10-15 billeder hver eneste dag.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : ksk

Dato : 29-10-07 23:21

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> mine forrige kameraer. Men jeg synes det er en lidt irriterende
> nødløsning at skulle pille kortet ind og ud hver gang; jeg tager vel i

i øvrigt nyde jeg ofter dine amager billedere

KsK

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-10-07 23:29

"ksk" skrev bl.a.:

> i øvrigt nyde jeg ofter dine amager billedere

Det glæder mig at høre.

--
Mvh.: Jørgen
www.grandts.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-10-07 23:42

On Mon, 29 Oct 2007 22:45:51 +0100, Jørgen Grandt wrote:

> Det har du selvfølgelig ret i, og det har jeg da af og til gjort med
> mine forrige kameraer. Men jeg synes det er en lidt irriterende
> nødløsning at skulle pille kortet ind og ud hver gang;

Sjovt - jeg har det lige omvendt. Jeg finder det hurtigt og nemt frem for
at tænde kameraet (og tjekke batteri). Ikke noget med at installe drivere
og evt. særlige programmer. Samme procedure med mit DSL, mit rejsekamera og
fruens lommekamera. Men smag og behag og vane er svære at diskutere.

> jeg tager vel i snit 10-15 billeder hver eneste dag.

Jeg vist ca. det samme

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 30-10-07 00:48

> [...]
> nødt til at vide sådan noget for at kunne overføre sine digitale
> optagelser, når man ellers har installeret møget som beskrevet i

Devices of mass storage... Vi er nødt til at erklære krig! Hehe ;)

Nej men et USB mass storage device er ganske simpelt et USB drev! - Altså
ligesom en USB pind, nogle kameraer dukker op som et ekstra drev på din
computer, det gør Canons dog ikke.

Brian

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-10-07 12:12

Brian Lund skrev bl.a.:

> et USB mass storage device er ganske simpelt et USB drev! - Altså
> ligesom en USB pind,

Nå ja, det er jo logik! Altså for folk der véd den slags ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt