Parallelport til USB kabel
Fra : Anders

Dato : 08-11-07 14:37

Jeg har en HP LaserJet 1100A, som jeg er ret glad for. Eneste rigtige
problem er, at printeren bruger parallelporten på min computer og ikke USB.

Jeg vil nemlig gerne have printeren på mit netværk, så jeg ikke er
tvunget til at bruge min stationære computer, når jeg skal printe noget.
Jeg har prøvet med en printerserver (en af de små), men det virkede
ikke, da printeren er en multifunktionsprinter (printer, scanner og
kopi). Jeg vil helst ikke købe en ny printerserver, da jeg på et eller
andet tidspunkt nok får taget mig sammen til at købe en ny printer med USB.

Jeg har set, at man kan købe kabler, der går fra printerstik til usb.
Spørgsmålet er bare, om de virker?

Ideen er nemlig så, at jeg vil sætte printeren til min NAS via usb
(NAS'en understøtter printere). Men vil det virke?

Anders

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-11-07 15:01

On Thu, 08 Nov 2007 14:37:22 +0100, Anders <nospam@for.me> wrote:

> [...]
>
>Ideen er nemlig så, at jeg vil sætte printeren til min NAS via usb
>(NAS'en understøtter printere). Men vil det virke?

Du kan godt købe USB -> LPT convertere, men den slags kræver drivere
og vil derfor næppe fungere med din NAS...

Og selv om din NAS mod forventning skulle understøtte converteren, vil
den næppe understøtte din multifunktionsprinter...

Mit råd skal derfor være at du køber en ny printer (multifunktion hvis
det er hvad du ønsker) med indbygget netkort/printser. Den slags
fungerer, og de koster mindre end du sikkert forestiller dig...

<mlr>

Fra : Anders

Dato : 08-11-07 15:10

Michael Rasmussen skrev:
> Mit råd skal derfor være at du køber en ny printer (multifunktion hvis
> det er hvad du ønsker) med indbygget netkort/printser. Den slags
> fungerer, og de koster mindre end du sikkert forestiller dig...

Tænkte det nok

Tak for svaret.

Anders