Opkoblng til PC via Opera
Fra : Anders Møller Jensen

Dato : 12-07-01 16:33

Jeg har problemer med at komme i kontakt via ftp://(mummer) til min
kammerats Windows NT 5 maskine. Jeg er oprettet som bruger og kan komme så
langt som at indtaste bruger og pasord men så sker der ikke mere. Jeg har
sikret mig at hans computer er tændt. Opera 5 beta kommer ikke videre og
Ekspolore giver beskeden Cannot RETR. No permission. Er der nogle som her
nogle ideer for jeg er ikke selv den store computer ekspert.
Hilsen Anders

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 12-07-01 18:23

Anders Møller Jensen <andersmj@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> Ekspolore giver beskeden Cannot RETR. No permission. Er der nogle som her
> nogle ideer for jeg er ikke selv den store computer ekspert.

Hvis ikke han kører med anonymous FTP, så skal du logge ind med
brugernavn og adgangskode: ftp://brugernavn:adagangskode@[IP adresse]
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-07-01 21:20

In article <9ikfm5$2s5b$1@news.cybercity.dk>,
> [...]

> Ekspolore giver beskeden Cannot RETR. No permission. Er der nogle som her
> nogle ideer for jeg er ikke selv den store computer ekspert.

Sørg for at du bruger "PASV" (passive transfer) og et rigtigt
FTP-program, som fx Fetch eller Anarchie.

--
MVH Martin Edlich
....som lige har fået mol i YDL 2 til at fungere.

http://www.edlich.dk