jeg hader dyrplagere
Fra : solvej

Dato : 04-11-07 16:50

Hej

Mine venner - som nu er fjender har sat deres to katte af tæt ved min
søns børnehave. Jeg vidste godt de havde gjort det. Jeg var på besøg hos
dem den dag det skete, og så hvordan to katte blev pakket sammen og kørt
væk. Grunden var vist, at kattene larmede om natten og havde tisset i
sengen, og at de havde smadret en bryllupsgave. Men min egentlige
forståelse af det skete var først i fredags, hvor jeg så den ene kat, da
jeg skulle hente min søn.

Jeg ringede til dem for at høre, om de egentligt vidste hvad de havde
gjort, og der var ikke den store respons. Jeg har i weekenden drønet
rundt for at finde de katte men uden held. Men til gengæld med det
resultat at katteejerne er blevet meget vrede på mig, fordi de mener, at
jeg blander mig for meget. Jeg har selvfølgelig skyldfølelse og dårlig
samvittighed, da jeg ved, hvad de har gjort - også selvom det ikke er
hverken min beslutning eller mine katte.

De prøver at dulme deres egen samvittighed ved at overføre skyld til mig.

I forbindelse med min skilsmisse fik de samme mennesker også min dejlige
hund, da jeg ikke må have den. Men den krævede opmærksomhed, derfor kom
de også af med den efter bare 6 måneder.

Jeg hader dem bare. Kan man melde dem?

Med venlig hilsen
solvej
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 05-11-07 00:09

Hej Solvej

Det er forbudt at sætte dyr ud i naturen (dyr som ikke hører hjemme i
naturen) ring til din politistation og få en snak med dem, jeg håber at du
anmelder dem, men du må jo nok forberede dig på ballade fra de mennesker du
omtaler..

Men aller vigtigst skal du finde de to katte...det er helt uhørligt at de er
blevet dumpet..det er meget hårdt for dem her i kulden,og de kan ikke finde
mad selv....

Hvor i landet bor du ? når du har fanget dem ind igen ringer du til Inges
kattehjem, Kattens værn eller Dyrenes beskyttelse og fortæller dem om
situationen.

Skriv igen jeg vil gerne hjælpe dig...

Hilsen Majbritt

Fra : solvej

Dato : 05-11-07 05:32

>Hej Majbritt

>Jeg bor i nordjylland, og kattene er sat af lidt udenfor byen i nærheden af
>en "bondegårdsbørnehave". Jeg hørte lige i går aftes, at de folk nu vil
henvende >sig til børnehaven i håb om, at kattene er der. Men jeg ved de
ikke er i >børnehaven. Jeg har ledt og ledt i hele området, og prøvet at få
de mennesker til >at lette bagdelen. Men det kunne jo være nemt for dem,
hvis de bare lige kunne >hente kattene hjem. Nu får vi lige se, hvad der
sker i dag. Tak for dit svar.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 09:13

> Jeg hader dem bare. Kan man melde dem?
>
> Med venlig hilsen
> solvej
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Der bliver jo ikke gjort noget ved sådanne tyranner. Det eneste, der kan
have nogen - om end minimal - effekt er at ydmyge dem offentligt, så alle i
deres lokalsamfund ved at de er nogle svinske dyremishandlere.

Fra : solvej

Dato : 05-11-07 16:59

Ja Hans Christian Vang.

Jeg tror du har ret, og det er jeg så i gang med. I stor stil. Og hvis
jeg bliver bekendt med, at de får så meget som en vandrende pind eller
en guldfisk, så ved jeg ikke hvad jeg gør. Måske jeg skulle fortælle
mine børn hvad dyreplagerne har gjort, så det kan rygtes i
skole/børnehave.

Tak for dit svar
Venlig hilsen Solvej

Fra : lh

Dato : 05-11-07 17:55

"solvej" <randissKATTE@BAKKEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en guldfisk, så ved jeg ikke hvad jeg gør. Måske jeg skulle fortælle
> mine børn hvad dyreplagerne har gjort, så det kan rygtes i

Kan godt forstå du er vred og du kan gøre en hel del også at fortælle dine
børn hvad der er rigtig og forkert i det at holde dyr.
Men ellers syntes jeg du skal holde børnene uden for det. udover at det er
noget forbandet svineri det de har gjort, så lyder det nu også som en masse
personligt "had" - og det syntes jeg ikke du skal blande børnene ind i.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-07 20:23

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det er noget forbandet svineri det de har gjort, så lyder det
> nu også som en masse personligt "had" - og det syntes jeg ikke du

Hej Solvej.

Jeg kan godt forstå du er harm.

Jeg kan også komme op i det røde felt, når jeg hører om sådanne
personer. Jeg synes da også, at du skal fortælle det til andre, så
det måske kan give dyrplagerne en lærestreg, men jeg vil give lh
fuldstændig ret i, at du bør holde dine børn udenfor. De tænker i
andre baner end de voksne, og jeg er da ikke sikker på, at det vil
gavne dem at vide - tværtimod. Det bedste du kan gøre er som lh
skriver, at du kan sætte dig og forklare børnene hvor vigtigt det
er, at er man er god ved alle dyr.

Mange børn er ikke i stand til at se på "onde" mennesker fra den
samme synsvinkel som en voksen, så du skal bare gøre som jeg, da
mine 3 børn var små. Jeg benyttede enhver lejlighed til at indprente
dem, hvor vigtigt det var at behandle dyr ordentligt.

Jeg er i dag så glad for at jeg gjorde det, for mine børn elsker dyr
og det har de givet videre til mine børnebørn. Det burde være
naturligt for alle forældre, for hvis det var dét, så var der
sikkert ikke så mange ulykkelige dyreskæbner, som vi desværre alt
for ofte hører om. Jeg er simpelthen så rystet over din beretning.
At de dog kunne nænne det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : solvej

Dato : 06-11-07 15:57

>Hej

Ja selvfølgelig holder jeg børnene udenfor. Der er heldigvis langt fra
den tanke og til handling.

Jeg er helt enig i, at lære børn at være gode mod dyr. Vi har selv lige
siddet i 8 dage med 3 små killinger på bare 4 uger, og da de endelig fik
en "ny" kattemor tudede mine unger som piskede, selvom alle vidste, at
det var klart det bedste for killingerne.

Det kan så undre mig, at vi på 8 dage kunne knytte os så meget til de
små størrelser, og at andre mennesker bare helt koldt og kynisk kan
smide deres dyr ud i det blå.

Men man skal jo heller ikke forstå alting. Heldigvis.

Tak for jeres indlæg .... og forståelse allesammen.

Venlig hilsen Solvej

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 16:30

> Ja selvfølgelig holder jeg børnene udenfor. Der er heldigvis
> langt fra den tanke og til handling.

Jeg forstår dig godt Solvej. Som også HC skriver, så bliver man i
øjeblikket rasende og nedkalder alskens forbandelser over sådanne
personer. Heldigvis besinder man sig efter et stykke tid - og godt
det samme, ellers kan det jo gå grueligt galt for én selv, og det er
jo ikke meningen.

> [...]
> da de endelig fik en "ny" kattemor tudede mine unger som piskede,
> selvom alle vidste, at det var klart det bedste for killingerne.

Sådan er børn. Det er svært at skulle af med små killinger. Godt at
man ikke er opdrætter, for så kom der aldrig en killing ud af
huset........hos mig i hvert fald.

> [...]
> kynisk kan smide deres dyr ud i det blå.
>
> Men man skal jo heller ikke forstå alting. Heldigvis.

Nej, det skal du have fuldkommen ret i. Ondskab mod dyr, børn og
ældre mennesker lærer jeg aldrig at forstå, og alligevel er det en
stor del af den danske hverdag.

Fra : Mariann Juhl

Dato : 06-11-07 18:33

> [...]
> smide deres dyr ud i det blå.
>
> Men man skal jo heller ikke forstå alting. Heldigvis.
>
> Tak for jeres indlæg .... og forståelse allesammen.

Hej Solvej

Hvordan er det gået med kattene? Er de blevet fundet igen? Jeg er godt
nok temmelig bekymret ved tanken om, at de måske skal tilbringe natten
ude, for det er blevet rigtig koldt! Forhåbentlig ligger de nu og hygger
sig i en varm stue?

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 12:09

> [...]
> noget forbandet svineri det de har gjort, så lyder det nu også som en
> masse personligt "had" - og det syntes jeg ikke du skal blande børnene ind

Ja, hold ungerne udenfor. Der er ingen grund til at opfostre til had, det er
jo ligesom det der er hele problemet. Jeg ved godt at jeg lyder meget
militant, når jeg råber op om dyrplagere der bare sku' ha' hugget hovedet
af, og så'n, men det er min måde at lukke damp af på. Jeg har jo ikke
mulighed for at gøre andet, desværre. Hvis loven tog dyrenes ve og vel
alvorligt, så ville det være nemmere at være dyreven her i landet.