Print server
Fra : Morten Johansen

Dato : 04-11-07 13:56

Er der en der kan hjælpe
Jeg har købt EDIMAX PS3207U printer server med den er vist ikke kompatibel
med Hp laserjet 1018 printer, men med hp laserjet 1012-1015printers
Er der noget man kan gøre ud over at købe en anden.(printer/server)
http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=53&pl1_id=7&pl2_id=34
Mvh Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-07 14:17

On Sun, 4 Nov 2007 13:56:05 +0100, "Morten Johansen"
<morten-johansen@post.tele.dk> wrote:

> [...]

>med Hp laserjet 1018 printer, men med hp laserjet 1012-1015printers

>Er der noget man kan gøre ud over at købe en anden.(printer/server)

Så vidt jeg kan gennemskue, er din HP 1018 en såkaldt GDI printer.

Den slags kan ikke fungere på en printserver, men skal tilsluttes
direkte til en windows computer !!

Mit råd er nok at du returnerer din EDIMAX PS3207U print server, og
køber en ny printer med indbygget netkort / printserver i stedet....

<mlr>

Fra : Morten Johansen

Dato : 04-11-07 16:13

Tak for hurtig svar:
Vi har 3 printer og derfor købte jeg printerserveren da børnene skulle kunne
bruge dem, da de står på "kontoret"
ps. ved ikke hvad GDI står for men vil søge på nettet.
tak morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-07 16:26

On Sun, 4 Nov 2007 16:13:27 +0100, "Morten Johansen"
<morten-johansen@post.tele.dk> wrote:

>ps. ved ikke hvad GDI står for men vil søge på nettet.

Her er en god forklaring:

http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Device_Interface

<mlr>