Foto
IBM760 5420
Teil 3020
UDMA-support til Compact Flash?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-10-07 19:18

JEg opdagede en lille detalje her i dag omkring Nikon D300 og D3'eren. Den
har fået UDMA support til flash-kortene og iflg.
http://www.bythom.com/currentdslr.htm
Kan de nu skrive med 35 MB/sec. Næsten 4 gange hurtigere end rekordholderen
D2X på 9,6 MB/sec.

Nuvel, træerne vokser garanteret ikke ind i himlen, og kort-fremstillerne
skal garanteret først implementere UDMA på deres kort, før vi ser meget
højere overførselshastigheder end i dag.
Eller hur?

Jeg har forresten ikke kunnet finde noget som helst omkring overførsel til
kort på 1D Mk III eller 1Ds Mk III
Har de fået UDMAsupport eller?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-10-07 19:27

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Kan de nu skrive med 35 MB/sec. Næsten 4 gange hurtigere end
> rekordholderen D2X på 9,6 MB/sec.

Ja - det er super.

> [...]
> skal garanteret først implementere UDMA på deres kort, før vi ser meget
> højere overførselshastigheder end i dag.

Nej da - det har eksisteret i et stykke tid.
F.eks. Sandisk Extreme IV (og Ducati Line) og Lexar UDMA 300x.

> Jeg har forresten ikke kunnet finde noget som helst omkring overførsel til
> kort på 1D Mk III eller 1Ds Mk III
> Har de fået UDMAsupport eller?

Ja 1Ds mkIII har, og mon ikke 1D mkII får snart med en firmware opdatering.
Sådan gik det ivhertfald med 1D mkII, hvor opstartstiden og
skrivehastigheden på CF kortet (ikke SD kortet) var dårligere end 1Ds mkII i
starten. Det blev rettet med firmware.

Man kan sagtens mærke at filerne på 1Ds mkII er større end på 1D mkII, så
skrivningen er generende langsom - UDMA er nyttigt i virkeligheden.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-10-07 20:16

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Eller hur?
>
> Jeg har forresten ikke kunnet finde noget som helst omkring overførsel til

Kig f.x. på Transcend. De har et x266 kort til rimelige penge, som
understøtter det...

-og jeg har et par stykker af dem

Bo //