phpAds
Fra : Sinkbæk

Dato : 12-07-01 16:16

Hej!

Når jeg forsøger at vise et banner gennem phpAds, med følgende kode:
<?
require("http://www.nvr.dk/phpads/config.inc.php3");
require("http://www.nvr.dk/phpads/view.inc.php3");
require("http://www.nvr.dk/phpads/acl.inc.php3");
?>

<head>
<title>phpAds demo</title>
</head>
<?
view("250x60");
?>

Så får jeg fejlen:
Fatal error: Call to unsupported or undefined function view() in
/hotel/nvr/WWW/BANNER/test.php3 on line 13

Jeg har fulgt alle punkter i installations filen.
Hvad gør jeg galt?

Mvh
Sinkbæk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-07-01 16:27

On Thu, 12 Jul 2001 17:15:54 +0200, "Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

><?
> [...]

Det er noget rod at require en absolut URL. Så prøver den at hente fx
http://www.nvr.dk/phpads/view.inc.php3 via HTTP og fortolke PHP'en i
den.

Problemet er bare, at der ikke er noget spor af PHP tilbage, når man
henter filen via HTTP.

Ret de linier til, så de inkluderer direkte via filsystemet, fx:

require("phpads/acl.inc.php3");

(ret evt. stien til)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-01 16:31

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> writes:

> require("http://www.nvr.dk/phpads/config.inc.php3");

Der får du en fortolket fil, da den hentes over HTTP, det er nok ikke
det du ønsker. Prøv med:

require("/sti/til/phpads/config.inc.php3");

--
Jacob
The best defense against logic is ignorance.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt